Spørge Jørgen...
Fra : Misty

Dato : 16-03-07 04:51

Hey gruppe

Jeg har Googlet lidt, men uden held... Er der nogen af jer der kan
hjælpe?

Min italienske chef bliver ved med at spørge om hvorfor det hedder
"dansk vand" og jeg må indrømme, at jeg for en gang skyld ikke er i
stand til at give et svar...

Any body?

:) Misty

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 16-03-07 06:18

Misty skrev:

> Min italienske chef bliver ved med at spørge om hvorfor det
> hedder "dansk vand" og jeg må indrømme, at jeg for en gang
> skyld ikke er i stand til at give et svar...

Det skrives "danskvand". Desværre kan jeg ikke finde en
ordentlig etymologisk forklaring på ordet. Man kalder det
også mineralvand eller Apollinaris.

Se denne wikipediaartikel, og prøv at skifte til andre sprog
nederst til venstre:

http://da.wikipedia.org/wiki/Danskvand

P.s.
I Italien har man fx San Pellegrino fra Bergamo.

--
Herluf :·)