Overføre mail-oplysninger til ny harddisk
Fra : NL

Dato : 17-03-07 09:33

Hejsa. Jeg vil have en ny og større harddisk istedet for min nuværende
lillebitte snoldede en.
Jeg skal jo så installere en ny OSX fra mine cd'er. No problem.
Men jeg ved fra tidligere at én ting kommer til at drille: Min
mail-opsætning.
Jeg vil derfor spørge om nogen kan forklare hvilke dele jeg skal
kopiere over i det nye system for at få: 1) mine indstillinger med (så
jeg ikke skal indtaste password osv igen) 2) mine gemte mails og 3 (min
kontaktbog.

Der findes vistnok noget automatisk overføring, men kan man ikke gøre
det manuelt?

Mvh
Nik, Århus

Dual 500, OSx10.4.9

Fra : Jon

Dato : 17-03-07 09:42

NL <No@spamatall.com> wrote:

> [...]
> kontaktbog.
>
> Der findes vistnok noget automatisk overføring, men kan man ikke gøre

(Semi-)Automatisk:
Monter den gamle disk i et FW- eller USB-kabinett eller skaff en IDE ->
USB-adapter.
Bruk deretter Migration Assistant til å hente over _hele_ din gamle
konto. Meget enkelt, anbefales varmt. Alt er som før, bare på ny disk og
med nytt styresystem. (MA kan også hente dine gamle programmer og alle
deres innstillinger.)

Manuelt:
(Følgende utgår fra at du benytter Apples Mail og Adressebok.)
Kopier mappen ~/Library/Mail, og evt. mappen ~/Library/Mail Downloads
over til samem sted på din nye disk. (Den siste inneholder vedlegg.)
Deretter også mappen
~/Library/Application Support/Address Book
Det skulle være det hele.
--
/Jon
Mail: echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : NL

Dato : 19-03-07 17:02

Tusind tak
Det virkede.