gammelt græsfrø
Fra : Leonard

Dato : 14-03-07 11:36

Bliver græsfrø for gamle?

Jeg har en sæk med græsfrø liggende, som har stået køligt og næsten
mørkt altid. Den er vel 3-4 år gammel.
Er det spild af tid at strø disse græsfrø ud eller er der en rimelig
chance for at de spirer og bliver til græs?

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 14-03-07 12:00

On Wed, 14 Mar 2007 11:35:40 +0100, Leonard <piper28a@gmail.com> wrote:

>Bliver græsfrø for gamle?

Tjaa ....

>Jeg har en sæk med græsfrø liggende, som har stået køligt og næsten
>mørkt altid. Den er vel 3-4 år gammel.
>Er det spild af tid at strø disse græsfrø ud eller er der en rimelig
>chance for at de spirer og bliver til græs?

Hvis de har stået køligt, så er der gode chancer for de stadig spirer.
Men lav en spiretest - smid nogle frø ud på et stykke fugtigt
køkkenrulle i vindueskarmen. Så kan du se hvor mange af dem som spirer.
Derefter kan du beslutte dig for om det er besværet værd.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Leonard

Dato : 14-03-07 12:45

On Wed, 14 Mar 2007 12:00:17 +0100, Mads Lie Jensen wrote:

> Men lav en spiretest - smid nogle frø ud på et stykke fugtigt
> køkkenrulle i vindueskarmen. Så kan du se hvor mange af dem som spirer.

Smart nok, hvormange dage skal jeg have tålmodighed med frøene i
vinduet?
- jeg skal vel holde køkkenrullen fugtig?

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 14-03-07 15:47

On Wed, 14 Mar 2007 12:45:28 +0100, Leonard <piper28a@gmail.com> wrote:

>Smart nok, hvormange dage skal jeg have tålmodighed med frøene i
>vinduet?
>- jeg skal vel holde køkkenrullen fugtig?

Ja, det skal holdes fugtigt.
Jeg mener at græs spirer ret hurtigt, 10-14 dage burde være rigeligt,
især hvis de står i et varmt rum, gerne over en radiator.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Max

Dato : 14-03-07 17:42

Hej Mads

> Jeg mener at græs spirer ret hurtigt, 10-14 dage burde være rigeligt,
> især hvis de står i et varmt rum, gerne over en radiator.

Ja, efter 14 dage er selv en nysået græsplæne grøn.

--
Max