PC på Airport Extreme
Fra : MacJohn

Dato : 30-03-07 18:20

Jeg har kørt med airport express igennem længere tid, - og det har
fungeret fint.

Nu har jeg så fået behov for at udvide rækkevidden af det trådløse, - og
fandt ud af at Airport Extreme kunne klare det problem.

Og ganske rigtigt, det fungerer fint, - MEN vi har også en enkelt PC i
huset, - og den har aldrig haft problemer med at koble på airport
express'en.
Det har den så nu!! - PCen kan tilsyneladende slet ikke se netværket.
Den finder diverse naboers netværk (som den altid har gjort) - men ikke
det nye Airport Extreme netværk.

Jeg har genstartet PC'en og også airporten - men stadig intet trådløst
netværk at se.

Nogen der har en ide til hvad jeg kan gøre?

Mvh
John

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 30-03-07 21:27

MacJohn <john@skrivikkedettebasix.dk> wrote:

> [...]
>netværk at se.
>
>Nogen der har en ide til hvad jeg kan gøre?

"SuperG" er ikke bagukompatibelt på den måde, at ældre udstyr kan køre "SuperG".
Den er bagudkompatibel på den måde, at din "SuperG" Airport Express osse kan
køre "ikke-SuperG". Så hvis din PC ikke er "SuperG" og du har sat din AE til kun
at køre "SuperG" er det nok årsagen. Du må så tilbage til "almindelig g" eller,
hvis udstyret i PCen kun er 802.11b, så skal AE sættes op til at køre i "Mixed
Mode".

Fra : MacJohn

Dato : 30-03-07 22:05

Axel Hammerschmidt wrote:

> [...]
> hvis udstyret i PCen kun er 802.11b, så skal AE sættes op til at køre i "Mixed

Tak.
Jeg fandt ud af at hvis jeg jeg valgte en radiokanal mellem 1-11 - så
kunne PC'en pludselig se netværket.

Mvh
john

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 30-03-07 23:45

MacJohn <john@skrivikkedettebasix.dk> wrote:

<snip>

>Tak. Jeg fandt ud af at hvis jeg jeg valgte en radiokanal mellem 1-11 - så
>kunne PC'en pludselig se netværket.

Hmm! Har du en PC der er købt i USA - eller en trådløs adapter fra USA. I USA
har de kun adgang kanalerne 1 - 11 på 2,4 GHz båndet.

Fra : MacJohn

Dato : 31-03-07 15:17

Axel Hammerschmidt wrote:

> Hmm! Har du en PC der er købt i USA - eller en trådløs adapter fra USA. I USA
> har de kun adgang kanalerne 1 - 11 på 2,4 GHz båndet.

Næ... min kæreste købte en plastic version af en bærbar PC (Medion) i
Alta! - Og det er den som ikke kunne se netværket, før jeg skiftede til
radiokanal 1-11....

Mvh
John

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 31-03-07 17:09

> [...]

>Næ... min kæreste købte en plastic version af en bærbar PC (Medion) i
>Alta! - Og det er den som ikke kunne se netværket, før jeg skiftede til

Det kunne være interessant at vide om din AE i dette tilfælde er konfigureret
til at bruge Apples "Pre-N" - eller hvad de nu kalder det.

Fra : MacJohn

Dato : 31-03-07 22:18

Axel Hammerschmidt wrote:

> Det kunne være interessant at vide om din AE i dette tilfælde er konfigureret
> til at bruge Apples "Pre-N" - eller hvad de nu kalder det.

Jeg er ikke sikker på at jeg ved hvad du mener, måske tænker du på:

802.11n (802.11b/g.kompatibel) - som den er konfigureret til nu.

??

Mvh
John

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 01-04-07 00:33

MacJohn <john@skrivikkedettebasix.dk> wrote:

> Jeg er ikke sikker på at jeg ved hvad du mener, måske tænker du på:
>
> 802.11n (802.11b/g.kompatibel) - som den er konfigureret til nu.
>
> ??

Netop! Bemærk! Der står "IEEE 802.11n draft specification" her:

<http://www.apple.com/wireless/80211>

og her (i fodnote 2):

<http://www.apple.com/airportextreme>

Man regner nu (!) med at den endelige standard kommer til april 2009:

http://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11#802.11n

Og her er lidt om de problemer der er med det pre-n udstyr (osse fra
Apple) der sælges lige nu:

<http://en.wikipedia.org/wiki/802.11_non-standard_equipment#Pre-802.11n_
equipment>