kartoffelkroketter uden æg?
Fra : Gamle

Dato : 09-03-07 17:02

Hej.

Kan man lave kartoffelkroketter uden æg? De skal i ovnen.

Mvh.
Torben

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 10-03-07 14:07

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Kan man lave kartoffelkroketter uden æg? De skal i ovnen.

Det kan man godt.
Hvis det imidlertid er æggeblommen du ikke vil have med, kan du med fordel
brugen hviden,
og omvendt.
Hvis du er æggeerligeker, eller bare ikke har æg i huset, kan du lave dem
sådan:

En god stiftpisket kartoffelmos (gerne fra dagen før) blandes med lidt revet
muskat, peber, lidt fløde,
samt revet ost efter smag.

Formes som ønsket og bages ved ca 180-200 grader til de er gyldne.

TIP: Udhul en overskåret squash/zucchini, så du får 2 skaller med 1-2 cm
tykkelse hele vejen rundt.
Fyld mosen i frugterne. Strø med lidt ost, og bag dem i ovnen til de er nok.
Noget af det udhulede fyld kan med fordel først blandes i mosen.

--
Venligst
Poul F. Andersen

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne DETTE fra min emailadresse...

Fra : Gamle

Dato : 10-03-07 14:58

"Poul F. Andersen" <paogbaDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> revet muskat, peber, lidt fløde,
> samt revet ost efter smag.
>
> Formes som ønsket og bages ved ca 180-200 grader til de er gyldne.

Mange tak, det lyder godt.

Vi skulle have brændende kærlighed igår og ville lave lidt ekstra mos til
idag, hvor vi skal have en bøf af filét med lidt forskellige grøntsager.
Desærre har vi ingen æg i huset og havde ikke lyst til at rende efter dem.
Derfor spørgsmålet.
Så nu skal mosen laves efter din opskrift.
God week-end.

Mvh.
Torben

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 10-03-07 15:36

> [...]
> Derfor spørgsmålet.
> Så nu skal mosen laves efter din opskrift.

Tak i lige måde.
Kommer i tanker om, at min gamle mor på +80 år valgte også at blande lidt
rasp i for at drøje mosen.

Det er nu ikke min favorit, men fidusen er jo, at mosen så kan tage lidt
mere væske/squash, uden at blive
for flydende.

Fra : Gamle

Dato : 10-03-07 20:44

Poul F. Andersen wrote:
> [...]
> lidt rasp i for at drøje mosen.
>
> Det er nu ikke min favorit, men fidusen er jo, at mosen så kan tage

Hej.

Vi bagte kartoffelmosen i en lille flad bradepande. Vi dryssede rasp ud
inden mosen kom på i et fladt lag. Igen lidt rasp ovenpå som blev flot
gylden. Det smagte så godt, at vi prøver igen.

Mvh.
Torben