/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
hvor kan man købe de t-shirts henne?
Fra : Jakob Jensen


Dato : 26-03-07 22:25

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article284457.ece


Synes det er frisk gået af kvinden

 
 
Rasmus M. Jensen (26-03-2007)
Kommentar
Fra : Rasmus M. Jensen


Dato : 26-03-07 23:25

Jakob Jensen wrote:
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article284457.ece
>
>
> Synes det er frisk gået af kvinden

til gengæld har TV2 en fuldstændig anden opfattelse af virkeligheden...
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6506813.html

tjaa... hva' skal man tro...

--
mvh
Rasmus
http://rydungdomshuset.dk/
--



Allan Riise (27-03-2007)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 27-03-07 06:56

Rasmus M. Jensen wrote:
> Jakob Jensen wrote:
>> http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article284457.ece
>>
>>
>> Synes det er frisk gået af kvinden
>
> til gengæld har TV2 en fuldstændig anden opfattelse af
> virkeligheden... http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6506813.html
>
> tjaa... hva' skal man tro...

Du har jo implicit skrevet hvad du tror, så det er da et dumt spørgsmål.

--
Allan Riise



Alucard (27-03-2007)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 27-03-07 08:33

On Tue, 27 Mar 2007 07:56:12 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Rasmus M. Jensen wrote:
>> Jakob Jensen wrote:
>>> http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article284457.ece
>>>
>>>
>>> Synes det er frisk gået af kvinden
>>
>> til gengæld har TV2 en fuldstændig anden opfattelse af
>> virkeligheden... http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6506813.html
>>
>> tjaa... hva' skal man tro...
>
>Du har jo implicit skrevet hvad du tror, så det er da et dumt spørgsmål.

Det har han da ikke.... Han har bare fundet en anden version af
historien....

Allan Riise (27-03-2007)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 27-03-07 10:23

Alucard wrote:
> On Tue, 27 Mar 2007 07:56:12 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:
>
>> Rasmus M. Jensen wrote:
>>> Jakob Jensen wrote:
>>>> http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article284457.ece
>>>>
>>>>
>>>> Synes det er frisk gået af kvinden
>>>
>>> til gengæld har TV2 en fuldstændig anden opfattelse af
>>> virkeligheden... http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6506813.html
>>>
>>> tjaa... hva' skal man tro...
>>
>> Du har jo implicit skrevet hvad du tror, så det er da et dumt
>> spørgsmål.
>
> Det har han da ikke.... Han har bare fundet en anden version af
> historien....

Han skriver "en anden opfattelse af virkeligheden" om TV2's dækning, altså
så må Ekstra Bladets være virkeligheden, set fra Rasmus side af forstå's.

--
Allan Riise



@ (27-03-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 27-03-07 10:34

On Tue, 27 Mar 2007 11:23:15 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Alucard wrote:
>> On Tue, 27 Mar 2007 07:56:12 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:
>>
>>> Rasmus M. Jensen wrote:
>>>> Jakob Jensen wrote:
>>>>> http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article284457.ece
>>>>>
>>>>>
>>>>> Synes det er frisk gået af kvinden
>>>>
>>>> til gengæld har TV2 en fuldstændig anden opfattelse af
>>>> virkeligheden... http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6506813.html
>>>>
>>>> tjaa... hva' skal man tro...
>>>
>>> Du har jo implicit skrevet hvad du tror, så det er da et dumt
>>> spørgsmål.
>>
>> Det har han da ikke.... Han har bare fundet en anden version af
>> historien....
>
>Han skriver "en anden opfattelse af virkeligheden" om TV2's dækning, altså
>så må Ekstra Bladets være virkeligheden, set fra Rasmus side af forstå's.

det skal man da vist hedde Riise for at udlede

han antyder på intet tidspunkt hvilken af historierne han anser for
den rigtige

--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

Alucard (27-03-2007)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 27-03-07 11:57

On Tue, 27 Mar 2007 11:33:36 +0200, "@" <1[at]invalid.net> wrote:

>>>>>> http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article284457.ece
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Synes det er frisk gået af kvinden
>>>>>
>>>>> til gengæld har TV2 en fuldstændig anden opfattelse af
>>>>> virkeligheden... http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6506813.html
>>>>>
>>>>> tjaa... hva' skal man tro...
>>>>
>>>> Du har jo implicit skrevet hvad du tror, så det er da et dumt
>>>> spørgsmål.
>>>
>>> Det har han da ikke.... Han har bare fundet en anden version af
>>> historien....
>>
>>Han skriver "en anden opfattelse af virkeligheden" om TV2's dækning, altså
>>så må Ekstra Bladets være virkeligheden, set fra Rasmus side af forstå's.
>
>det skal man da vist hedde Riise for at udlede
>
>han antyder på intet tidspunkt hvilken af historierne han anser for
>den rigtige

Det kunne jeg heller ikke se...

Allan Riise (27-03-2007)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 27-03-07 12:05

Alucard wrote:
> On Tue, 27 Mar 2007 11:33:36 +0200, "@" <1[at]invalid.net> wrote:
>
>>>>>>> http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article284457.ece
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> Synes det er frisk gået af kvinden
>>>>>>
>>>>>> til gengæld har TV2 en fuldstændig anden opfattelse af
>>>>>> virkeligheden...
>>>>>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6506813.html
>>>>>>
>>>>>> tjaa... hva' skal man tro...
>>>>>
>>>>> Du har jo implicit skrevet hvad du tror, så det er da et dumt
>>>>> spørgsmål.
>>>>
>>>> Det har han da ikke.... Han har bare fundet en anden version af
>>>> historien....
>>>
>>> Han skriver "en anden opfattelse af virkeligheden" om TV2's
>>> dækning, altså så må Ekstra Bladets være virkeligheden, set fra
>>> Rasmus side af forstå's.
>>
>> det skal man da vist hedde Riise for at udlede
>>
>> han antyder på intet tidspunkt hvilken af historierne han anser for
>> den rigtige
>
> Det kunne jeg heller ikke se...

Hvis man har en anden opfattelse af virkeligheden, så må det jo, implicit
være noget andet end virkeligheden, der kan ikke være 2 på en gang, og det
var jo ikke E.B. Rasmus mente havde en anden opfattelse men TV2, dermed er
ringen sluttet.

--
Allan Riise



Alucard (27-03-2007)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 27-03-07 14:18

On Tue, 27 Mar 2007 13:04:53 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>>>>>>>> http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article284457.ece
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> Synes det er frisk gået af kvinden
>>>>>>>
>>>>>>> til gengæld har TV2 en fuldstændig anden opfattelse af
>>>>>>> virkeligheden...
>>>>>>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6506813.html
>>>>>>>
>>>>>>> tjaa... hva' skal man tro...
>>>>>>
>>>>>> Du har jo implicit skrevet hvad du tror, så det er da et dumt
>>>>>> spørgsmål.
>>>>>
>>>>> Det har han da ikke.... Han har bare fundet en anden version af
>>>>> historien....
>>>>
>>>> Han skriver "en anden opfattelse af virkeligheden" om TV2's
>>>> dækning, altså så må Ekstra Bladets være virkeligheden, set fra
>>>> Rasmus side af forstå's.
>>>
>>> det skal man da vist hedde Riise for at udlede
>>>
>>> han antyder på intet tidspunkt hvilken af historierne han anser for
>>> den rigtige
>>
>> Det kunne jeg heller ikke se...
>
>Hvis man har en anden opfattelse af virkeligheden, så må det jo, implicit
>være noget andet end virkeligheden,

Næh, hvorfor dog det...???

>der kan ikke være 2 på en gang, og det
>var jo ikke E.B.

Jo da.... Der kan godt være 2 opfattelser af samme virkelighed (prøv
at spørge 2 vidner til et bankrøveri)....

>Rasmus mente havde en anden opfattelse men TV2, dermed er
>ringen sluttet.

Når dit udgangspunkt er forkert, så bliver din konklusion også
forkert...

Allan Riise (27-03-2007)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 27-03-07 14:24

Alucard wrote:
> On Tue, 27 Mar 2007 13:04:53 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:
>
>>>>>>>>> http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article284457.ece
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Synes det er frisk gået af kvinden
>>>>>>>>
>>>>>>>> til gengæld har TV2 en fuldstændig anden opfattelse af
>>>>>>>> virkeligheden...
>>>>>>>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6506813.html
>>>>>>>>
>>>>>>>> tjaa... hva' skal man tro...
>>>>>>>
>>>>>>> Du har jo implicit skrevet hvad du tror, så det er da et dumt
>>>>>>> spørgsmål.
>>>>>>
>>>>>> Det har han da ikke.... Han har bare fundet en anden version af
>>>>>> historien....
>>>>>
>>>>> Han skriver "en anden opfattelse af virkeligheden" om TV2's
>>>>> dækning, altså så må Ekstra Bladets være virkeligheden, set fra
>>>>> Rasmus side af forstå's.
>>>>
>>>> det skal man da vist hedde Riise for at udlede
>>>>
>>>> han antyder på intet tidspunkt hvilken af historierne han anser for
>>>> den rigtige
>>>
>>> Det kunne jeg heller ikke se...
>>
>> Hvis man har en anden opfattelse af virkeligheden, så må det jo,
>> implicit være noget andet end virkeligheden,
>
> Næh, hvorfor dog det...???
>
>> der kan ikke være 2 på en gang, og det
>> var jo ikke E.B.
>
> Jo da.... Der kan godt være 2 opfattelser af samme virkelighed (prøv
> at spørge 2 vidner til et bankrøveri)....


Og de har aldrig begge ret, vel?
Altså er den ene forkert, og hvis nu Dommeren siger at vidne 2 har en
anderledes opfattelse af virkeligheden end vidne 1, så giver han dermed
vidne 1 ret, medmindre at vidne 2 kan påvise at det er vidne 1 der har en
anden opfattelse af virkeligheden etc.

>> Rasmus mente havde en anden opfattelse men TV2, dermed er
>> ringen sluttet.
>
> Når dit udgangspunkt er forkert, så bliver din konklusion også
> forkert...


Nope, når det gælder virkeligheden er det ligesom med matematikken, det er
aldrig noget man tror eller opfatter, det er noget man ved.

Der var mange i min gamle klasse som af hr. Sunesen, må han vile i fred, røg
1 karakter ned i de mundtlige prøver når de svarede, "Jeg tror........".

--
Allan Riise



Alucard (27-03-2007)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 27-03-07 16:02

On Tue, 27 Mar 2007 15:24:02 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>>> Hvis man har en anden opfattelse af virkeligheden, så må det jo,
>>> implicit være noget andet end virkeligheden,
>>
>> Næh, hvorfor dog det...???
>>
>>> der kan ikke være 2 på en gang, og det
>>> var jo ikke E.B.
>>
>> Jo da.... Der kan godt være 2 opfattelser af samme virkelighed (prøv
>> at spørge 2 vidner til et bankrøveri)....
>
>Og de har aldrig begge ret, vel?

Det er der heller ingen der siger...

>Altså er den ene forkert,

Eller begge 2....

>og hvis nu Dommeren siger at vidne 2 har en
>anderledes opfattelse af virkeligheden end vidne 1, så giver han dermed
>vidne 1 ret,

Nej....

>medmindre at vidne 2 kan påvise at det er vidne 1 der har en
>anden opfattelse af virkeligheden etc.

Nu roder du bare rundt i det....

>>> Rasmus mente havde en anden opfattelse men TV2, dermed er
>>> ringen sluttet.
>>
>> Når dit udgangspunkt er forkert, så bliver din konklusion også
>> forkert...
>
>Nope, når det gælder virkeligheden er det ligesom med matematikken, det er
>aldrig noget man tror eller opfatter, det er noget man ved.

Du har totalt misforstået det....

Der er 2 forskellige OPFATTELSER af 1 virkelighed...

Tag f.eks. politik.... Der er 1 virkelighed som vi lever i, men der er
mange opfattelser af denne virkelighed... Det kommer an på personens
politiske standpunkt...

>Der var mange i min gamle klasse som af hr. Sunesen, må han vile i fred, røg
>1 karakter ned i de mundtlige prøver når de svarede, "Jeg tror........".

Mon han var i familie med Wilstrup...

Allan Riise (27-03-2007)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 27-03-07 16:43

Alucard wrote:
> On Tue, 27 Mar 2007 15:24:02 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:
>
>>>> Hvis man har en anden opfattelse af virkeligheden, så må det jo,
>>>> implicit være noget andet end virkeligheden,
>>>
>>> Næh, hvorfor dog det...???
>>>
>>>> der kan ikke være 2 på en gang, og det
>>>> var jo ikke E.B.
>>>
>>> Jo da.... Der kan godt være 2 opfattelser af samme virkelighed (prøv
>>> at spørge 2 vidner til et bankrøveri)....
>>
>> Og de har aldrig begge ret, vel?
>
> Det er der heller ingen der siger...
>
>> Altså er den ene forkert,
>
> Eller begge 2....
>
>> og hvis nu Dommeren siger at vidne 2 har en
>> anderledes opfattelse af virkeligheden end vidne 1, så giver han
>> dermed vidne 1 ret,
>
> Nej....
>
>> medmindre at vidne 2 kan påvise at det er vidne 1 der har en
>> anden opfattelse af virkeligheden etc.
>
> Nu roder du bare rundt i det....
>
>>>> Rasmus mente havde en anden opfattelse men TV2, dermed er
>>>> ringen sluttet.
>>>
>>> Når dit udgangspunkt er forkert, så bliver din konklusion også
>>> forkert...
>>
>> Nope, når det gælder virkeligheden er det ligesom med matematikken,
>> det er aldrig noget man tror eller opfatter, det er noget man ved.
>
> Du har totalt misforstået det....
>
> Der er 2 forskellige OPFATTELSER af 1 virkelighed...
>
> Tag f.eks. politik.... Der er 1 virkelighed som vi lever i, men der er
> mange opfattelser af denne virkelighed... Det kommer an på personens
> politiske standpunkt...
>
>> Der var mange i min gamle klasse som af hr. Sunesen, må han vile i
>> fred, røg 1 karakter ned i de mundtlige prøver når de svarede, "Jeg
>> tror........".
>
> Mon han var i familie med Wilstrup...

Det *er* en fejl at tro noget i matematik, man skal kende til facit, eller
til den ubekendte, men skal ikke tro man gør det.

Det samme ovenfor, ligemeget om du gør det til politisk observens, så er der
kun 1 virkelighed, at man så kan have farvede briller på, javel ja, men
virkeligheden er den samme, den vil bare været farvet så.

--
Allan Riise



Alucard (27-03-2007)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 27-03-07 16:59

On Tue, 27 Mar 2007 17:42:41 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>> Der er 2 forskellige OPFATTELSER af 1 virkelighed...
>>
>> Tag f.eks. politik.... Der er 1 virkelighed som vi lever i, men der er
>> mange opfattelser af denne virkelighed... Det kommer an på personens
>> politiske standpunkt...
>>
>>> Der var mange i min gamle klasse som af hr. Sunesen, må han vile i
>>> fred, røg 1 karakter ned i de mundtlige prøver når de svarede, "Jeg
>>> tror........".
>>
>> Mon han var i familie med Wilstrup...
>
>Det *er* en fejl at tro noget i matematik, man skal kende til facit, eller
>til den ubekendte, men skal ikke tro man gør det.

Jeg tænkte mere på "mindre karakterer p.g.a noget irrelevant"....

>Det samme ovenfor, ligemeget om du gør det til politisk observens, så er der
>kun 1 virkelighed, at man så kan have farvede briller på, javel ja, men
>virkeligheden er den samme, den vil bare været farvet så.

Jeg gentager lige...

Der kan være forskellige opfattelser af SAMME virkelighed....


Bruno Christensen (27-03-2007)
Kommentar
Fra : Bruno Christensen


Dato : 27-03-07 18:49

On Tue, 27 Mar 2007 17:59:08 +0200, Alucard wrote:

> Der kan være forskellige opfattelser af SAMME virkelighed....

Havde en bekendt som kørte i en bil der var rød på den venstre halvdel
og blå på den anden, han mente at tilskuerne til et færdselsuheld
ville modsige hinanden

Jeg ser ham ikke så meget mere pt , tilskuerne var enige om at det var
en blå/rød bil.

Hvilket beviser at jeg er enig med dig.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen


Bruno Christensen (27-03-2007)
Kommentar
Fra : Bruno Christensen


Dato : 27-03-07 18:33

On Tue, 27 Mar 2007 13:04:53 +0200, Allan Riise wrote:

> Hvis man har en anden opfattelse af virkeligheden, så må det jo, implicit
> være noget andet end virkeligheden, der kan ikke være 2 på en gang, og det
> var jo ikke E.B. Rasmus mente havde en anden opfattelse men TV2, dermed er
> ringen sluttet.

Det er vist også to forskellige opfattelser af historien (jeg gider
ikke google efter links!)

05.30 imorges: Ekstabladet skrev at dommeren havde accepteret at
kvinden havde den T-shirt på

Teksttv (TV") ca 0650: "Kvinde udvist fra retssal"

Begge omtaler en retssag i Spanien omkring bombesprængninger i 2005.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen


Per Rønne (27-03-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 27-03-07 19:51

Bruno Christensen <news@lpdommer.dk> wrote:

> On Tue, 27 Mar 2007 13:04:53 +0200, Allan Riise wrote:
>
> > Hvis man har en anden opfattelse af virkeligheden, så må det jo, implicit
> > være noget andet end virkeligheden, der kan ikke være 2 på en gang, og det
> > var jo ikke E.B. Rasmus mente havde en anden opfattelse men TV2, dermed er
> > ringen sluttet.
>
> Det er vist også to forskellige opfattelser af historien (jeg gider
> ikke google efter links!)
>
> 05.30 imorges: Ekstabladet skrev at dommeren havde accepteret at
> kvinden havde den T-shirt på
>
> Teksttv (TV") ca 0650: "Kvinde udvist fra retssal"

Næh, EB skriver:

1. Dommeren kunne ikke acceptere t-shirten, da den kunne bruges til at
give signaler til de anklagede.

2. Da dommeren finder ud af sagens rette sammenhæng, altså at kvinden er
enke efter en af de myrdede, kan hun alligevel godt acceptere t-shirten
....
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Bruno Christensen (28-03-2007)
Kommentar
Fra : Bruno Christensen


Dato : 28-03-07 19:57

On Tue, 27 Mar 2007 20:51:08 +0200, Per Rønne wrote:

> Bruno Christensen <news@lpdommer.dk> wrote:
>
>> On Tue, 27 Mar 2007 13:04:53 +0200, Allan Riise wrote:
>>
>>> Hvis man har en anden opfattelse af virkeligheden, så må det jo, implicit
>>> være noget andet end virkeligheden, der kan ikke være 2 på en gang, og det
>>> var jo ikke E.B. Rasmus mente havde en anden opfattelse men TV2, dermed er
>>> ringen sluttet.
>>
>> Det er vist også to forskellige opfattelser af historien (jeg gider
>> ikke google efter links!)
>>
>> 05.30 imorges: Ekstabladet skrev at dommeren havde accepteret at
>> kvinden havde den T-shirt på
>>
>> Teksttv (TV") ca 0650: "Kvinde udvist fra retssal"
>
> Næh, EB skriver:
>
> 1. Dommeren kunne ikke acceptere t-shirten, da den kunne bruges til at
> give signaler til de anklagede.
>
> 2. Da dommeren finder ud af sagens rette sammenhæng, altså at kvinden er
> enke efter en af de myrdede, kan hun alligevel godt acceptere t-shirten
> ...

Hvor er forskellen?

Senere har jeg set at hun selv var blevet såret af bomberne, der er
mange "forskellige" beretninger".

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen


Per Rønne (28-03-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 28-03-07 21:04

Bruno Christensen <news@lpdommer.dk> wrote:

> On Tue, 27 Mar 2007 20:51:08 +0200, Per Rønne wrote:
>
> > Bruno Christensen <news@lpdommer.dk> wrote:
> >
> >> On Tue, 27 Mar 2007 13:04:53 +0200, Allan Riise wrote:
> >>
> >>> Hvis man har en anden opfattelse af virkeligheden, så må det jo, implicit
> >>> være noget andet end virkeligheden, der kan ikke være 2 på en gang, og det
> >>> var jo ikke E.B. Rasmus mente havde en anden opfattelse men TV2, dermed er
> >>> ringen sluttet.
> >>
> >> Det er vist også to forskellige opfattelser af historien (jeg gider
> >> ikke google efter links!)
> >>
> >> 05.30 imorges: Ekstabladet skrev at dommeren havde accepteret at
> >> kvinden havde den T-shirt på
> >>
> >> Teksttv (TV") ca 0650: "Kvinde udvist fra retssal"
> >
> > Næh, EB skriver:
> >
> > 1. Dommeren kunne ikke acceptere t-shirten, da den kunne bruges til at
> > give signaler til de anklagede.
> >
> > 2. Da dommeren finder ud af sagens rette sammenhæng, altså at kvinden er
> > enke efter en af de myrdede, kan hun alligevel godt acceptere t-shirten
> > ...
>
> Hvor er forskellen?

At tv2 kun har fået den første del af historien med ...

> Senere har jeg set at hun selv var blevet såret af bomberne, der er
> mange "forskellige" beretninger".


--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

@ (27-03-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 27-03-07 08:58

On Tue, 27 Mar 2007 07:56:12 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Rasmus M. Jensen wrote:
>> Jakob Jensen wrote:
>>> http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article284457.ece
>>>
>>>
>>> Synes det er frisk gået af kvinden
>>
>> til gengæld har TV2 en fuldstændig anden opfattelse af
>> virkeligheden... http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6506813.html
>>
>> tjaa... hva' skal man tro...
>
>Du har jo implicit skrevet hvad du tror, så det er da et dumt spørgsmål.


hvor?

man kan jo ikke læse samtlige aviser samtidig

og det ser lidt mærkeligt ud at de to aviser opfatter så forskelligt


--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

Allan Riise (27-03-2007)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 27-03-07 10:26

@ wrote:
> On Tue, 27 Mar 2007 07:56:12 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:
>
>> Rasmus M. Jensen wrote:
>>> Jakob Jensen wrote:
>>>> http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article284457.ece
>>>>
>>>>
>>>> Synes det er frisk gået af kvinden
>>>
>>> til gengæld har TV2 en fuldstændig anden opfattelse af
>>> virkeligheden... http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6506813.html
>>>
>>> tjaa... hva' skal man tro...
>>
>> Du har jo implicit skrevet hvad du tror, så det er da et dumt
>> spørgsmål.
>
>
> hvor?

"til gengæld har TV2 en fuldstændig anden opfattelse af virkeligheden"
Altså er Ekstra Bladet virkelighedsversionen og TV2's en anden version af
hvad der er virkeligt.

> man kan jo ikke læse samtlige aviser samtidig
>
> og det ser lidt mærkeligt ud at de to aviser opfatter så forskelligt


Nu er Ekstra bladet jo ikke de hurtigste til at verificere historier som de
ved sælger aviser, så vil de hellere dementere senere.

--
Allan Riise



Rasmus M. Jensen (27-03-2007)
Kommentar
Fra : Rasmus M. Jensen


Dato : 27-03-07 10:58

Allan Riise wrote:
> "til gengæld har TV2 en fuldstændig anden opfattelse af virkeligheden"
> Altså er Ekstra Bladet virkelighedsversionen og TV2's en anden
> version af hvad der er virkeligt.
>
tag du hellere en dansktime eller to hos wilstrup...
jeg skriver intet om at EB's version er mere korrekt... jeg skriver at TV2
har en _anden_ opfattelse end EB - det har da ikke det mindste at gøre med
hvilken en der er mere rigtig end den anden... hehe... prøv at læs det du
selv har skrevet ovenover - du siger det faktisk selv.

--
mvh
Rasmus
http://rydungdomshuset.dk/
--



Per Rønne (27-03-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 27-03-07 19:51

Rasmus M. Jensen <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> wrote:

> jeg skriver intet om at EB's version er mere korrekt... jeg skriver at TV2
> har en _anden_ opfattelse end EB - det har da ikke det mindste at gøre med
> hvilken en der er mere rigtig end den anden... hehe... prøv at læs det du
> selv har skrevet ovenover - du siger det faktisk selv.


--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Kim Larsen (27-03-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 27-03-07 09:10

"Jakob Jensen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:sgeg03lpj3ehv9nac860gli36r484cb1hv@4ax.com:
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article284457.ece
>
> Synes det er frisk gået af kvinden´

Jeg synes du skal købe sådan en T-shirt og gå med den dagligt og synligt i
et af følgende boligområder: Gjellerupparken, Bispehaven, Voldsmose,
Mjølnerparken, Tåstrupgård, Brøndby Strand. Det ville være *frisk* af dig.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak
er folkeretligt smask-ulovlig. E-mail: kl2607@gmail.com




N_B_DK (27-03-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 27-03-07 09:55

In news:euajh5$r9h$1@news.datemas.de,
Kim Larsen <kl2607@gmail.com> typed:

> Jeg synes du skal købe sådan en T-shirt og gå med den dagligt og
> synligt i et af følgende boligområder: Gjellerupparken, Bispehaven,
> Voldsmose, Mjølnerparken, Tåstrupgård, Brøndby Strand. Det ville være
> *frisk* af dig.

Hvad skulle der ske ved det ? i siger jo muslimer er noget så fredelige....

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.
http://www.discovery.dk/emea/contact.htm




Kim Larsen (27-03-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 27-03-07 10:03

"N_B_DK" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:13ebce3945aa0730bf96d9694a8187b1@spamme-dyndns.dk:
> In news:euajh5$r9h$1@news.datemas.de,
> Kim Larsen <kl2607@gmail.com> typed:
>
>> Jeg synes du skal købe sådan en T-shirt og gå med den dagligt og
>> synligt i et af følgende boligområder: Gjellerupparken, Bispehaven,
>> Voldsmose, Mjølnerparken, Tåstrupgård, Brøndby Strand. Det ville være
>> *frisk* af dig.
>
> Hvad skulle der ske ved det ? i siger jo muslimer er noget så
> fredelige....

'I' staves med stort tiltaleform.

Hvordan går det med din Boot-Camp i USA og efterfølgende undervisning hos
Wilstrup ?

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak
er folkeretligt smask-ulovlig. E-mail: kl2607@gmail.com




N_B_DK (27-03-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 27-03-07 10:15

In news:euamjd$210$1@news.datemas.de,
Kim Larsen <kl2607@gmail.com> typed:

> 'I' staves med stort tiltaleform.

Ja det er jo nemmere at påpege grammatiske fejl, end at forholde sig til det
skrevne.

> Hvordan går det med din Boot-Camp i USA og efterfølgende undervisning
> hos Wilstrup ?

Hvad med I to tosser, (dig og Wilstrup) selv tager afsted engang, I trænger
seriøst til hjælp.

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.
http://www.discovery.dk/emea/contact.htm




Ukendt (27-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-03-07 11:58

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
news:euamjd$210$1@news.datemas.de...
>
> 'I' staves med stort tiltaleform.
>
> Hvordan går det med din Boot-Camp i USA og efterfølgende undervisning hos
> Wilstrup ?
>

Jeg kunne da godt tænke mig at høre hvorfor du tror at det er et problem at
gå med den pågældende Tshirt i de muslimske kvarterer, når nu de er så
fredelige som du påstår?

mvh.
Kim Frederiksen



Kim Larsen (27-03-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 27-03-07 12:11

"Kim Frederiksen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:4608f8b2$0$7604$157c6196@dreader2.cybercity.dk:
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
> news:euamjd$210$1@news.datemas.de...
>>
>> 'I' staves med stort tiltaleform.
>>
>> Hvordan går det med din Boot-Camp i USA og efterfølgende
>> undervisning hos Wilstrup ?
>
> Jeg kunne da godt tænke mig at høre hvorfor du tror at det er et
> problem at gå med den pågældende Tshirt i de muslimske kvarterer, når
> nu de er så fredelige som du påstår?

Jamen så smut du derned (Gjellerupparken, Bispehaven, Voldsmose,
Mjølnerparken, Tåstrupgård, Brøndby Strand) med sådan en T-shirt, det vil
være helt fint. Jeg ved ikke lige hvor man får fat i de her T-shirts men
måske du selv kunne få printet et påtryk med pågældende tegning.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak
er folkeretligt smask-ulovlig. E-mail: kl2607@gmail.com




@ (27-03-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 27-03-07 12:20

On Tue, 27 Mar 2007 13:10:49 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
wrote:

>"Kim Frederiksen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> news:4608f8b2$0$7604$157c6196@dreader2.cybercity.dk:
>> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
>> news:euamjd$210$1@news.datemas.de...
>>>
>>> 'I' staves med stort tiltaleform.
>>>
>>> Hvordan går det med din Boot-Camp i USA og efterfølgende
>>> undervisning hos Wilstrup ?
>>
>> Jeg kunne da godt tænke mig at høre hvorfor du tror at det er et
>> problem at gå med den pågældende Tshirt i de muslimske kvarterer, når
>> nu de er så fredelige som du påstår?
>
>Jamen så smut du derned (Gjellerupparken, Bispehaven, Voldsmose,
>Mjølnerparken, Tåstrupgård, Brøndby Strand) med sådan en T-shirt, det vil
>være helt fint. Jeg ved ikke lige hvor man får fat i de her T-shirts men
>måske du selv kunne få printet et påtryk med pågældende tegning.

no problemo

http://www.unishirt.dk/

http://www.trykshoppen.dk/product.asp?product=304

http://print2people.dk/tryk/tshirt-tryk.php


--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

Bruno Christensen (27-03-2007)
Kommentar
Fra : Bruno Christensen


Dato : 27-03-07 19:02

On Tue, 27 Mar 2007 13:10:49 +0200, Kim Larsen wrote:

> "Kim Frederiksen"
>> Jeg kunne da godt tænke mig at høre hvorfor du tror at det er et
>> problem at gå med den pågældende Tshirt i de muslimske kvarterer, når
>> nu de er så fredelige som du påstår?
>
> Jamen så smut du derned (Gjellerupparken, Bispehaven, Voldsmose,
> Mjølnerparken, Tåstrupgård, Brøndby Strand) med sådan en T-shirt, det vil
> være helt fint. Jeg ved ikke lige hvor man får fat i de her T-shirts men
> måske du selv kunne få printet et påtryk med pågældende tegning.

Århus har så lige udnævnt et nyt problemkvarter.

Tegningen kan hentes på nettet, og med lidt snilde overføres til en
T-shirt.

Der er nu nævnt 7 beboelsesarealer, hvis du går den korteste vej (du
vælger selv) Hvad skal indsatsen være?

Jeg spiller kun meget sjældent.

Eller kan du også se at der er et problem?

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen


Kim Larsen (28-03-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 28-03-07 08:43

"Bruno Christensen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:15101tz1a206r.p5xetnzu47d5.dlg@40tude.net:
> On Tue, 27 Mar 2007 13:10:49 +0200, Kim Larsen wrote:
>
>> "Kim Frederiksen"
>>> Jeg kunne da godt tænke mig at høre hvorfor du tror at det er et
>>> problem at gå med den pågældende Tshirt i de muslimske kvarterer,
>>> når nu de er så fredelige som du påstår?
>>
>> Jamen så smut du derned (Gjellerupparken, Bispehaven, Voldsmose,
>> Mjølnerparken, Tåstrupgård, Brøndby Strand) med sådan en T-shirt,
>> det vil være helt fint. Jeg ved ikke lige hvor man får fat i de her
>> T-shirts men måske du selv kunne få printet et påtryk med pågældende
>> tegning.
>
> Århus har så lige udnævnt et nyt problemkvarter.
>
> Tegningen kan hentes på nettet, og med lidt snilde overføres til en
> T-shirt.
>
> Der er nu nævnt 7 beboelsesarealer, hvis du går den korteste vej (du
> vælger selv) Hvad skal indsatsen være?
>
> Jeg spiller kun meget sjældent.
>
> Eller kan du også se at der er et problem?

Nej, jeg kan ikke se at det er et problem at behandle folk med respekt,
derfor ville jeg aldrig rende rundt med sådan en T-shirt, jeg har heller
ikke nogen problemer med muslimer. Derimod er kristne (Jehovas Vidner) som
render rundt og ringer på folks døre for at missionerer lidt et problem, dog
et af de mindre af slagsen. På én måde virker det sjovt at de render rundt i
et område med så mange muslimer og missionerer, det er lidt gak i låget. Jeg
bor i et område (på vestegnen af København) med overordentligt mange
fremmedetniske (jeg vil skyde på at 90 % af disse fremmedetniske er
muslimer) og her ville det bestemt være med en risiko for en ordentlig
røvfuld at rende rundt med sådan en T-shirt.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak
er folkeretligt smask-ulovlig. E-mail: kl2607@gmail.com




N_B_DK (28-03-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 28-03-07 08:52

In news:eud6a6$ch6$1@news.datemas.de,
Kim Larsen <kl2607@gmail.com> typed:
>og her
> ville det bestemt være med en risiko for en ordentlig røvfuld at
> rende rundt med sådan en T-shirt.

Nej da det kan ikke passe, at "fredens religion" skulle kunne finde på at ty
til vold ? :O jeg er rystet, tænk sig at det kan ske..............

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.
http://www.discovery.dk/emea/contact.htm




Kim Larsen (28-03-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 28-03-07 09:23

"N_B_DK" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:a1d2dfa44f37831fbcf6fe902dd2bbcd@spamme-dyndns.dk:
> In news:eud6a6$ch6$1@news.datemas.de,
> Kim Larsen <kl2607@gmail.com> typed:
>> og her
>> ville det bestemt være med en risiko for en ordentlig røvfuld at
>> rende rundt med sådan en T-shirt.
>
> Nej da det kan ikke passe, at "fredens religion" skulle kunne finde
> på at ty til vold ? :O jeg er rystet, tænk sig at det kan
> ske..............

Nu har jeg aldrig påstået at Islam er fredens religion og det påstår jeg
bestem heller ikke at Kristendommen er. Faktisk bryder jeg mig præcis lige
lidt om begge religioner. Forskellen mellem mig og andre som ikke kan lide
Islam er, at jeg behøver at genere og nedgøre de mennesker som tror på Islam
ligesom jeg heller ikke behøver at genere og nedgøre de mennesker som tror
på Kristendommen blot fordi de tror på noget jeg ikke bryder mig om. Hvis
jeg rendte rundt i et stærkt kristen område med en T-shirt hvorpå der stod
at Jesus var en pædofil bøsserøv (hvilket jeg ikke har nogen mening om da
jeg ikke tror på Jesus eksistens), så ville jeg nok også få visse problemer
derovre skal du se. Jeg har imidlertid ikke behov for at lave den slags.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak
er folkeretligt smask-ulovlig. E-mail: kl2607@gmail.com




Alucard (28-03-2007)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 28-03-07 09:34

On Wed, 28 Mar 2007 10:22:59 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
wrote:

>>> ville det bestemt være med en risiko for en ordentlig røvfuld at
>>> rende rundt med sådan en T-shirt.
>>
>> Nej da det kan ikke passe, at "fredens religion" skulle kunne finde
>> på at ty til vold ? :O jeg er rystet, tænk sig at det kan
>> ske..............
>
>Nu har jeg aldrig påstået at Islam er fredens religion og det påstår jeg
>bestem heller ikke at Kristendommen er. Faktisk bryder jeg mig præcis lige
>lidt om begge religioner. Forskellen mellem mig og andre som ikke kan lide
>Islam er, at jeg behøver at genere og nedgøre de mennesker som tror på Islam
>ligesom jeg heller ikke behøver at genere og nedgøre de mennesker som tror
>på Kristendommen blot fordi de tror på noget jeg ikke bryder mig om. Hvis
>jeg rendte rundt i et stærkt kristen område med en T-shirt hvorpå der stod
>at Jesus var en pædofil bøsserøv (hvilket jeg ikke har nogen mening om da
>jeg ikke tror på Jesus eksistens), så ville jeg nok også få visse problemer
>derovre skal du se. Jeg har imidlertid ikke behov for at lave den slags.

Du ville måske få nogle verbale mishagsytringer, men du ville hverken
få bank eller blive slået ihjel...

Per Rønne (28-03-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 28-03-07 17:53

Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:

> Nu har jeg aldrig påstået at Islam er fredens religion og det påstår jeg
> bestem heller ikke at Kristendommen er.

Kristendommen som religion er så pacifistisk, at Gibbons i sit berømte
værk 'The Decline and Fall of the Roman Empire' tilskrev netop dette som
baggrund for Roms fald.

Men vi må naturligvis skelne mellem kristendommen som troslæresystem,
kirken som organisation med en politisk ledelse, og 'samfundet' af
kristne.

> Faktisk bryder jeg mig præcis lige lidt om begge religioner. Forskellen
> mellem mig og andre som ikke kan lide Islam er, at jeg behøver at genere
> og nedgøre de mennesker som tror på Islam ligesom jeg heller ikke behøver
> at genere og nedgøre de mennesker som tror på Kristendommen blot fordi de
> tror på noget jeg ikke bryder mig om.

En markant forskel er ellers, at i kristendommen skelnes mellem hvad der
er kejserens og hvad der er Guds, i islam findes ingen tilsvarende
skelnen, og en kalif er således både kejser og pave.

> Hvis jeg rendte rundt i et stærkt kristen område med en T-shirt hvorpå der
> stod at Jesus var en pædofil bøsserøv (hvilket jeg ikke har nogen mening
> om da jeg ikke tror på Jesus eksistens),

Du tror da vel forhåbentlig på at han har levet ...

> så ville jeg nok også få visse problemer derovre skal du se. Jeg har
> imidlertid ikke behov for at lave den slags.


--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Kim Larsen (28-03-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 28-03-07 18:31

""Per Rønne"" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:1hvp7f5.1vqtfhw1bydh1cN%per@RQNNE.invalid:

>> Hvis jeg rendte rundt i et stærkt kristen område med en T-shirt
>> hvorpå der stod at Jesus var en pædofil bøsserøv (hvilket jeg ikke
>> har nogen mening om da jeg ikke tror på Jesus eksistens),
>
> Du tror da vel forhåbentlig på at han har levet ...

Nej det kan jeg love dig alt om jeg *ikke* *gør* ligesom jeg heller ikke
tror på at profeten Muhammed har eksisteret. Men jeg anerkender at der er en
hel masse mennesker som tror på de respektive hellige skrifter.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak
er folkeretligt smask-ulovlig. E-mail: kl2607@gmail.com




Alucard (28-03-2007)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 28-03-07 19:49

On Wed, 28 Mar 2007 19:30:32 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
wrote:

>>> Hvis jeg rendte rundt i et stærkt kristen område med en T-shirt
>>> hvorpå der stod at Jesus var en pædofil bøsserøv (hvilket jeg ikke
>>> har nogen mening om da jeg ikke tror på Jesus eksistens),
>>
>> Du tror da vel forhåbentlig på at han har levet ...
>
>Nej det kan jeg love dig alt om jeg *ikke* *gør* ligesom jeg heller ikke
>tror på at profeten Muhammed har eksisteret. Men jeg anerkender at der er en
>hel masse mennesker som tror på de respektive hellige skrifter.

Faktaresistens i fineste indpakning..... ))

Jesus har da helt sikkert levet, men om der var noget guddommeligt
over ham, kan diskuteres.... Muhammed har også levet og han var en
morderrisk, pædofil, psykopatisk lystmorder....

@ (28-03-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 28-03-07 20:26

On Wed, 28 Mar 2007 20:49:19 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>On Wed, 28 Mar 2007 19:30:32 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
>wrote:
>
>>>> Hvis jeg rendte rundt i et stærkt kristen område med en T-shirt
>>>> hvorpå der stod at Jesus var en pædofil bøsserøv (hvilket jeg ikke
>>>> har nogen mening om da jeg ikke tror på Jesus eksistens),
>>>
>>> Du tror da vel forhåbentlig på at han har levet ...
>>
>>Nej det kan jeg love dig alt om jeg *ikke* *gør* ligesom jeg heller ikke
>>tror på at profeten Muhammed har eksisteret. Men jeg anerkender at der er en
>>hel masse mennesker som tror på de respektive hellige skrifter.
>
>Faktaresistens i fineste indpakning..... ))
>
>Jesus har da helt sikkert levet, men om der var noget guddommeligt
>over ham, kan diskuteres.... Muhammed har også levet og han var en
>morderrisk, pædofil, psykopatisk lystmorder....

bevis for at de to ovennævnte sagnfigurer har eksisteret findes ikke


--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

Per Rønne (28-03-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 28-03-07 21:04

Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> news:1hvp7f5.1vqtfhw1bydh1cN%per@RQNNE.invalid:
>
> >> Hvis jeg rendte rundt i et stærkt kristen område med en T-shirt
> >> hvorpå der stod at Jesus var en pædofil bøsserøv (hvilket jeg ikke
> >> har nogen mening om da jeg ikke tror på Jesus eksistens),
> >
> > Du tror da vel forhåbentlig på at han har levet ...
>
> Nej det kan jeg love dig alt om jeg *ikke* *gør* ligesom jeg heller ikke
> tror på at profeten Muhammed har eksisteret. Men jeg anerkender at der er en
> hel masse mennesker som tror på de respektive hellige skrifter.

Der er næppe nogen seriøs historiker dre tvivler på at Jesus og Muhamed
har levet. Det er naturligvis ikke det samme som at selvsamme
historikere tror på at Jesus var en del af den treenige gud, eller at
Muhamed var en rigtig profet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Kim Larsen (28-03-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 28-03-07 23:33

""Per Rønne"" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:1hvpgkk.7gf6gf4lpm8mN%per@RQNNE.invalid:
> Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
>> news:1hvp7f5.1vqtfhw1bydh1cN%per@RQNNE.invalid:
>>
>>>> Hvis jeg rendte rundt i et stærkt kristen område med en T-shirt
>>>> hvorpå der stod at Jesus var en pædofil bøsserøv (hvilket jeg ikke
>>>> har nogen mening om da jeg ikke tror på Jesus eksistens),
>>>
>>> Du tror da vel forhåbentlig på at han har levet ...
>>
>> Nej det kan jeg love dig alt om jeg *ikke* *gør* ligesom jeg heller
>> ikke tror på at profeten Muhammed har eksisteret. Men jeg anerkender
>> at der er en hel masse mennesker som tror på de respektive hellige
>> skrifter.
>
> Der er næppe nogen seriøs historiker dre tvivler på at Jesus og
> Muhamed har levet.

Det er muligt men det er ikke ensbetydende med at jeg behøver at dele deres
opfattelse.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak
er folkeretligt smask-ulovlig. E-mail: kl2607@gmail.com




Bruno Christensen (28-03-2007)
Kommentar
Fra : Bruno Christensen


Dato : 28-03-07 20:17

On Wed, 28 Mar 2007 18:52:44 +0200, Per Rønne wrote:

> Kristendommen som religion er så pacifistisk, at Gibbons i sit berømte
> værk 'The Decline and Fall of the Roman Empire' tilskrev netop dette som
> baggrund for Roms fald.

Har læst den for år tilbage, (han ville have elsket at boltre sig i
denne nyhedsgruppe)

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen


Per Rønne (28-03-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 28-03-07 17:53

Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:

> Derimod er kristne (Jehovas Vidner) som render rundt og ringer på folks
> døre for at missionerer lidt et problem, dog et af de mindre af slagsen.
> På én måde virker det sjovt at de render rundt i et område med så mange
> muslimer og missionerer, det er lidt gak i låget.

Det ville vel være bedre om muslimerne konverterede til en halv-kristen
sekt, end forblev i deres islamiske mørke ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

N_B_DK (28-03-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 28-03-07 18:04

In news:1hvp7d3.rjgxhc166h9piN%per@RQNNE.invalid,
"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> typed:

> Det ville vel være bedre om muslimerne konverterede til en
> halv-kristen sekt, end forblev i deres islamiske mørke ...

Jeg så hellere de alle mødte op hos faderhuset og meldte sig ind der,
istedet for Islam.

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.
http://www.discovery.dk/emea/contact.htm




Kim Larsen (28-03-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 28-03-07 18:48

"N_B_DK" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:6d034e62e6eb9456a887c878b4ad74bd@spamme-dyndns.dk:
> In news:1hvp7d3.rjgxhc166h9piN%per@RQNNE.invalid,
> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> typed:
>
>> Det ville vel være bedre om muslimerne konverterede til en
>> halv-kristen sekt, end forblev i deres islamiske mørke ...
>
> Jeg så hellere de alle mødte op hos faderhuset og meldte sig ind der,
> istedet for Islam.

Dine frihedsgrader vil godt blive noget begrænset hvis Faderhuset fik den
fornødne magt i Danmark, det er der næppe nogen tvivl om. Der vil formentlig
ikke være den store forskel i forhold til kalifat-staten -> alt hvad der er
sjovt og samtidig verdsligt ville blive forbudt omgående.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak
er folkeretligt smask-ulovlig. E-mail: kl2607@gmail.com




Kim Larsen (28-03-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 28-03-07 18:33

""Per Rønne"" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:1hvp7d3.rjgxhc166h9piN%per@RQNNE.invalid:
> Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:
>
>> Derimod er kristne (Jehovas Vidner) som render rundt og ringer på
>> folks døre for at missionerer lidt et problem, dog et af de mindre
>> af slagsen. På én måde virker det sjovt at de render rundt i et
>> område med så mange muslimer og missionerer, det er lidt gak i låget.
>
> Det ville vel være bedre om muslimerne konverterede til en
> halv-kristen sekt, end forblev i deres islamiske mørke ...

Jeg må indrømme at jeg ikke rigtig kan se forskellen, så jeg betragter det
lidt mere som tragikomisk.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak
er folkeretligt smask-ulovlig. E-mail: kl2607@gmail.com




Per Rønne (28-03-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 28-03-07 21:04

Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> news:1hvp7d3.rjgxhc166h9piN%per@RQNNE.invalid:
> > Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:
> >
> >> Derimod er kristne (Jehovas Vidner) som render rundt og ringer på
> >> folks døre for at missionerer lidt et problem, dog et af de mindre
> >> af slagsen. På én måde virker det sjovt at de render rundt i et
> >> område med så mange muslimer og missionerer, det er lidt gak i låget.
> >
> > Det ville vel være bedre om muslimerne konverterede til en
> > halv-kristen sekt, end forblev i deres islamiske mørke ...
>
> Jeg må indrømme at jeg ikke rigtig kan se forskellen, så jeg betragter det
> lidt mere som tragikomisk.

Du kender jo heller ikke til de grundlæggende, politiske forskelle
mellem kristendom og islam.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Notion (28-03-2007)
Kommentar
Fra : Notion


Dato : 28-03-07 18:43


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hvp7d3.rjgxhc166h9piN%per@RQNNE.invalid...
> Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:

> Det ville vel være bedre om muslimerne konverterede til en halv-kristen
> sekt, end forblev i deres islamiske mørke ...

Hvorfor konverterede? Så mistede vi denne skønne side
http://www.jesusandmo.net/




Bruno Christensen (28-03-2007)
Kommentar
Fra : Bruno Christensen


Dato : 28-03-07 20:12

On Wed, 28 Mar 2007 09:43:05 +0200, Kim Larsen wrote:

> Nej, jeg kan ikke se at det er et problem at behandle folk med respekt,

Jeg "respekterer" også de unge indvandrere, hvis jeg en aften ,på vej
hjem, møder en gruppe på 3-4 unge, så er jeg så høflig at jeg i "god
tid" skifter fortov for at kigge på et forretningsvindue.
> derfor ville jeg aldrig rende rundt med sådan en T-shirt,

Heller ikke her, se ovenfor

>jeg har heller
> ikke nogen problemer med muslimer. Derimod er kristne (Jehovas Vidner) som
> render rundt og ringer på folks døre for at missionerer lidt et problem, dog
> et af de mindre af slagsen.

Næste gang så sig at du "ikke ønsker deres besøg og at du vil se at de
skriver det ned", det har virket de gange jeg har skiftet adresse

>På én måde virker det sjovt at de render rundt i
> et område med så mange muslimer og missionerer, det er lidt gak i låget.

Jehovas Vidner ER missionerende og derfor forpligtet til at opsøge
folk, medmindre at disse frabeder sig besøg.

>Jeg
> bor i et område (på vestegnen af København) med overordentligt mange
> fremmedetniske (jeg vil skyde på at 90 % af disse fremmedetniske er
> muslimer) og her ville det bestemt være med en risiko for en ordentlig
> røvfuld at rende rundt med sådan en T-shirt.

Joh, det ER et farligt land vi lever i, på den anden side så er der
også mange værtshuse hvor jeg ikke kommer (Der kommer muslimer ikke)

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen


Kim Larsen (29-03-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 29-03-07 07:44

"Bruno Christensen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:1ot03twnruhrc.14p563cv7gx8j.dlg@40tude.net:
> On Wed, 28 Mar 2007 09:43:05 +0200, Kim Larsen wrote:
>
>> Nej, jeg kan ikke se at det er et problem at behandle folk med
>> respekt,
>
> Jeg "respekterer" også de unge indvandrere, hvis jeg en aften ,på vej
> hjem, møder en gruppe på 3-4 unge, så er jeg så høflig at jeg i "god
> tid" skifter fortov for at kigge på et forretningsvindue.
>> derfor ville jeg aldrig rende rundt med sådan en T-shirt,
>
> Heller ikke her, se ovenfor
>
>> jeg har heller
>> ikke nogen problemer med muslimer. Derimod er kristne (Jehovas
>> Vidner) som render rundt og ringer på folks døre for at missionerer
>> lidt et problem, dog et af de mindre af slagsen.
>
> Næste gang så sig at du "ikke ønsker deres besøg og at du vil se at de
> skriver det ned", det har virket de gange jeg har skiftet adresse
>
>> På én måde virker det sjovt at de render rundt i
>> et område med så mange muslimer og missionerer, det er lidt gak i
>> låget.
>
> Jehovas Vidner ER missionerende og derfor forpligtet til at opsøge
> folk, medmindre at disse frabeder sig besøg.
>
>> Jeg
>> bor i et område (på vestegnen af København) med overordentligt mange
>> fremmedetniske (jeg vil skyde på at 90 % af disse fremmedetniske er
>> muslimer) og her ville det bestemt være med en risiko for en
>> ordentlig røvfuld at rende rundt med sådan en T-shirt.
>
> Joh, det ER et farligt land vi lever i, på den anden side så er der
> også mange værtshuse hvor jeg ikke kommer (Der kommer muslimer ikke)

Sidste gang de ankom sagde jeg til dem, efter at jeg havde sikret mig at de
var Jehovas Vidner at de skulle se at stikke af i en vis fart - det gjorde
de så meget meget hurtigt og siden har jeg ikke set noget til dem uden for
min dør - det er nu over 5 år siden

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak
er folkeretligt smask-ulovlig. E-mail: kl2607@gmail.com




Bruno Christensen (29-03-2007)
Kommentar
Fra : Bruno Christensen


Dato : 29-03-07 18:28

On Thu, 29 Mar 2007 08:43:48 +0200, Kim Larsen wrote:

> "Bruno Christensen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> news:1ot03twnruhrc.14p563cv7gx8j.dlg@40tude.net:
>> On Wed, 28 Mar 2007 09:43:05 +0200, Kim Larsen wrote:
>>
>>> Nej, jeg kan ikke se at det er et problem at behandle folk med
>>> respekt,
>>
>> Jeg "respekterer" også de unge indvandrere, hvis jeg en aften ,på vej
>> hjem, møder en gruppe på 3-4 unge, så er jeg så høflig at jeg i "god
>> tid" skifter fortov for at kigge på et forretningsvindue.
>>> derfor ville jeg aldrig rende rundt med sådan en T-shirt,
>>
>> Heller ikke her, se ovenfor
>>
>>> jeg har heller
>>> ikke nogen problemer med muslimer. Derimod er kristne (Jehovas
>>> Vidner) som render rundt og ringer på folks døre for at missionerer
>>> lidt et problem, dog et af de mindre af slagsen.
>>
>> Næste gang så sig at du "ikke ønsker deres besøg og at du vil se at de
>> skriver det ned", det har virket de gange jeg har skiftet adresse
>>
>>> På én måde virker det sjovt at de render rundt i
>>> et område med så mange muslimer og missionerer, det er lidt gak i
>>> låget.
>>
>> Jehovas Vidner ER missionerende og derfor forpligtet til at opsøge
>> folk, medmindre at disse frabeder sig besøg.
>>
>>> Jeg
>>> bor i et område (på vestegnen af København) med overordentligt mange
>>> fremmedetniske (jeg vil skyde på at 90 % af disse fremmedetniske er
>>> muslimer) og her ville det bestemt være med en risiko for en
>>> ordentlig røvfuld at rende rundt med sådan en T-shirt.
>>
>> Joh, det ER et farligt land vi lever i, på den anden side så er der
>> også mange værtshuse hvor jeg ikke kommer (Der kommer muslimer ikke)
>
> Sidste gang de ankom sagde jeg til dem, efter at jeg havde sikret mig at de
> var Jehovas Vidner at de skulle se at stikke af i en vis fart - det gjorde
> de så meget meget hurtigt og siden har jeg ikke set noget til dem uden for
> min dør - det er nu over 5 år siden

Jeg har en bekendt, som er hurtig i replikken, han fortalte at han var
"nusmimatiker", han harikke set dem i over 15 år.

Og han samler ikke en gang på mønter.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste