/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Humbug-religion vinder sag ved menneskeret~
Fra : Per Rønne


Dato : 07-04-07 19:06

Ja, så er det sket. Humbug-religionen scientology, der blev grundlagt af
science fiction-forfatteren L. Ron Hubbard, har vundet en sag ved Den
europæiske Menneskerettighedsdomstol mod Rusland om at blive anerkendt
som et trossamfund.

Hubbard er kendt for at begrunde at han skrev sf-romaner med, at kun
religionsstiftere tjente mere end sf-forfattere. Derefter grundlagde han
scientology, hvis hovedformål synes at være at lavt rangerende medlemmer
betaler for en bunke dyre kurser, for ad den vej at skaffe penge i
kassen - som toppen ellers kan leve i luksus for ...

<http://politiken.dk/indland/article279709.ece>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

 
 
N_B_DK (07-04-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 07-04-07 19:13

In news:1hw7ual.ff9yumx3c5r3N%per@RQNNE.invalid,
"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> typed:
> Ja, så er det sket. Humbug-religionen scientology, der blev grundlagt
> af science fiction-forfatteren L. Ron Hubbard, har vundet en sag ved
> Den europæiske Menneskerettighedsdomstol mod Rusland om at blive
> anerkendt som et trossamfund.

Hvis folk VIL snydes, så lad dem dog, det kan ikek pisse mig af, amn kan
lovgive mod mange ting, men dumhed er ikke en af dem, præcis på samme måde
som alle dem der hopper på nigeria breve, det er direkte idioti, og hvis
folk ikke kan lære det på andre måder, må de lære det på den måde der rammes
dem hårdest nemlig den økonomiske måde.



--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.
http://www.discovery.dk/emea/contact.htm



Per Rønne (07-04-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 07-04-07 19:22

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> In news:1hw7ual.ff9yumx3c5r3N%per@RQNNE.invalid,
> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> typed:
> > Ja, så er det sket. Humbug-religionen scientology, der blev grundlagt
> > af science fiction-forfatteren L. Ron Hubbard, har vundet en sag ved
> > Den europæiske Menneskerettighedsdomstol mod Rusland om at blive
> > anerkendt som et trossamfund.
>
> Hvis folk VIL snydes, så lad dem dog, det kan ikek pisse mig af, amn kan
> lovgive mod mange ting, men dumhed er ikke en af dem, præcis på samme måde
> som alle dem der hopper på nigeria breve, det er direkte idioti, og hvis
> folk ikke kan lære det på andre måder, må de lære det på den måde der rammes
> dem hårdest nemlig den økonomiske måde.

Når de vil anerkendes som religion er det ikke mindst fordi noget sådant
giver skattefrihed.

I andre europæiske lande er 'kirkens' ledere kommet i fængsel for at
have drevet scientologys medlemmer ud i selvmord, fordi de ikke kunne
betale for de dyre kurser ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

N_B_DK (07-04-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 07-04-07 19:26

In news:1hw7v5u.tmv0fd1yug2kmN%per@RQNNE.invalid,
"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> typed:

> I andre europæiske lande er 'kirkens' ledere kommet i fængsel for at
> have drevet scientologys medlemmer ud i selvmord, fordi de ikke kunne
> betale for de dyre kurser ...

Hvilket jo blot viser at de folk er syge.

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.
http://www.discovery.dk/emea/contact.htm



Kim2000 (07-04-2007)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 07-04-07 19:27


"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:7f50edbb13a440ba2d78f2b1b7b6c782@spamme-dyndns.dk...
> In news:1hw7ual.ff9yumx3c5r3N%per@RQNNE.invalid,
> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> typed:
>> Ja, så er det sket. Humbug-religionen scientology, der blev grundlagt
>> af science fiction-forfatteren L. Ron Hubbard, har vundet en sag ved
>> Den europæiske Menneskerettighedsdomstol mod Rusland om at blive
>> anerkendt som et trossamfund.
>
> Hvis folk VIL snydes, så lad dem dog, det kan ikek pisse mig af, amn kan
> lovgive mod mange ting, men dumhed er ikke en af dem, præcis på samme måde
> som alle dem der hopper på nigeria breve, det er direkte idioti, og hvis
> folk ikke kan lære det på andre måder, må de lære det på den måde der
> rammes dem hårdest nemlig den økonomiske måde.
>

Nu er det skisme da sådan at anerkendte religioner får skattefradrag,
hvilket vel også er grunden til de vil anerkendes.
mvh
Kim
--
På DaMat er der masser af gratis hæfter og blade, nogle skal du betale for,
men de fleste er gratis.
Din Computer 44 er udkommet 1/3. Hent det gratis på www.damat.dk



N_B_DK (07-04-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 07-04-07 19:33

In news:4617e27e$0$5113$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Kim2000 <kim2000@surfer.dk> typed:

> Nu er det skisme da sådan at anerkendte religioner får skattefradrag,
> hvilket vel også er grunden til de vil anerkendes.

Hvad skal de have skattefradrag for ? næ afskaf dette tåbelige fradrag, og
de ville langsomt forsvinde.

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.
http://www.discovery.dk/emea/contact.htm



Per Rønne (07-04-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 07-04-07 20:13

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> In news:4617e27e$0$5113$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
> Kim2000 <kim2000@surfer.dk> typed:
>
> > Nu er det skisme da sådan at anerkendte religioner får skattefradrag,
> > hvilket vel også er grunden til de vil anerkendes.
>
> Hvad skal de have skattefradrag for ? næ afskaf dette tåbelige fradrag, og
> de ville langsomt forsvinde.

Alle former for 'kirkeskat' til anerkendte trossamfund giver
skattefradrag for medlemmerne.

Bortset fra kirkeskat til folkekirken ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Per Rønne (07-04-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 07-04-07 19:53

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:7f50edbb13a440ba2d78f2b1b7b6c782@spamme-dyndns.dk...
> > In news:1hw7ual.ff9yumx3c5r3N%per@RQNNE.invalid,
> > "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> typed:
> >> Ja, så er det sket. Humbug-religionen scientology, der blev grundlagt
> >> af science fiction-forfatteren L. Ron Hubbard, har vundet en sag ved
> >> Den europæiske Menneskerettighedsdomstol mod Rusland om at blive
> >> anerkendt som et trossamfund.
> >
> > Hvis folk VIL snydes, så lad dem dog, det kan ikek pisse mig af, amn kan
> > lovgive mod mange ting, men dumhed er ikke en af dem, præcis på samme måde
> > som alle dem der hopper på nigeria breve, det er direkte idioti, og hvis
> > folk ikke kan lære det på andre måder, må de lære det på den måde der
> > rammes dem hårdest nemlig den økonomiske måde.
>
> Nu er det skisme da sådan at anerkendte religioner får skattefradrag,
> hvilket vel også er grunden til de vil anerkendes.

I USA har de faktisk fået anerkendelse, efter at de pussede
privatdetektiver på embedsmændene.

De kunne vel let finde ud af at visse embedsmænd havde et lidt for tæt
forhold til andre kvinder end deres koner. For slet ikke at tale om at
de på rejser kunne bo to embedsmænd på to nabo-værelser, med fælles dør,
uhadada .... så det føderale skattevæsen gav dem hvad de ønskede ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Peter (07-04-2007)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 07-04-07 20:02


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hw7ual.ff9yumx3c5r3N%per@RQNNE.invalid...
> Ja, så er det sket. Humbug-religionen scientology, der blev grundlagt af
> science fiction-forfatteren L. Ron Hubbard, har vundet en sag ved Den
> europæiske Menneskerettighedsdomstol mod Rusland om at blive anerkendt
> som et trossamfund.
>

Jamen det er da glædeligt, flere af mine bekendte har prøvet at tage
Scientologykurser med stort udbytte, det kan varmt anbefales.Kirken
beskyldes også for at forfølge sin kritikere, men det er absolut usandt.



Anders Peter Johnsen (07-04-2007)
Kommentar
Fra : Anders Peter Johnsen


Dato : 07-04-07 20:48

Peter wrote:
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1hw7ual.ff9yumx3c5r3N%per@RQNNE.invalid...
>> Ja, så er det sket. Humbug-religionen scientology, der blev
>> grundlagt af science fiction-forfatteren L. Ron Hubbard, har vundet
>> en sag ved Den europæiske Menneskerettighedsdomstol mod Rusland om
>> at blive anerkendt som et trossamfund.
>>
>
> Jamen det er da glædeligt, flere af mine bekendte har prøvet at tage
> Scientologykurser med stort udbytte, det kan varmt anbefales.

Gudfader, falder de da virkelig for det forfærdelige vrøvl, vor allesammens
kære Reginold så udmærket redegør for her:

http://zipperfish.com/free/yaafm11.php

> Kirken

Tænk, jeg troede ellers at "kirke" var et specifikt /kristent/ begreb? Så
vidt jeg har forstået er det da bestemt ikke Jesus, men derimod L. Ron
Hubbard, man tilbeder hos Scientology?

> beskyldes også for at forfølge sin kritikere, men det er absolut
> usandt.

I så fald finder jeg det ret spøjst at flere af dens prominente medlemmer i
Hollywood (såsom John Travolta, Tom Cruise og Kirstie Alley) ved adskillige
lejlighederhar offentligt fremsat nogle endog meget aggressive udtalelser om
modstandere af Scientology og om hvordan man fra Scientologys side vil gøre
alt hvad man kan for "at knuse og dem", hvilket jo umiddelbart lyder som den
kendte muhamedanske standardmentalitet...

--
Mvh
Anders Peter Johnsen



Per Rønne (08-04-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 08-04-07 06:49

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> Peter wrote:
> > ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> > news:1hw7ual.ff9yumx3c5r3N%per@RQNNE.invalid...
> >> Ja, så er det sket. Humbug-religionen scientology, der blev
> >> grundlagt af science fiction-forfatteren L. Ron Hubbard, har vundet
> >> en sag ved Den europæiske Menneskerettighedsdomstol mod Rusland om
> >> at blive anerkendt som et trossamfund.

> > Kirken

> Tænk, jeg troede ellers at "kirke" var et specifikt /kristent/ begreb?

I pressen, som altid er god for at gøre sproget ringere og mindre
stringent, har man nu længe talt om forsøgene på at 'skille kirke og
stat' i den islamiske verden ...

Men det er da rigtigt at Scientology selv bruger ordet.

> Så vidt jeg har forstået er det da bestemt ikke Jesus, men derimod L. Ron
> Hubbard, man tilbeder hos Scientology?

Formålet er vist blot at sikre ledelsen et komfortabelt liv ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Anders Peter Johnsen (08-04-2007)
Kommentar
Fra : Anders Peter Johnsen


Dato : 08-04-07 12:06

"Per Rønne" wrote:
> Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

>> Tænk, jeg troede ellers at "kirke" var et specifikt /kristent/
>> begreb?
>
> I pressen, som altid er god for at gøre sproget ringere og mindre
> stringent, har man nu længe talt om forsøgene på at 'skille kirke og
> stat' i den islamiske verden ...
>
> Men det er da rigtigt at Scientology selv bruger ordet.

Javel, da, ganske ligesom de på forunderlig vis bruger både kors og en
masser andre velkendte judæokristne symboler, hvilket man fra kristen side
kun kan undre sig stærkt over:

http://en.wikipedia.org/wiki/Symbols_of_Scientology

>> Så vidt jeg har forstået er det da bestemt ikke Jesus, men derimod
>> L. Ron Hubbard, man tilbeder hos Scientology?
>
> Formålet er vist blot at sikre ledelsen et komfortabelt liv ...

Tjah, der synes nu umiddelbart at være to "lag" i Scientology, nemlig de
hjernevaskede stakler, der virkelig TROR på at Scientology rummer en
egentlig "religiøs sandhed" og så den mere måske mere frimurerordenslignende
inderkreds i toppen, som scorer kassen.

--
Mvh
Anders Peter Johnsen



Ole Kreiberg (07-04-2007)
Kommentar
Fra : Ole Kreiberg


Dato : 07-04-07 21:44

On Sat, 7 Apr 2007 21:01:58 +0200, "Peter" <aom@gmail.com> wrote:

>Jamen det er da glædeligt, flere af mine bekendte har prøvet at tage
>Scientologykurser med stort udbytte, det kan varmt anbefales.Kirken
>beskyldes også for at forfølge sin kritikere, men det er absolut usandt.

Jeg har også taget scientologykurser og modtaget auditing for mange år
siden. Jeg synes, det var ganske udmærket, men priserne forhindrede
mig dog i at fortsætte.

Jesper (07-04-2007)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 07-04-07 21:14

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Ja, så er det sket. Humbug-religionen scientology, der blev grundlagt af
> science fiction-forfatteren L. Ron Hubbard, har vundet en sag ved Den
> europæiske Menneskerettighedsdomstol mod Rusland om at blive anerkendt
> som et trossamfund.
>
> Hubbard er kendt for at begrunde at han skrev sf-romaner med, at kun
> religionsstiftere tjente mere end sf-forfattere. Derefter grundlagde han
> scientology, hvis hovedformål synes at være at lavt rangerende medlemmer
> betaler for en bunke dyre kurser, for ad den vej at skaffe penge i
> kassen - som toppen ellers kan leve i luksus for ...
>
> <http://politiken.dk/indland/article279709.ece>

Ja, vi har jo nogen fup-religioner herhjemme. Måske var det på tide at
luge ud i ERMK. En hvilken som helst del af ERMK kan opsiges med 6
måneders varsel!
--
Jesper

@ (07-04-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 07-04-07 21:18

On Sat, 7 Apr 2007 22:13:30 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Ja, vi har jo nogen fup-religioner herhjemme.

al religion er fup


--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre
/George Orwell/

Mark Jensen (08-04-2007)
Kommentar
Fra : Mark Jensen


Dato : 08-04-07 13:00

On Sat, 07 Apr 2007 22:18:10 +0200, "@" <1@invalid.net> wrote:

>On Sat, 7 Apr 2007 22:13:30 +0200, spambuster@users.toughguy.net
>(Jesper) wrote:
>
>>Ja, vi har jo nogen fup-religioner herhjemme.
>
>al religion er fup

Skulle lige til at sige det samme.

Ingen religion burde få støtte.

Anders Peter Johnsen (08-04-2007)
Kommentar
Fra : Anders Peter Johnsen


Dato : 08-04-07 12:12

Mark Jensen wrote:
> On Sat, 07 Apr 2007 22:18:10 +0200, "@" <1@invalid.net> wrote:
>
>> On Sat, 7 Apr 2007 22:13:30 +0200, spambuster@users.toughguy.net
>> (Jesper) wrote:
>>
>>> Ja, vi har jo nogen fup-religioner herhjemme.
>>
>> al religion er fup
>
> Skulle lige til at sige det samme.
>
> Ingen religion burde få støtte.

I så fald bliver det hurtigt temmelig problematisk at man også giver stort
set alle andre former for foreninger end de specifikt religiøse
trosfællesskaber støtte.

--
Mvh
Anders Peter Johnsen



Per Hagemann (10-04-2007)
Kommentar
Fra : Per Hagemann


Dato : 10-04-07 21:33


"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:4618ce1c$0$52190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Mark Jensen wrote:
>> Ingen religion burde få støtte.
>
> I så fald bliver det hurtigt temmelig problematisk at man også giver stort
> set alle andre former for foreninger end de specifikt religiøse
> trosfællesskaber støtte.
>

Det er kun folkekirken, som støttes økonomisk af den danske stat. Når
medlemmerne af andre trossamfund har fradragsret for deres bidrag, betyder
det bare at de slipper for at betale skat af deres frikirkebidrag. Staten
støtter ikke med en krone.



Jesper (10-04-2007)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 10-04-07 21:57

Per Hagemann <perhag@tdcadsl.dk> wrote:

> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
> meddelelse news:4618ce1c$0$52190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Mark Jensen wrote:
> >> Ingen religion burde få støtte.
> >
> > I så fald bliver det hurtigt temmelig problematisk at man også giver stort
> > set alle andre former for foreninger end de specifikt religiøse
> > trosfællesskaber støtte.
> >
>
> Det er kun folkekirken, som støttes økonomisk af den danske stat. Når
> medlemmerne af andre trossamfund har fradragsret for deres bidrag, betyder
> det bare at de slipper for at betale skat af deres frikirkebidrag. Staten
> støtter ikke med en krone.

Det gør staten så alligevel: Du betaler ikke fuld pris for kremering og
begravelse.
--
Jesper

Søren (07-04-2007)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 07-04-07 23:15

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hw7ual.ff9yumx3c5r3N%per@RQNNE.invalid...
> Ja, så er det sket. Humbug-religionen scientology, der blev grundlagt af
> science fiction-forfatteren L. Ron Hubbard, har vundet en sag ved Den
> europæiske Menneskerettighedsdomstol mod Rusland om at blive anerkendt
> som et trossamfund.
>
> Hubbard er kendt for at begrunde at han skrev sf-romaner med, at kun
> religionsstiftere tjente mere end sf-forfattere. Derefter grundlagde han
> scientology, hvis hovedformål synes at være at lavt rangerende medlemmer
> betaler for en bunke dyre kurser, for ad den vej at skaffe penge i
> kassen - som toppen ellers kan leve i luksus for ...
>
> <http://politiken.dk/indland/article279709.ece>
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Hvilken religion er ikke en humbug-religion?

Søren



Per Rønne (08-04-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 08-04-07 07:00

Søren <leaveme@alone.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1hw7ual.ff9yumx3c5r3N%per@RQNNE.invalid...
> > Ja, så er det sket. Humbug-religionen scientology, der blev grundlagt af
> > science fiction-forfatteren L. Ron Hubbard, har vundet en sag ved Den
> > europæiske Menneskerettighedsdomstol mod Rusland om at blive anerkendt
> > som et trossamfund.
> >
> > Hubbard er kendt for at begrunde at han skrev sf-romaner med, at kun
> > religionsstiftere tjente mere end sf-forfattere. Derefter grundlagde han
> > scientology, hvis hovedformål synes at være at lavt rangerende medlemmer
> > betaler for en bunke dyre kurser, for ad den vej at skaffe penge i
> > kassen - som toppen ellers kan leve i luksus for ...
> >
> > <http://politiken.dk/indland/article279709.ece>

> Hvilken religion er ikke en humbug-religion?

De religioner hvis formål ikke direkte er berigelse af ledelsen.

Det er naturligvis ikke det samme som ikke at sige at en [eller
religioner] ud fra en videnskabeligt synsvinkel er udtryk for noget
nonsens. Det er jo de kristnes synspunkt når det drejer sig om
religioner uden for den judeokristne tradition, og ateisters når det
drejer sig om alle religioner.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

cphpeter@gmail.com (07-04-2007)
Kommentar
Fra : cphpeter@gmail.com


Dato : 07-04-07 23:49


> Hvilken religion er ikke en humbug-religion?

Denne her : http://www.venganza.org/about/ - Church of Flying
Spaghetti Monster



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste