Havehegn
Fra : Puk Tutein

Dato : 09-03-07 21:07

Hej alle,

Vi vil gerne bygge et hegn omkring vores grund istedet for de hullede gamle
buske der i dag "pryder".

Vi er lidt i tvivl om, hvilken slags hegn vi skal sætte op. Især handler
det om pris.

Er der nogen her, der kan hjælpe med, hvad det sådan ca. koster at lave et
traditionelt "plankeværk"? I stil med det på billederne her,
http://www.36727200.dk/divfoto.htm .

Vi skal lave ca. 29 meter hegn, og når det kommer til de færdige havehegn i
sektioner, så kan jeg slå prisen pr. sektion op, gange op og lægge pris for
stolper og beslag til. Men jeg er lidt mere på herrens mark med hensyn til
det man laver selv fra grunden.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Puk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 09-03-07 22:00

On Fri, 9 Mar 2007 21:07:29 +0100, "Puk Tutein"
<puk@(remove.this)tutein.dk> wrote:

> [...]
>
>Er der nogen her, der kan hjælpe med, hvad det sådan ca. koster at lave et
>traditionelt "plankeværk"? I stil med det på billederne her,

Hegnsbrædder ca. 2,95/meter
Stolper 75x75 mm ca. 13.95/meter
Lægter ca. .... 7 kr/meter

8 lodrette brædder pr. meter (måske lidt mindre), en stolpe pr. 2 meter,
2 lægter mellem hver stolpe.

En stolpe skal mindst 60 cm i jorden.

Plus lidt skruer, evt. vinkelbeslag.

Så er det bare at gange ud.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Puk Tutein

Dato : 09-03-07 22:59

> [...]
> Stolper 75x75 mm ca. 13.95/meter
> Lægter ca. .... 7 kr/meter
>
> 8 lodrette brædder pr. meter (måske lidt mindre), en stolpe pr. 2 meter,

Tusind tak for hjælpen Det gør det unægteligt lidt nemmere.

Mvh
Puk