Ideer til bryllup?
Fra : Milla

Dato : 29-03-07 21:19

Hej med jer!

Nu mangler jeg lidt kreativt input til vores forestående bryllup, og det
håber jeg i kan hjælpe lidt med

Vi skal giftes i starten af juni,et stille og roligt bryllup, hvor det
ikke skal være helt vildt fint. Bare vi har det sjovt

En ting er fastlagt, hovedretten er nogle stege, krondyr, skinke og ?
Det bliver marineret og puslet om, og så smækket i grillen.

Men hvad skal tilbehøret være?
Indtil videre har vi selv meget lidt:
en kartoffelsalat med oliedressing (noget forårsløg, feta, krydderurter,
måske ala denne her:
http://www.arla.dk/appl/HJ/HJ401/HJ401D02.nsf/O/0F1F91A2350588C9C1256F2400356E08)

lidt forskellige salater, hvilke?
Flødestuvede kartofler, noget andet varmt også

noget godt hjemmebagt brød

Forretten har vi tænkt på hønsesalat, og desserten islagkager fra paradisis.

Vi har tænkt os at tage fri dagene op til, og måske få udelegeret en
salat eller 2-3-4 stykker

Vi er ikke voldsomt gode til at sammensætte, så det vil være skønt med
lidt input!

På forhånd Tak

Mvh Milla

Fra : Inger Pedersen

Dato : 29-03-07 21:43

"Milla" <milla@SOMEHERE.ID> skrev i en meddelelse

> Hej med jer!

> På forhånd Tak
>
> Mvh Milla

Det lyder rigtig dejligt.
Til lykke!
Hvornår skal vi komme? - og hvor?

Hilsen Inger

Fra : Milla

Dato : 29-03-07 22:26

Inger Pedersen skrev:
> Det lyder rigtig dejligt.
> Til lykke!
> Hvornår skal vi komme? - og hvor?
>
> Hilsen Inger

Tak tak

Men jeg tør ikke skrive hvor og hvornår, for vi har allerede inviteret
alt for mange!!! hehe
Og denne her dag har jeg kun ventet 10 på, han friede på vores 10 års dag!

Fra : mcloud

Dato : 30-03-07 10:36

Hej Milla
Her er en god Aspargeskartoffelsalat .

Til ca 6 personer.

600 gr aspargeskartofler

250 gr grønne asparges

200 gr sukkerærter

12-15 sherrytomater

1 rødt salatløg

Dressing:

1 dl hakkede friske krydderurter ( basilikum, oregano, bredbladet
persille )
2 fed hvidløg
2 spsk pinjekerner
1 tsk salt
1 knsp cayennepeber
1/2 dl olivenolie
1/2 dl vand

Sådan gør du :

Børst kartoflerne rene i vand. Kog dem i letsaltet vand i 6-8 minutter,
køl dem ned og skær i mindre stykker. Blancer sukkerærterne og kog dem i
letsaltet vand i ca 2 minutter,
køl dem ned og lad dem dryppe sig tørre. Blancer aspargeserne på samme måde.
Skold og halver tomaterne,
hak rødløgene og skær kartoflerne i skiver. Bland kartofler , sukkerærter,
tomater og rødløg i et stort fad. Bland krydderurter,
hvidløg, pinjekerner, salt og cayennepeber og tilsæt olie og vand, lidt af
gangen. Hæld dressingen over salaten.
Serveres til et par gode bøffer eller grillet eller hvidvinsdampet Laks.

Så ville jeg også servere friske grønne asparges der er viklet med bacon og
stegt i et par minutter på grillen.

mvh. mcloud og tillykke og god fornøjelse

Ps. kik evt. på min hjemmeside www.lechef.dk

Fra : Nina

Dato : 30-03-07 11:06

Rabatten på DR1 viste forleden en bryllupsmenu fra arla.dk - den kan du jo
prøve at tjekke

- Nina