Nivellering af badeværelsesgulv - inden vå~
Fra : Michael Nørgaard

Dato : 22-03-07 08:31

Hejsa,

Jeg skal i de kommende dage i gang med vådrumsmembran i mit badeværelse. Jeg
har besluttet at lade de gamle fliser sidde på gulvet - de er umulige at
fjerne. Desuden har jeg støbt beton på en mindre del af gulvet, som har
været banket op for at omlægge rør. Konsekvensen af disse forhold er, at
gulvet ikke er jævnt - der er fugerne mellem fliserne og lidt ujævnheder i
betonen.

Bør jeg give det hele en gang selvnivellerende beton? og hvor tykt et lag
skal sådan noget lægges i?

Eller bør jeg mere simpelt bare spartle de forskellige ujævnheder - det vil
jeg mene jeg ret hurtigt kan gøre. Og bør jeg da bruge en finspartel til
vårdum? eller bare en lidt grovere?

Håber spørgsmålene er nogenlunde klare

vh
Michael

Fra : MGJ

Dato : 23-03-07 08:52

Hej

Du kan fint rette gulvet op og lave fald med selnivelerende tyndpuds
(flydemørtel) Men inden du går i gang skal du slibe fliserne og bruge en
primer hvor du drysser tørt pulver i for at du er sikker på at det binder,
brug evt. en beton primer fra maxit og bland den 1:1 der hvor der er fliser
og drys pulver i til det bliver en halv tyk grød, det bliver meget stærkt.

MGJ

Fra : Michael Nørgaard

Dato : 23-03-07 20:03

"MGJ" <REMOVEdrageflyver@msn.dkREMOVE> skrev i en meddelelse

> drysser tørt pulver i for at du er sikker på at det binder

bare lige for at være sikker - pulver snakker vi fliseklæber eller beton -
eller det er måske i virkeligheden ligegyldigt...

men thanx for svaret

/Michael

Fra : Morten G. Jensen

Dato : 23-03-07 20:41

Du kan bruge flydemørtel eller bare en standard cement

Fra : Anders Lund

Dato : 26-03-07 01:11

"Morten G. Jensen" <REMOVEbuggy@sport.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan bruge flydemørtel eller bare en standard cement
>
> MGJ
> "Michael Nørgaard" <nyhedsgruppe@hejza.dk> skrev i en meddelelse
Jeg tror navnet er "selvniveaulerende spartelmasse", og kan købes til
forskellige behov (lagtykkelse).

Mvh
Anders Lund