olieudskiller
Fra : kalvoere

Dato : 17-03-07 19:08

Hej,

Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe, men jeg krydser
fingre...

Jeg har lige købt en ny kompressor som er oliebaseret. Da den som
sådan kun bruges til min kones arbejde, tandproteser, kommer jeg i
tanke om at den jo sandsynligvis afgiver en mindre mængde olie som er
nærmest forbudt da det ikke harmonerer med hendes materialer.

Jeg har Googlet en del for at finde en oliudskiller, men det er
åbenbart lidt af et problem...

Hvordan fjerner man olierester eller renser man luften så den er
nogenlunde ren?

/Lars

Fra : Bjarne Blichfeldt

Dato : 17-03-07 21:46

kalvoere wrote:

> [...]
> tanke om at den jo sandsynligvis afgiver en mindre mængde olie som er
> nærmest forbudt da det ikke harmonerer med hendes materialer.

Så vidt jeg husker fra diverse brugsforviringer, må sådan en fætter slet
ikke bruges til den type arbejde.

> Jeg har Googlet en del for at finde en oliudskiller, men det er
> åbenbart lidt af et problem...
>
> Hvordan fjerner man olierester eller renser man luften så den er
> nogenlunde ren?
Man køber en kompressor der er beregnet til den type opgaver.

mvh,
Bjarne

Fra : Mureren

Dato : 17-03-07 21:57

"Bjarne Blichfeldt" <bjb@INGENSPAMc.dk> skrev i en meddelelse

> Så vidt jeg husker fra diverse brugsforviringer, må sådan en fætter slet
> ikke bruges til den type arbejde.

Uden at vide det med 100% sikkerhed tror jeg Bjarne har ret.

> Man køber en kompressor der er beregnet til den type opgaver.

Find en Jun-Air kompressor, de er egnede til formålet, og _meget_ støjsvage
iøvrigt.
http://www.jun-air.com/sw7640.asp

Mvh.
Mureren