Madvarer (mel) og køkkenting sammen?
Fra : Gryffe

Dato : 07-04-07 08:47

Hej

Grundet dårlig køkkenplads har min kæreste og jeg et køkkenskab som er
en underlig sammenblanding af et dusin forskellige meltyper, planteolie,
drikkeglas, kopper og så skærebræt i plast.

Jeg har længe forsøgt at overbevise min kæreste om det uhygiejniske i
dette, men mine bakteriologiske evner rækker ikke. - Faktisk er hun
snarere ved at overbevise mig - vi bruger alle tingene ugentligt eller
oftere, så alt bliver hyppigt vasket, og melmider ville ikke gå mange
timer ubemærket hen.

Så er det mig der er overhygiejnisk?

--
Mvh Gryffe

Fra : padre

Dato : 07-04-07 09:43

"Gryffe" <nospam.please@invalid> skrev i en meddelelse

> drikkeglas, kopper og så skærebræt i plast.

Til husholdningsbrug er skærebrætter i træ mere hygiejnisk, som det fremgår
af en ældre tråd her i gruppen. Den kan findes vha. google groups.

--
padre
You could take me seriously, but statistically, you would be making a

Fra : Gryffe

Dato : 07-04-07 10:24

padre skrev:

> Til husholdningsbrug er skærebrætter i træ mere hygiejnisk, som det fremgår
> af en ældre tråd her i gruppen. Den kan findes vha. google groups.

Tak - den har jeg også læst engang! Og den del får jeg nok også styr på
en dag ...

Men uanset materiale, er det OK at de stor sammen med madvarer?

--
Mvh Gryffe

Fra : padre

Dato : 07-04-07 11:00

"Gryffe" <nospam.please@invalid> skrev i en meddelelse

> Men uanset materiale, er det OK at de stor sammen med madvarer?

Tja - det ville ikke genere mig, for jeg går da ud fra, at skabet er rent og
tørt. Til prefessionelt brug ville det næppe være OK, men der er jo også
forskelle på et professionelt køkken og så et husholdningskøkken.

Der skal selvfølgelig ikke stå kartofler og andre ting, som kan være meget
snavsede, og olieflaskerne skal holdes (pinligt) rene osv., men så er det
vel også OK.

Er skabet opdelt så madvarerne kan stå nederst ?

Fra : Gryffe

Dato : 07-04-07 21:40

padre skrev:

> Er skabet opdelt så madvarerne kan stå nederst ?

Nej - men det kan det muligvis blive. Tak for svar!

--
Mvh Gryffe

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-04-07 14:53