Ændre hastighed på melodi???
Fra : Andersen [3650]

Dato : 15-04-07 08:41

Jeg har fundet en midifil som jeg skal bruge
til en fødselsdagsfest idet jeg ikke er sikker
på at folk kan melodien.
Desværre er den lidt sløv og jeg vil gerne
have hastigheden lidt op.
Hvilket program kan hjælpe med det??

Andersen [ 3650 ]
Smid brugere af SPAMFIGHTER i søen

Fra : Jubii

Dato : 15-04-07 09:44

"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse
> [...]
> til en fødselsdagsfest idet jeg ikke er sikker
> på at folk kan melodien.
> Desværre er den lidt sløv og jeg vil gerne

Goldwave

Time Warp

Changes the playback speed or stretches/compresses the length of the
selection. The Change value lets you specify a relative change in percent.
A value of 50 makes the selection play twice as slow. A value of 200 makes
the selection play twice as fast. The Length option lets you specify a new
length for the selection. This is useful if you need to make a sound fit a
certain time, such as squeezing a 35 second commercial into a 30 second
spot.

TW findes også i kontrolpanelet, så ændringer kan ske "on the fly".

http://www.goldwave.com

DL 5.19 og få en GoldWave Evaluation Version.
This is a fully functional evaluation version of the GoldWave digital audio
editor. The evaluation version allows you to try the program before you buy
it. After you've tried GoldWave, if you decide to keep it, you are required
to purchase a license. Please note the usage limit mentioned below.

Fra : Stig Brun

Dato : 15-04-07 11:07

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk>

> Goldwave
>
> Time Warp

Goldwave og Time Warp er til wavefiler, men det var en midifil der skulle
peppes op.

Andersen har et brugbart program i forvejen, da funktionen har været der i
de seneste versioner af Windows Media Player :

Vis > Udvidede indstillinger > Indstillinger for afspilningshastighed

Skal du også transponere sangen kan jeg anbefale programmet på
www.vanbasco.com - og det er gratis

Per

Fra : Jubii

Dato : 15-04-07 17:28

"Stig Brun" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> "Jubii" <gruntsaver@jubii.dk>

> Goldwave og Time Warp er til wavefiler, men det var en midifil der skulle
> peppes op.

Samt til en masse andre filtyper, samt midi. Er testet.

> Andersen har et brugbart program i forvejen, da funktionen har været der i
> de seneste versioner af Windows Media Player :
>
> Vis > Udvidede indstillinger > Indstillinger for afspilningshastighed

Det er vis/forbedringer i den nye version.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 15-04-07 20:47

>"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse

Tak til jer begge