Mac mini og CS2
Fra : Ukendt

Dato : 21-03-07 18:45

Hej,

Jeg havde muligheden for at teste cs2 på en macmini 1.6ghz med 512mb ram.
Det var en total fiasko oplevelse. Bare ved at ændre på SHIFT + "+" / "-"
(12,5% 25% 33% 50% osv) i opløsning osv hakkede det meget. Jeg talte
tilfældigvis med en kollega om Mac, og han siger at han havde en masse
problemer da de købte deres 1.8ghz macmini, og de ville levere den tilbage.
Den kunne slet ikke køre de apps (cs2 blandt andre) han brugte, men da han
fik smidt 2GB ram i, var det som at sidde ved en ny maskine.

Imho er oplevelsen ved at arbejde med OS X win XP overlegen på alle punkter,
og og da vista endnu, i mine øjne, et beta OS system uden drivere til ret
meget, er vista det ikke aktuelt for mig. At vista oven i købet kræver en
sindsyg hurtig computer bare for at kunne vise al det aero eyecandy, giver
heller ikke ligefrem plusser i min bog.

Maskinen skal bruges til CS2 og Lightroom, og så web og lidt hjemmeside
(Dreamweaver). Er det bedre at kigge efter en brugt Dual 1.8 G5 eller gå
efter en Macmini 1.8 m. 2gb ram?

På forhånd tak

--
Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : Mikkel Westh

Dato : 21-03-07 19:20

Thomas Schreiber skrev:
> [...]
> fik smidt 2GB ram i, var det som at sidde ved en ny maskine.
>
> Imho er oplevelsen ved at arbejde med OS X win XP overlegen p� alle punkter,
> og og da vista endnu, i mine �jne, et beta OS system uden drivere til ret
> meget, er vista det ikke aktuelt for mig. At vista oven i k�bet kr�ver en
> sindsyg hurtig computer bare for at kunne vise al det aero eyecandy, giver
> heller ikke ligefrem plusser i min bog.
>
> Maskinen skal bruges til CS2 og Lightroom, og s� web og lidt hjemmeside
> (Dreamweaver). Er det bedre at kigge efter en brugt Dual 1.8 G5 eller g�

Det største problem med billedbehandlig pt er, at CS2 er skrevet til
PowerPC, og at Apple i mellemtiden er skiftet til Intel, hvorfor CS2
skal køre gennem emuleringssoftwaren Rosetta, som lader
PowerPC-programmer afvikle på IntelMac.

Når CS3 kommer d. 27 marts vil snakken være en hel anden. CS2 og
Elements kører heller ikke ligefrem hurtigt på min Macbook 2ghz CD m. 2
Gb ram. Men når jeg kører CS3 betaen, går det hjernedødt hurtigt.
Photoshop CS3 starter på ca 4 sekunder.

Så søg omkring, når CS3 er udkommet, så skal der nok ske ting og sager.

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-07 19:59

"Mikkel Westh" <mikkelw@gmailfjern.com> wrote in message
news:46017755$0$90265> Det største problem med billedbehandlig pt er, at CS2
> [...]
> starter på ca 4 sekunder.
>
> Så søg omkring, når CS3 er udkommet, så skal der nok ske ting og sager.

Dvs. at jeg skal mig til Macmini'ene eller hva? Er blevet tilbudt G5 dual
1.8ghz med 3gb ram til 7K. Er det en ok deal eller skal jeg købe en Macmini
synes du?

--
Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : Kell Christensen

Dato : 21-03-07 21:04

Thomas Schreiber <www.thsch.com> wrote:

> [...]
> 1.8ghz med 3gb ram til 7K. Er det en ok deal eller skal jeg købe en Macmini

Hej Thomas

Når du er godt igang med PS og ikke kan se skoven for bar paletter vil
du ønske dig en ekstra skærm - det kan du med G5 plus andre
udvidelsesmuligheder. Men hus masser med Ram. Vi har bl.a. en Mini,
fin fin maskine, En PPC så jeg kan ikke udtale mig om Intel.

Kell

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-07 21:22

"Kell Christensen" <4200slet@c.dk> wrote in message
> [...]
> udvidelsesmuligheder. Men hus masser med Ram. Vi har bl.a. en Mini,
> fin fin maskine, En PPC så jeg kan ikke udtale mig om Intel.

Det er jeg ikke enig med dig i. 1600*1200 er fino til mig, og hvis jeg vil
have mere på skærmen, kan jeg købe en større skærm der kan køre 1920*1600
Dual monitors til grafikbrug er overkill imho, men hver sin smag.

--
Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-03-07 22:30

> [...]

> 1.8ghz med 3gb ram til 7K. Er det en ok deal eller skal jeg købe en Macmini

Hvis ikke du har i sinde at kaste penge efter en CS3 opdatering vil
jeg anbefale en dual G5.

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 21-03-07 23:01

> Dvs. at jeg skal mig til Macmini'ene eller hva? Er blevet tilbudt G5 dual
> 1.8ghz med 3gb ram til 7K. Er det en ok deal eller skal jeg købe en Macmini
> synes du?

Det lyder som en fin handel, og vigtigst: du får en Mac som er skabt til at
køre de krævende ting som CS2, DW, FCP, DSP osv.

En Mini er ikke en produktionsmaskine.

Mvh Mikael Kern

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-03-07 22:29

> [...]

> Maskinen skal bruges til CS2 og Lightroom, og så web og lidt hjemmeside
> (Dreamweaver). Er det bedre at kigge efter en brugt Dual 1.8 G5 eller gå

ubetinget, PPC applikation'er under rosetta bruger 2.5-3 gange så meget
ram som native på PPC. Derudover er der en række bugs i rosetta, eks
duer pathfinder værktøjet i Illustrater ikke på 10.4.8.

Vi har CS2 brugere som beder om at få byttet deres Macbook pro'er med
1.5GB ram til PB G4 med én GB ram. (Jeg skal ikke udelukke at CS2 er
hurtigere på Mac Pro'er end på PB G4)

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-07 07:22

"Morten Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> wrote in message
> ubetinget, PPC applikation'er under rosetta bruger 2.5-3 gange så meget
> ram som native på PPC. Derudover er der en række bugs i rosetta, eks
> duer pathfinder værktøjet i Illustrater ikke på 10.4.8.

Det er jo lidt tankevækkende.

> Vi har CS2 brugere som beder om at få byttet deres Macbook pro'er med
> 1.5GB ram til PB G4 med én GB ram. (Jeg skal ikke udelukke at CS2 er
> hurtigere på Mac Pro'er end på PB G4)

Jeg agter at opgradere til CS3 når den kommer, så det bliver nok Intel
maskine. tak for tippet.

--
Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : P. Rongsted

Dato : 22-03-07 11:39

On Wed, 21 Mar 2007 22:28:58 +0100, Morten Reippuert
Knudsen<spam@reippuert.dk> wrote:
<snip>
> [...]
>
>Vi har CS2 brugere som beder om at få byttet deres Macbook pro'er med
>1.5GB ram til PB G4 med én GB ram. (Jeg skal ikke udelukke at CS2 er

Jeg har en Macbook Pro 17" med en Core 2 Duo 2,33 GHz og 2 GB ram. Den
kører CS2 på niveau med en Powerbook G4 med 1 GB ram

Med CS3 beta er det en helt anden snak - der synger Macbook Pro'en. Så
de vender nok tilbage til Intel maskinerne, når CS3 er på banen.

Peter