Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
canon t70
Fra : Gert Jacobsen

Dato : 08-04-07 18:47

Hej NG
Har i flere år haft et canon t70 med original blitz Speedlite 277T.
det har virket upå klageligt til blitzen gik i stykker.
Så var jeg heldig at få fat i en Braun 400M blitz.
Der er et sca331 stik til montering på blitzholderen på cmit Canon.
Problem:
Jeg kan ikke få sat mit camera på manuel lukkertid og dermed ændret til
manuel lukkertid på 1/60 sek stil brug i forbindelse med blitzen.
Følger jeg brugsanvisningen kommer cameraet og viser 1/125 sek. Og det kan
ikke ændres?
Har jeg ødelagt noget i cameraets automatik i forhold til blitzen, eller er
der noget andet som kan være galt.
venlig hilsen
Gert

Fra : MW

Dato : 08-04-07 19:07

"Gert Jacobsen" <engvang@jacobsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke ændres?
> Har jeg ødelagt noget i cameraets automatik i forhold til blitzen, eller

Iflg. Canon er X synk tiden 1/90 (automatisk) men på manuel skulle du gerne
kunne indstillelukketiden til det ønskede med mindre kameraet er defekt

mvh/MW

Fra : Gert Jacobsen

Dato : 08-04-07 19:29

Hej
I så tilfælde er kameraet defekt. Kan det være muligt at det er synk på
1/125 sek. Jeg kan se at spaltelukkeren er vandret, kører op ned, modsat de
der kører sideværts ?
Gert

Fra : Leif Langgaard

Dato : 09-04-07 11:18

"Gert Jacobsen" <engvang@jacobsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Der er et sca331 stik til montering på blitzholderen på cmit Canon.

SCA 331, er det ikke til Minolta?

Prøv en SCA 310!

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"

Fra : Gert Jacobsen

Dato : 09-04-07 13:26

Hej
Jeg fik blitzen sammen med et minolta X300, så det er sansyneligt at den
virker sammen med dette kamera.
I brugsanvisninge vises der et skema hvor en del forskellige Minolta virker
med sca 330, men ikke hvad sca 331 virker med.
Canon gruppen virker med sca310.
Hvor finder man et mere detaljeret skama?
Problemet med mit canon T70 er maske at jeg tilslutter det uden at læse
vejledningen på verken kamera eller blitz, og dermed ødelægger denne
automatiske funktion i mit kamera.
Kameraet er købt brugt, så jeg har faktisk aldrig prøvet at bruge den
manuelle lukkertidsindstilling.
Der fulgte jo en original blitz med, og det har fungeret fint indtil nu.
Gert

Fra : Gert Jacobsen

Dato : 09-04-07 16:50

Hej ng
Panikken har lagt sig.
Jeg nærlæste manualen og opdagede at der er en "lås" på lukkertids valget.
Der er drejet tilbage, og alt virker.
Nu mangler jeg bare en scr ?? til kameraet

Fra : JDD

Dato : 09-04-07 08:25

Prøv om kan du stille den på 1/60 uden blitzen, kan du det er det sikkert
den sca adapter der ikke virker korekt.