Mangler en DropStuff til OS 8
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 20-03-07 00:44

Jeg skal flytte nogle data fra en gammel 8500/120 med Mac OS 8. En af
mapperne kan jeg ikke flytte over på min OS X maskine via netværk, så
dør forbindelsen bare. Da der ligger rigtig mange filer i mappen, så
tænkte jeg at det var nemmere at zippe den og så åbne den på min OS X
maskine.

Nogen der har noget der duer til 8500'eren ?

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : N/A

Dato : 20-03-07 02:58

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-03-07 02:58

Hej Jesper

Kom lige til at kigge på din adresse... Kig i din mailbox...
mvh. Erik Richard

Erik Richard Sørensen wrote:
> Send mig en mail off-list med en gyldig adresse, så får du en DropStuff
> 5.5 tilbage igen.
> mvh. Erik Richard

<erikrichard_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter Express - The Future In Multilingual Textprocessing

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 20-03-07 09:23

> Hej Jesper
>
> Kom lige til at kigge på din adresse... Kig i din mailbox...
> mvh. Erik Richard

Hej Erik

Det ser ud som om at jeg kun har fået version 5.5 - tak. Den jeg godt
flytte over på 8500'eren, men ikke pakke den ud. Der mangler en Stuffit
Expander.

Kan du sende mig Stufitt og version 4.5 af DropStuff, så jeg kan prøve
det ?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-03-07 14:25

Hej Jesper

Jesper Haaber Gylling wrote:
> Det ser ud som om at jeg kun har fået version 5.5 - tak. Den jeg godt
> flytte over på 8500'eren, men ikke pakke den ud. Der mangler en Stuffit
> Expander.

Det anede mig... Jeg lavede arkivet med ZipIt, men det er ikke altid, en
udpakning virker korrekt, hvis ikke ZipIt er installeret...

> Kan du sende mig Stufitt og version 4.5 af DropStuff, så jeg kan prøve
> det ?

Det er på vej...

mvh. Erik Richard

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 21-03-07 13:37

> Hej Jesper

> Det anede mig... Jeg lavede arkivet med ZipIt, men det er ikke altid, en
> udpakning virker korrekt, hvis ikke ZipIt er installeret...

> Det er på vej...

Tak.

Intet af det tilsendte kunne løse problemet med DropStuff. Nå men jeg
smed min gamle PowerCenter Pro med OS 9.2.2 på - gemt til den slags
tidsspilde. Ud med disk fra 8500/120 og i med den i PCP. Fint nok.

Kopierede mappen med data over. Fjernede OS 8 disk og genstartede. Smed
mappen ovenpå DropStuff og vupti så har jeg en fin zip fil.

Fandt min PowerBook på netværket og kopierede zip'en, men fuck lort pis,
så dropper den TCP/IP forbindelsen hver eneste gang. Uanset om jeg
kabler hele mit netværk elle kører trådløst på bærbare.

Det er som om at den pisse data mappe indeholder et eller andet som
driller vildt. Jeg troede bare at når den var zippet, så kunne den sådan
set indeholde alt ??

Hvad gør jeg ? Jeg skal have de data over på en PowerBook, som kører OS
X ?

Jeg har ingen brænder til PCP fætteren.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-03-07 14:04

> [...]
>
> Det er som om at den pisse data mappe indeholder et eller andet som
> driller vildt. Jeg troede bare at når den var zippet, så kunne den sådan

Hm, jeg har en image fil - lavet med Toast - der rent faktisk lavede det
samme nummer. Det er en kopi af en hel disk fra en gammel G3 med system
og det hele. - Jeg fandt ud af, at det er 2 filer, der driller - et
lille program til visning af gammel .eps clipart og en usynlig fil med
navnet 'AppleShare PDS'. - Jeg har så senere fundet ud af, at programmet
'ClickArt' indeholder kode, der kan tiltrække 'trojaner', og at det er
mit antivirusprogram, der blokerer for overførslen.

> Hvad gør jeg ? Jeg skal have de data over på en PowerBook, som
> kører OS X ?

Hvilke filtyper er det - alm. dokumenter, grafik, databaser, regneark osv.?

> Jeg har ingen brænder til PCP fætteren.

Har du prøvet at tage din PowerBook af netværket og sætte den til en
anden maskine og køre den i target mode? - Det er næsten det eneste, jeg
kan hitte på som løsning - medmindre du har en SCSI kontroller til din
store maskine, så du kan sætte disken direkte til din OS X maskine...

mvh. Erik Richard

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 21-03-07 14:18

> [...]
> 'ClickArt' indeholder kode, der kan tiltrække 'trojaner', og at det er
> mit antivirusprogram, der blokerer for overførslen.

Det er 100% sikkert at en eller flere af filerne er mærkelige. Først
prøvede jeg nemlig bare at koipere dem direkte fra OS 8 MAc'en via
netværk over på min PowerBook og så skete nøjagtigt det samme.

Derfor tænkte jeg så at jeg kunne zippe dem. Men der sker præcis det
samme.

> Hvilke filtyper er det - alm. dokumenter, grafik, databaser, regneark osv.?

Det er vist ganske almindelige filer; dokumenter primært.

> [...]
> kan hitte på som løsning - medmindre du har en SCSI kontroller til din
> store maskine, så du kan sætte disken direkte til din OS X maskine...

Det ville jo ikke løse noget med Target mode, da hverken OS 8 eller
9.2.2 harFireWire.

Eneste løsning er vist at kigge de ca. 300 filer igennem og så slette
dem som kunne være et problem !?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-03-07 14:40

Hej Jesper

> [...]
> netværk over på min PowerBook og så skete nøjagtigt det samme.
>
> Derfor tænkte jeg så at jeg kunne zippe dem. Men der sker præcis det

Det bør man også normalt kunne gøre...

> Det er vist ganske almindelige filer; dokumenter primært.

> Det ville jo ikke løse noget med Target mode, da hverken OS 8 eller
> 9.2.2 harFireWire.

Argh.! - selvfølgelig ikke...

> Eneste løsning er vist at kigge de ca. 300 filer igennem og så slette
> dem som kunne være et problem !?

Hm, har du prøvet at binhexe dem (.hpx)? - det kan DropStuff også gøre.
- Binhexning lægger en 'skal' omkring filerne, det gør .zip/.sit ikke...

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-03-07 22:35

> Derfor tænkte jeg så at jeg kunne zippe dem. Men der sker præcis det
> samme.

Du har et netværksproblem, bruger du appletalk eller TCP/IP

> Eneste løsning er vist at kigge de ca. 300 filer igennem og så slette
> dem som kunne være et problem !?

Hvis du også har problemer når de er zippet er det ikke filerne den er
gal med.

Fra : Morten Lind

Dato : 21-03-07 15:37

> Hvad gør jeg ? Jeg skal have de data over på en PowerBook, som kører OS
> X ?
Din OS Xinstallation på din PB kan køre classic, ikke sandt?

M.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 21-03-07 17:39

> Det er som om at den pisse data mappe indeholder et eller andet som
> driller vildt. Jeg troede bare at når den var zippet, så kunne den sådan
> set indeholde alt ??

Brug halveringsmetoden, hvis du skal finde en mistænkelig fil.
Del alle filerne op i 2 mapper.
Kopier.
Går det med den ene mappe, ligger fejlen i den anden.
Den den fejlende mappe i 2 mapper og gentag etc.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 21-03-07 18:10

Preben Bødker Nielsen <0906-spam@os.dk> wrote:

> [...]
> Kopier.
> Går det med den ene mappe, ligger fejlen i den anden.
> Den den fejlende mappe i 2 mapper og gentag etc.

Gik mappen igennem og fjernede et par enkelte filer. Lagde den så op på
min server hos Avalonia og kopierede den ned igen på PowerBook'en. Det
virkede.

Nu skal jeg bare have løst hvordan man åbner alle de Claris Works
dokumenter i Word ? Skal jeg via Apple Works ?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-03-07 19:22

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Gik mappen igennem og fjernede et par enkelte filer. Lagde den så op på
> min server hos Avalonia og kopierede den ned igen på PowerBook'en. Det
> virkede.

Det er jo også en måde at gøre det på.

> Nu skal jeg bare have løst hvordan man åbner alle de Claris Works
> dokumenter i Word ? Skal jeg via Apple Works ?

Ja, AppleWorks er direkte kompatibel med de gamle Claris filer. De gamle
filer vil få tilføjet endelsen [.old]/[.gl] - afhængigt af, hvilket
sprog, din AppleWorks er på.

mvh. Erik Richard

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 21-03-07 20:17

> Det er jo også en måde at gøre det på.

> Ja, AppleWorks er direkte kompatibel med de gamle Claris filer. De gamle
> filer vil få tilføjet endelsen [.old]/[.gl] - afhængigt af, hvilket
> sprog, din AppleWorks er på.

Så ville det jo være fedt, hvis man kunne lave et script, som først
åbnede 400 Claris filer og så dereftter lavede dem om til Word.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-03-07 22:34

> Så ville det jo være fedt, hvis man kunne lave et script, som først
> åbnede 400 Claris filer og så dereftter lavede dem om til Word.

Sådanne droplets kom såvidt jeg husker med MacLinkplus.

Fra : Villy Erichsen

Dato : 21-03-07 20:16

In article <1hvc7q0.10poukg1a2svfuN%jesper@gylling.net>, Jesper Haaber
Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

> Nu skal jeg bare have løst hvordan man åbner alle de Claris Works
> dokumenter i Word ? Skal jeg via Apple Works ?

Kan du ikke finde en der har MacLink Plus - den kan klare det hele på
een gang.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-03-07 20:33

Villy Erichsen wrote:

> Kan du ikke finde en der har MacLink Plus

Det tænkte jeg også på...

> - den kan klare det hele på een gang.

Men problemet er, at de allernyeste - ver. 14.x og 15.x - ikke
understøtter fx. ClarisWorks 1.x og 2.x filer, og ver. 12.x og 13.x, som
kører under OS 9.x har det ikke for godt med at blive brugt i classic
mode. - Nogle gange virker den, nogle gange ikke. - Så jeg plejer at
smide sådanne filer på en CD-RW og konvertere dem på min G3, - eller
hvis jeg skal gøre det for andre, så ber jeg dem komme med filerne på en
RW skive, så får de konverterede filer med tilbage på samme CD...

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-03-07 22:32

> Hvad gør jeg ? Jeg skal have de data over på en PowerBook, som kører OS
> X ?

prøv at låse netkortet til 10Mbit half duplex.