Indfatning vindue
Fra : Ukendt

Dato : 14-03-07 20:21

Hej NG!

Jeg skal have lavet en indfatning af træ i et vindue.
Der var et problem med vand og fugt der var trængt ned foran på væggen over
vinduet. Vandets indtrængen er nu forhåbetlig stoppet.
Tapetet over vinduet er løsnet en smule i kanten, og det puds der er
indenunder er en smule porøst.

Mit spørgsmål er nu: Kan man få noget hvidt træ... måske melamin eller lign.
til projektet. Skrue karm skruer igennem pladen og gennem pudset og ind i
mursten, efterfølgende dække skruer og samlinger med hvid fugemasse?

Er der evt. en bedre og lige så nem løsning?

Jeg vil helst undgå at skulle til at tapetsere og pudse væggen op igen

På forhånd tak.

/HB

Fra : Kaj

Dato : 15-03-07 15:49

"HB" <nomail(snabela)service.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der evt. en bedre og lige så nem løsning?
>
> Jeg vil helst undgå at skulle til at tapetsere og pudse væggen op igen

Jeg opfatter det sådan, at det du skal lave er, hvad jeg kalder for et
vinduespanel.
Hvad med at sætte 6 mm krydsfiner op med monteringslim? det forudsætter
naturligvis at væggen er fast nok til kunne bære det. Slut af med en
vinkelliste ved hjørnet af vindueskarmen og muren. Mal så panelet i vinduets
farve, evt. hvid, hvis vinduet ikke har en lys farve. Hvid fordi det giver
en god lysreflektion.
--
Venlig hilsen
Kaj

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-07 18:00

"Kaj" <kasenxklatten@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg opfatter det sådan, at det du skal lave er, hvad jeg kalder for et
> vinduespanel.

Det er korrekt, det eneste der ikke skal laves er selve karmen.

> Hvad med at sætte 6 mm krydsfiner op med monteringslim? det forudsætter
> naturligvis at væggen er fast nok til kunne bære det.

Det er den så bare ikke i toppen.

Slut af med en
> vinkelliste ved hjørnet af vindueskarmen og muren.

Jeg er nok nød til at sætte gerichter rundt om også, da der er fugtskade i
pudset ca. 1 cm op ad væggen over vindue mod loftet.... men hvordan skal jeg
sætte dem fast? Kan man nøjes med at lime her, selvom der er lidt porøst
indenunder?

Mal så panelet i vinduets
> farve, evt. hvid, hvis vinduet ikke har en lys farve. Hvid fordi det giver
> en god lysreflektion.

Det vil jeg gøre

/HB

Fra : TT

Dato : 16-03-07 09:11

> [...]
> pudset ca. 1 cm op ad væggen over vindue mod loftet.... men hvordan skal
> jeg sætte dem fast? Kan man nøjes med at lime her, selvom der er lidt

Du kan ikke lime på det, når det er porøst, din ide med karmskruerne lyder
fornuftig... husk at købe dem uden hoved. Indfatningerne sætter du op med
alm. pluks og 80 mm. skruer.

-TT