Eksternt HD kabinet med strømforsyning
Fra : Franz Berliner

Dato : 29-03-07 13:34

Hejsa

Er der nogle der kan anbefale et godt eksternt firewire harddisk kabinet
til Pata diske.

Kravet er at der skal være indbygget strømforsyning (er blevet træt af
det der med at slæbe rundt med 30 forskellige strømforsyninger der kun
passer til en enkelt dims hver) og at eventuelle blæsere skal være noget
nær lydløse.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-03-07 14:40

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> [...]
> det der med at slæbe rundt med 30 forskellige strømforsyninger der kun
> passer til en enkelt dims hver) og at eventuelle blæsere skal være noget

jeg har ikke set nogen med indbygget PSU ... endnu da, så hvis du finder
nogen må du gerne sige til.

Hader også de forbistrede powerbricks....

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : Franz Berliner

Dato : 29-03-07 15:19

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> jeg har ikke set nogen med indbygget PSU ... endnu da, så hvis du finder
> nogen må du gerne sige til.
>
> Hader også de forbistrede powerbricks....

Jeg har fundet et par stykker, men kun til USB2 - så hvis det kan bruges
er der den her:

Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-03-07 15:22

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> Jeg har fundet et par stykker, men kun til USB2 - så hvis det kan bruges
> er der den her:
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=147383

No can doo ... det skal være FireWire.

/thomas

Fra : Sebastian

Dato : 29-03-07 20:14

> [...]

> det der med at slæbe rundt med 30 forskellige strømforsyninger der kun
> passer til en enkelt dims hver) og at eventuelle blæsere skal være noget

Jeg har et stående. En gammel ONE. Den er til 5,25'' drev, og der er en
3,5'' hd monteret. Jeg har sat en afbryder foran ventilatoren og tænder
kun for den hvis jeg skal bruge drevet til filoverførsler >30 GB.
Fungerer fint.
Ulempen er at den og dens ledning fylder mere end en 3,5''+
strømforsyning. Hvis du vil slæbe den med rundt, køb dig en 2,5'' HD,
den kan køre med strømmen fra firewire.

Mit kabinet kommer "snart" til salg. Altså efter påskeferie og efter jeg
har lagt fliser på terassen og jeg har fundet tid nok til at sætte
net-a-talk serveren sammen.

hilsen
Sebastian

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Franz Berliner

Dato : 30-03-07 14:52

Sebastian <thorfinn@ofir.dk> wrote:

> Mit kabinet kommer "snart" til salg. Altså efter påskeferie og efter jeg
> har lagt fliser på terassen og jeg har fundet tid nok til at sætte
> net-a-talk serveren sammen.

Vil du bytte med en Powermac G3 minitower?

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Sebastian

Dato : 31-03-07 13:22

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> Vil du bytte med en Powermac G3 minitower?
Ellers tak,
Det skal være en fysisk lille maskin.
hilsen

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 29-03-07 23:34

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> Er der nogle der kan anbefale et godt eksternt firewire harddisk kabinet
> til Pata diske.

Jeg har et Onnto kabinet fra arktis.de er ret lækre, men det er ikke
letvægtere.

> [...]
> det der med at slæbe rundt med 30 forskellige strømforsyninger der kun
> passer til en enkelt dims hver) og at eventuelle blæsere skal være noget

Så skal du nok have et gammeldagskabinet 5 1/4", der fylder og vejer en
del.

~ Jørgen

Fra : Franz Berliner

Dato : 30-03-07 14:52

Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:

> Jeg har et Onnto kabinet fra arktis.de er ret lækre, men det er ikke
> letvægtere.

Jeg prøver at tjekke dem.

> Så skal du nok have et gammeldagskabinet 5 1/4", der fylder og vejer en
> del.

Det gør ikke så meget. Når de bliver flyttet ryger de ind bag i bilen.
Jeg vil hellere have at det vejer og fylder lidt mere fremfor at have
massevis af strømforsyninger og ledninger med små skrøbelige ben
liggende over det hele (er begyndt at tape dem fast på kabinetterne, men
det ser jo ikke så fikst ud).

--
Franz : http://www.berliner.dk