Jeg synes at jeg vil gøre opmærksom på en ny artikel på Sappho
<
http://www.sappho.dk/Den%20loebende/sexmufti.html>
hvor jeg lægger mærke til følgende i en længere artikel:
> Død over homoseksuelle og ja til omskæring
>I en fatwa dateret den 17. maj 2004 svarer Qaradawi spørgeren "Sarro",
>der har bedt "den eminente muslimske lærde" udtale sig om
>homoseksualitet. Det er en "perverteret handling", får han at vide, og
>muslimske lærde diskuterer, hvad straffen for denne "afskyelige"
>handling skal være. "Skal den være den samme som for utroskab, eller
>skal både den aktive og passive part dræbes? Skønt sådanne straffe kan
>forekomme grusomme, er de blevet foreslået for at opretholde renheden i
>det islamiske samfund og holde det fri for perverterede elementer."
Ja, det er jo en hyggelig fætter.
>Qaradawi har selv to koner, en egyptisk og en afghansk. Han har syv
>børn, og ifølge prædikanten selv er tre af hans døtre, der bor i
>Storbritannien, både højt uddannede og aktive i erhvervslivet. Det er
>der, ifølge Qaradawis skrifter heller ikke noget i vejen for. Qaradawi
>støtter også islamisk aktivisme hos kvinder, blot kvinden ikke
>forsømmer sine fornemste pligter, mand, hjem og børn. Måske er det
>sådanne oplysninger, som helt misvisende, får også vestlige
>islamforskere til at betegne ham som moderat i sit syn på kvinden.
>
>Et eksempel er Jakob Skovgaard-Petersen, dr.phil. og leder det
>Dansk-Egyptiske Dialoginstitut i Cairo. I en kronik i Information 21.
>februar 2007 skriver han, at Qaradawi går ind for en "islamisk jura,
>der skal tilpasses nutidige forhold", især inden for "juraen om
>kvinder". Hermed må læseren få den opfattelse, at selvom
>Skovgaard-Petersen også betegner Qaradawi som "patriarkalsk og ingen
>liberal", er han ikke så slem endda. Samme opfattelse har de måske også
>i Dansk Journalistforbund, der sidste februar i Cairo gennemførte et
>kursus for danske journalister med titlen "Islam i politik og hverdag".
>Ifølge kursuskataloget stod Islam Online for en del af
>undervisningsmaterialet.
Karen Jespersen og hendes mand Ralf Pittelkow kalder dette 'naivistisk'.
>Den 23. november 2006 spørger Ameena fra Egypten, hvad islam siger om
>kvindelig omskæring. Qaradawi svarer på Islam Online, at det er et
>"kontroversielt anliggende mellem jurister og endda doktorer". Men det
>mest korrekte er, siger Qaradawi, omskæring på "den moderate, islamiske
>måde". Han citerer en hadith, hvoraf det fremgår, at Muhammed skulle
>have sagt følgende til en jordemoder: "Formindsk klitoris' størrelse,
>men overskrid ikke grænsen, for det er bedre for hendes helbred og
>foretrækkes af ægtemænd." Qaradawi konkluderer, at omskæring er "ikke
>obligatorisk, men den der mener, at det tjener hans datters interesser
>bedst, burde gøre det, og personligt støtter jeg det, sådan som
>forholdene er i den moderne verden".
Så her skal dansk og europæisk lovgivning også ændres ...
>Blandt "Det tilladte og det forbudte i islam"s mest ejendommelige
>afsnit er Qaradawis forklaring på, hvorfor islam betragter hunden som
>et urent dyr, der om muligt helt bør undgås. Her henviser Qaradawi til
>videnskabelige undersøgelser, der skulle påvise en særligt ondartet
>bændelorm, der kan smitte fra hunde til mennesker. Bliver mennesker
>smittet, skriver øjeblikkets måske mest indflydelsesrige muslimske
>lærde på side 123 i den engelske udgave, kan de udvikle bylder, der er
>på størrelse med en "knyttet næve eller endda et spædbarns hoved; den
>er fyldt med gul væske og vejer fra ti til tyve pund".
>
>Qaradawi skriver videre, at som regel er der ikke rigtig nogen effektiv
>kur mod denne bændelorm. Kemoterapi virker ikke, og normalt er der
>ingen anden udvej end at skære de inficerede områder af kroppen væk.
>Det er særlig galt med denne bændelorm i lande som blandt andet
>Holland, hvor hunde, ifølge Qaradawi, "bruges til at trække slæder". Og
>i Island lider hele 43 procent af befolkningen, ifølge forfatteren, af
>denne sygdom.
I bund og grund endnu værre vås end Lysenko under Stalin kom frem til.
<
http://en.wikipedia.org/wiki/Trofim_Lysenko>
>"Røde Kens" gode ven
>
>I Europa kan Qaradawi stadig rejse frit og nyder stigende popularitet.
>Han hyldes med tilråb om takbir (erobring, ekspansion) på konferencer i
>London og støttes af Storbritanniens største muslimske
>paraplyorganisation, Muslim Council of Britain, der betegner ham som en
>"fremragende lærd" og en "fornuftig og forstående stemme".
>
>Londons borgmester, Ken Livingstone, også kendt som "Røde Ken", modtog
>i sommeren 2004 den "moderate" islamiske lærde med åbne arme, da
>Qaradawi sammen med den kendte prædikant Tariq Ramadan var i byen for
>at lede det første møde i organisationen Prohijab, hvis formål er
>"lægge pres" på europæiske politikere og organisationer for at få
>accepteret kvinders ret til at bære hovedtørklæde.
>
>På grund af Qaradawis udtalelser om homoseksualitet og jøder blev
>besøget mødt med voldsomme protester og kritik i medierne. I vrede over
>den uvenlige modtagelse forskansede Qaradawi sig på sit hotelværelse og
>nægtede at tale med medierne bortset fra The Guardian. Bag efter roste
>han Ken Livingstone som en "ædel og modig mand", der stod fast over for
>den israelske efterretningstjeneste Mossad, som Qaradawi påstår
>forsøgte at blokere besøget.
Hvorfor er det at så mange fra venstrefløjen i stigende grad indtager
positioner, som ligger tæt på de positioner, der er alt for kendte fra
1930ernes Europa? Og hvorfor mon så mange dissidenter med islamisk
baggrund må opgive Europa, og få asyl i USA?
>Lav muslimske ghettoer
>Også i Danmark har Qaradawi tilhængere. Han var en af de prædikanter,
>som danske imamer besøgte under rundrejsen til Mellemøsten efter
>Jyllands-Postens offentliggørelse af Muhammed-tegningerne, og det var
>også Qaradawi, der fra den moské i Qatar, hvor han prædiker hver
>fredag, opfordrede til boykot af danske varer og udråbte en fredag i
>februar sidste år til at være "vredens fredag". Mostafa Chendid, der
>har efterfulgt Ahmed Abu Laban som leder af Islamisk Trossamfund i
>København, siger ligeud, at Qaradawi er et forbillede for ham. Så når
>Trossamfundets repræsentanter har danske folkeskoleklasser,
>gymnasieklasser og studerende fra højere læreanstalter på besøg -
>hvilket ifølge Trossamfundets hjemmeside forekommer hyppigt - har
>Yussef al-Qaradawi grund til at glæde sig.
>
>Qaradawi har skrevet mere end 80 bøger. En af dem, Priorities of the
>Islamic Movement in the Coming Phase, der kom i 1990, kan ifølge den
>amerikanske terrorekspert Lorenzo Vidino betragtes som det mest
>aktuelle manifest fra den islamiske vækkelsesbevægelse. I indledningen
>gør Qaradawi målet klart: at gøre islam til samfundets ledende magt, at
>genoprette kalifatet og indføre den islamiske lov, shariaen. Qaradawi
>taler om, at muslimer skal operere gennem dawa, (mission), ikke mindst
>de muslimer, der bor i Vesten. Og han har denne opfordring til dem:
>"Prøv at få jeres eget lille samfund i det større samfund. Prøv at få
>jeres egen muslimske ghetto".
For at modvirke integration
>Qaradawi lægger ikke skjul på, hvad hans endelige mål er: "Vi erobrer
>Europa, vi erobrer Amerika, ikke med sværdet, men med vores budskab."
>Altså ikke direkte gennem terror, men gennem fatwaråd, islamiske
>lobbyorganisationer, propaganda og stempling af islams fjender. Det er
>sådan, Det Muslimske Broderskab vinder magt i Europa, og i denne proces
>kan Qaradawis rolle næppe overvurderes.
>
Og fremme Vestens erobring gennem migration.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk