fejl i photoshop CS2
Fra : René

Dato : 27-03-07 07:42

Hejsa, min grafiker har problemer med sin photoshop på sin maskine som jeg
lige skulle høre om i andre havde været ude for, og måske have et
løsningsforslag til.

Fejl i Photoshop CS2 på en Mac G5, med nyeste OS X (nyeste opdatering).

Kan ikke åbne filer i programmet, får fejlen:
Could not complete your request because of a program error.

Kan heller ikke oprette et nyt dokument, får fejlen:
Could not create a new document bacause of a program error.

Har prøvet at geninstallere programmet, men får samme fejlmelding. Jeg har
også slået alle skrifter fra i Suitcase, da jeg har hørt at det kunne være
en skrift, der konflikter.
Har fulgt anvisninger fra Adobe om at fjerne preff filer og mapper for at
sikre der ikke lå noget i indstillingerne.

Fejlen opstod spontant fra den ene dag til den anden, ingen andre programmer
på maccen volder nogle problemer, det virker derfor lidt mystisk, og da både
CS1 og CS2 er installeret og begge programmer giver den nævnte fejl tyder
det lidt på en konflikt mellem photoshop og systemet.. måske en system
font?.

Jeg har tidligere under ældre styresystemer arbejdet minutiøst frem med at
slå udvidelser fra og derved teste mig frem til hvilken systemudvidelse der
kunne give anledning til softwarekonflikter, men jeg er lidt på bar bund med
OS X da jeg ikke selv har den største erfaring i dette, så gode tips og
pointers modtages gerne, vi forsøger os naturligvis også med Adobe, men de
er jo hurtige til at insinuere at det er systemet der er problemet.. og det
løser jo ikke just mit problem...
Programmet CS1 har kørt på maskinen uden problemer siden sommeren 2004, og
CS2 photoshop nåede vel at køre 2-3 måneder uden problemer inden buggen
opstod.

Hilsen
René