Guinness
Fra : Aksel Pedersen

Dato : 17-03-07 16:36

Jeg har i et supermarked købt nogle dåser Guinness fordi jeg gerne ville
genoplive lidt af det, man får på de engelske pub'er.
Men jeg blev meget skuffet, for det viste sig at være en "fortyndet" udgave
af det, jeg kendte.
Der står Draught på dåsen, og bryggeriet skulle være fra St James gate,
Dublin 8.
Kan det mon have været den ægte Guinness?
Der var en plastik kugle inde i dåsen - hvorfor mon det?
Mvh
Aksel

Fra : Kim Schulz

Dato : 17-03-07 16:49

On Sat, 17 Mar 2007 16:35:32 +0100
"Aksel Pedersen" <akselp@hotmail.com> wrote:

> [...]
> gate, Dublin 8.
> Kan det mon have været den ægte Guinness?
> Der var en plastik kugle inde i dåsen - hvorfor mon det?

Plastikkuglen er en gaspatron som udløses når du åbner dåsen. Derved
genskabes den effekt som fåes når man bruger fadølsanlæg - det
fantastiske skum bl.a.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-03-07 13:40

On 17 Mar., 16:35, "Aksel Pedersen" <aks...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> Dublin 8.
> Kan det mon have været den ægte Guinness?

Det er det, og jeg synes at den er meget tæt på den rigtige vare. Du
skal bare huske at hele dåsens indhold skal hældes op, ikke gemme
noget.

> Der var en plastik kugle inde i dåsen - hvorfor mon det?

Den indeholder vist kvælstof som laver det fin skum som der er i den
originale vare.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Lars Knudsen

Dato : 19-03-07 15:01

<akselp@hotmail.com> wrote:

>Der var en plastik kugle inde i dåsen - hvorfor mon det?

Se her

http://home.howstuffworks.com/question446.htm

** Lars

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 19-03-07 15:30

"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse

> Se her
>
> http://home.howstuffworks.com/question446.htm
>

> ** Lars

Mange tak for jeres indlæg. Jeg er blevet meget klogere - tiltrængt!
Men jeg synes ikke at den Guinness, jeg har købt minder ret meget om den
sorte, næsten tjæreagtige drik, jeg før har nydt i England.
Men hukommelsen svigter jo lidt (meget) med alderen.
Mvh
Aksel

Fra : Max

Dato : 19-03-07 15:49

Hej Aksel

> Men hukommelsen svigter jo lidt (meget) med alderen.

Det er nok ikke bare hukommelsen det er galt med, men det
er nok som med pølser, selv om man køber dem af pølsemanden
og tilbereder dem hjemme, så bliver det alligevel aldrig som
ved pølsevognen.

Mvh Max

Fra : ASKF

Dato : 21-03-07 13:24

Max ytrede sig i <45fea2cd$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> med
dette:

> [...]
>er nok som med pølser, selv om man køber dem af pølsemanden
>og tilbereder dem hjemme, så bliver det alligevel aldrig som

En kommentar jeg holder meget af:

"If any can also find a way of putting a pub in the can, I will consider
buying my beer in a supermarket."
<http://www.beerhunter.com/documents/19133-000073.html>
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 21-03-07 17:29

"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dette:
>
> En kommentar jeg holder meget af:
>
> "If any can also find a way of putting a pub in the can, I will consider

Ok, det miljø, man drikker sin øl i er med til at forhøje/nedsætte nydelsen.
Hvilket selskab befinder du dig i -sympatiske eller usympatiske? Er de
rygere? Baggrunds musak? Det er følelsesladede elementer.
Men lad os ikke undervurdere den nøgterne, egentlige, smagsløgsbetingede
oplevelse. Alt andet er relativt og genstand for utallige fortolkninger.
Mvh
Aksel

Fra : Max

Dato : 22-03-07 08:09

Hej Aksel

> Men lad os ikke undervurdere den nøgterne, egentlige,
> smagsløgsbetingede oplevelse. Alt andet er relativt og genstand for
> utallige fortolkninger.

Spørgsmålet er så om man kan abstrahere så meget fra
omgivelserne at man kan foretage en nøgtern smagsbedømmelse.

Mvh Max