Hvor meget kaffe må man drikke hver dag ?
Fra : Dopedog

Dato : 22-03-07 21:52

Ja, subj. siger vidst alt. Jeg har hørt noget om at man skal drikke 1 glas
vand for hver kop kaffe man drikker. Det gør jeg ikke helt. For det meste
drikker jeg 2 kander kaffe om dagen, men hvor meget er "forsvarligt" at
drikke ? Det skal siges at jeg har sukkersyge. Ved ikke om det har noget at
sige ... ?

-Ronnie

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-03-07 22:09

"Dopedog" <ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> drikker jeg 2 kander kaffe om dagen, men hvor meget er "forsvarligt" at
> drikke ? Det skal siges at jeg har sukkersyge. Ved ikke om det har noget

Jeg har en veninde, hvis søster i tre-fire år har været gennem ufatteligt
mange (og kostbare!) undersøgelser på grund af hyppig mavepine.

Langt om længe var der en læge, der spurgte til hendes spise- og
drikkevaner.
Det viste sig, at konen drak 2-3 liter kaffe hver dag. Det fik hun besked på
at holde op med. Og nu er mavesmerterne forsvundet.

Køb noget pissedyrt kaffe og tag et par kopper om dagen. Det er langt bedre
end at drikke flere liter discountkaffe fra kaffekanden.

Mvh. Lisbeth

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-03-07 22:54

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen_FJERN@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4602f08d$0$4158$ba624c82@nntp02.dk.telia.net

> Køb noget pissedyrt kaffe og tag et par kopper om dagen. Det er langt
> bedre end at drikke flere liter discountkaffe fra kaffekanden.

Hvorfor skal det være pissedyrt? Det er generelt langt bedre at drikke max.
et par kopper kaffe om dagen end det er at drikke flere liter - kaffeprisen
totalt underordnet.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-03-07 22:56

> Hvorfor skal det være pissedyrt?

Det SKAL det heller ikke.
Men god kaffe koster mere end dårlig.

Fra : Kim Schulz

Dato : 23-03-07 08:01

On Thu, 22 Mar 2007 21:52:17 +0100
"Dopedog" <ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> wrote:

> [...]
> det meste drikker jeg 2 kander kaffe om dagen, men hvor meget er
> "forsvarligt" at drikke ? Det skal siges at jeg har sukkersyge. Ved

Hvad mener du med forsvarligt? "Giftstoffet" i kaffe er koffein og for
at det er dødeligt skal du op i en dosis der svarer til at drikke 120+
kopper sort kaffe på et døgn.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Peter Westh

Dato : 23-03-07 11:27

> [...]
> drikker jeg 2 kander kaffe om dagen, men hvor meget er "forsvarligt" at
> drikke ? Det skal siges at jeg har sukkersyge. Ved ikke om det har noget

Sukkersygen betyder i hvert fald ikke noget, medmindre selvfølgelig du
putter fløde og sukker i kaffen.

/P

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 23-03-07 14:45

> [...]
> drikker jeg 2 kander kaffe om dagen, men hvor meget er "forsvarligt" at
> drikke ? Det skal siges at jeg har sukkersyge. Ved ikke om det har noget

Jeg har læst et eler andet sted at sort kaffe er "væskeneutralt". Dvs. du
vinder ikke væske ved at drikke kaffe, men du taber på den anden side heller
ikke noget.

Mvh. Claus

Fra : Dopedog

Dato : 23-03-07 14:59

[SNIP]

Tak for alle svarene. Så blev jeg da lidt klogere

Fra : Ole Larsen

Dato : 23-03-07 15:09

Dopedog skrev:
> [SNIP]
>
> Tak for alle svarene. Så blev jeg da lidt klogere

Måske lidt mere her:

http://www.netdoktor.dk/madogkrop/artikler/kaffe.htm

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design, nov. 2006

Fra : Misty

Dato : 24-03-07 18:50

Det er ikke så lang tid siden at der var noget fremme om kaffedrikning
<-> sundhed, hvor de fortalte at kaffe er sundt i mindre mængder.

Jeg har prøvet at Google mig frem til det og fundet følgende artikelt
hos Berlingske...

http://www.berlingske.dk/viden/artikel:aid=744536/

:) Misty - der endnu ikke er voksen nok til at drikke kaffe!

Fra : Peter Jespersen

Dato : 25-03-07 11:28

Dopedog skrev:

> Det skal siges at jeg har sukkersyge. Ved ikke om det har noget at sige ... ?

Så skal du nok passe lidt på med for store mængder, selv hvis du
benytter sødetabletter (De fleste sødetabletter giver blodsukkeret et
los i røven. Birkesød er det eneste blodsukkerneutrale sødemiddel jeg
kan komme på, sådan på skrivende fod).