/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Man skal ikke stole blindt på TDC
Fra : KV


Dato : 16-03-07 22:03

Jeg har nu også været udsat for, at jeg var blevet påkrævet en tekniker selv
om det slet ikke var nødvendigt

Historien:

Jeg har tidligere haft CC men jeg bestiller istedet for TDC Bredbånd
Professionel. Jeg har ikke fastnet og skal derfor have oprettet en
bærelinie. TDC fortæller mig, at det kræver en tekniker for at installere
bærelinien. Jeg spørger ind til flere gange OM det nu er nødvendigt og det
fastholder de.
Den dag hvor bærelinien og ADSL'en skal installeres (en fredag), tager jeg
selvfølgelig fri fra arbejde, da teknikeren kan komme mellem kl. 8-16
(fuldstændig latterlig tidsperiode at forlange tilgængelighed på). Kl. 9
ringes jeg op af TDC, hvor de fortæller mig, at teknikeren er blevet syg og
ikke kommer alligevel. Der er ikke noget at gøre ved det og TDC kan ikke
sende en anden tekniker, selv om jeg har taget fri for det og jeg skal
undvære internet (til mine servere) i en weekend. NÅ! Vi aftaler så, at
teknikeren skal komme om mandagen istedet imellem kl. 8-10 (dér kan de godt
komme med en rimelig præcis tidsperiode!?).
Det eneste jeg har fået tilsendt af TDC er et skillefilter (som jeg giver 50
kroner for at få tilsendt), så det vil sige, at teknikeren har modemet med
til mig (jeg bestilte ikke router, da jeg har selv). En af mine kammerater
foreslår så, at jeg kan låne hans TDC modem, for han havde hørt, at TDC er
lidt for flittige til at sende teknikere ud og at det måske virkede
alligevel.
Som sagt så gjort og sandelig om ikke internettet kørte helt perfekt, da jeg
satte modemet på (dette opdagede jeg desværre først søndag)!!!
Derefter fik jeg ringet til TDC i en vis fart og fik afbestilt teknikeren
samt at de istedet skulle sende modemet til mig og kreditere mig teknikeren.

Jeg kan normalt godt lide TDC, men jeg synes dette er for groft. Det er
bondefangeri da teknikeren _IKKE_ var påkrævet, hvilket de selvfølgelig må
have været klar over. Teknikeren kan ikke have lavet noget som helst ved min
linie den dag (end ikke på centralen), da han var syg så det eneste han
skulle var, at give mig modemet! Dét vil jeg godt nok ikke give 600 kroner
for, når jeg allerede havde betalt 50 kroner i forsendelses omkostninger!

En anden ting der undre mig meget er, at TDC ikke har reserve teknikere -
altså at en anden tekniker kan tage over, hvis en er syg. Det ér trods alt
en dyrere erhvervslinie jeg har bestilt og især set i lyset af, at linien
ellers først skulle oprettes om mandagen. Jeg er udemærket godt klar over,
at jeg til dels ikke havde bestilt ekstra drift-services på linierne (både
på bærelinien og på ADSL'en) samt at jeg reelt ikke er en erhvervsdrivende
men derfor har jeg stadigt en grund til at vælge netop et erhvervsprodukt =
skal være på internettet 24/7 med mine servere.

Min anden kammerat, som fik en CC linie (hvor en TDC tekniker også var
påkrævet) fortalte, at det eneste teknikeren gjorde var, at tilslutte
modemet til tlf.stikket og så gik han igen for 10 minutter senere og ringe
og sige, at nu kørte linien. Det lugter også langt væk af, at teknikeren
bare har afleveret modemet!

Ak ja, sådan skal vi jo snydes gang på gang.



 
 
Klaus Ellegaard (16-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 16-03-07 22:07

"KV" <nospam@REMOVE.gmail.com> writes:

>Jeg har tidligere haft CC men jeg bestiller istedet for TDC Bredbånd
>Professionel. Jeg har ikke fastnet og skal derfor have oprettet en
>bærelinie. TDC fortæller mig, at det kræver en tekniker for at installere
>bærelinien. Jeg spørger ind til flere gange OM det nu er nødvendigt og det
>fastholder de.

Jeg har ikke tjekket den nyeste produktbeskrivelse. Men da jeg i
sin tid bestilte TDC BB|Pro, var det direkte et krav, at man fik
en tekniker til at installere den. Dette af hensyn til at det er
et produkt fra TDC Erhverv, der insisterer på at levere en lidt
højere kvalitet end privats "gør det selv".

Det er altså ikke vigtigt, om teknikeren skal gøre noget - det er
bare en betingelse for at få lov til at købe produktet. Eller,
det var det i hvert fald, da jeg bestilte det.

Mvh.
   Klaus.

KV (16-03-2007)
Kommentar
Fra : KV


Dato : 16-03-07 22:52

>>Jeg har tidligere haft CC men jeg bestiller istedet for TDC Bredbånd
>>Professionel. Jeg har ikke fastnet og skal derfor have oprettet en
>>bærelinie. TDC fortæller mig, at det kræver en tekniker for at installere
>>bærelinien. Jeg spørger ind til flere gange OM det nu er nødvendigt og det
>>fastholder de.
>
> Jeg har ikke tjekket den nyeste produktbeskrivelse. Men da jeg i
> sin tid bestilte TDC BB|Pro, var det direkte et krav, at man fik
> en tekniker til at installere den. Dette af hensyn til at det er
> et produkt fra TDC Erhverv, der insisterer på at levere en lidt
> højere kvalitet end privats "gør det selv".
>
> Det er altså ikke vigtigt, om teknikeren skal gøre noget - det er
> bare en betingelse for at få lov til at købe produktet. Eller,
> det var det i hvert fald, da jeg bestilte det.

Jeg kan ikke helt se hvordan kvaliteten kan blive bedre af at der kommer en
tekniker ud og giver mig modemet? Nu spurgte jeg jo direkte ind til om ikke
jeg kunne undvære den tekniker og dermed frasiger jeg mig den "kvalitet" som
han kan give og jeg ville så selv have ansvaret, hvis der senere skulle en
tekniker ud.



Klaus Ellegaard (16-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 16-03-07 23:01

"KV" <nospam@REMOVE.gmail.com> writes:

>Jeg kan ikke helt se hvordan kvaliteten kan blive bedre af at der kommer en
>tekniker ud og giver mig modemet?

Det er sådan set ligemeget, hvis det er en del af produktet.

>Nu spurgte jeg jo direkte ind til om ikke jeg kunne undvære den
>tekniker og dermed frasiger jeg mig den "kvalitet" som han kan
>give og jeg ville så selv have ansvaret, hvis der senere skulle en
>tekniker ud.

....og dermed også ansvaret for at betale samtlige TDCs udgifter?


Mvh.
   Klaus.

KV (16-03-2007)
Kommentar
Fra : KV


Dato : 16-03-07 23:17

>>Nu spurgte jeg jo direkte ind til om ikke jeg kunne undvære den
>>tekniker og dermed frasiger jeg mig den "kvalitet" som han kan
>>give og jeg ville så selv have ansvaret, hvis der senere skulle en
>>tekniker ud.
>
> ...og dermed også ansvaret for at betale samtlige TDCs udgifter?
>

Om jeg får en tekniker ud sammen med oprettelsen eller én senere, er vel
omkostning for mig og TDC?
Ellers forstår jeg ikke helt hvad du mener?



KV (16-03-2007)
Kommentar
Fra : KV


Dato : 16-03-07 23:19

> Om jeg får en tekniker ud sammen med oprettelsen eller én senere, er vel
> omkostning for mig og TDC?

Hov, der skulle have stået "er vel samme omkostning for mig og TDC".



Klaus Ellegaard (16-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 16-03-07 23:28

"KV" <nospam@REMOVE.gmail.com> writes:

>> Om jeg får en tekniker ud sammen med oprettelsen eller én senere, er vel
>> omkostning for mig og TDC?

>Hov, der skulle have stået "er vel samme omkostning for mig og TDC".

Nej, for TDCs ordresystem er ikke designet til den opgave.

Men igen: det er en del af produktet (eller var det engang). De
kunne også levere en kop kaffe, du skulle betale for - uanset om
du så ville ha' den eller ej. Men nu blev det altså til et besøg
af en tekniker.

Mvh.
   Klaus.

Martin Højriis Krist~ (18-03-2007)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 18-03-07 10:56

"KV" <nospam@REMOVE.gmail.com> skrev i en meddelelse
news:45fb175c$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> Om jeg får en tekniker ud sammen med oprettelsen eller én senere, er vel
> omkostning for mig og TDC?

Det kan du ikke antage.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter



Lasse Jarlskov (17-03-2007)
Kommentar
Fra : Lasse Jarlskov


Dato : 17-03-07 10:51

On Fri, 16 Mar 2007 22:02:47 +0100, "KV" <nospam@REMOVE.gmail.com>
wrote:

>Jeg kan normalt godt lide TDC, men jeg synes dette er for groft. Det er
>bondefangeri da teknikeren _IKKE_ var påkrævet, hvilket de selvfølgelig må
>have været klar over.

Hvorfor må de have været klar over det?
Teknikerens opgave ude hos dig, har sikkert været at undersøge om
kobberforbindelsen løb ubrudt helt ud til dit hus og om du havde et
passende telefonstik til det.

Du ville formentlig have været endnu mere gal i skralden, hvis du bare
havde opdaget at det ikke virkede på dagen og du så efterfølgende
skulle bestille en tekniker hos TDC.


Du har ikke fastnet, derfor er det ikke sikkert at TDC VED at der er
en forbindelse. Det skal teknikeren først sikre.


/Lasse

Renè (17-03-2007)
Kommentar
Fra : Renè


Dato : 17-03-07 11:50


"Lasse Jarlskov" <lasse@jarlskov.dk> skrev i en meddelelse
news:r6env2daf0ck8tfg6dau09gbg6pnaoqg01@4ax.com...
> On Fri, 16 Mar 2007 22:02:47 +0100, "KV" <nospam@REMOVE.gmail.com>
> wrote:
>
>>Jeg kan normalt godt lide TDC, men jeg synes dette er for groft. Det er
>>bondefangeri da teknikeren _IKKE_ var påkrævet, hvilket de selvfølgelig må
>>have været klar over.
>
> Hvorfor må de have været klar over det?
> Teknikerens opgave ude hos dig, har sikkert været at undersøge om
> kobberforbindelsen løb ubrudt helt ud til dit hus og om du havde et
> passende telefonstik til det.
>
> Du ville formentlig have været endnu mere gal i skralden, hvis du bare
> havde opdaget at det ikke virkede på dagen og du så efterfølgende
> skulle bestille en tekniker hos TDC.
>
>
> Du har ikke fastnet, derfor er det ikke sikkert at TDC VED at der er
> en forbindelse. Det skal teknikeren først sikre.
>
>
> /Lasse

Det forstår jeg ikke.da jeg bestilte samme produkt kunne jeg frit vælge m/u
teknikker,,,ligesom ved bredbånd privat.Så jeg tror der har været tale om en
fejl. ;)



Lasse Jarlskov (17-03-2007)
Kommentar
Fra : Lasse Jarlskov


Dato : 17-03-07 12:10

On Sat, 17 Mar 2007 11:49:42 +0100, "Renè" <basse@c.dk> wrote:

>> Du har ikke fastnet, derfor er det ikke sikkert at TDC VED at der er
>> en forbindelse. Det skal teknikeren først sikre.
>
>Det forstår jeg ikke.da jeg bestilte samme produkt kunne jeg frit vælge m/u
>teknikker,

Havde du fastnet?

I dit tilfælde kunne TDC sikkert se i deres dokumentation, at der var
et ubrudt kobberpar hjem til dig.

Formentlig fordi du havde haft et andet produkt.


/Jarlskov

KV (17-03-2007)
Kommentar
Fra : KV


Dato : 17-03-07 12:05

>>Jeg kan normalt godt lide TDC, men jeg synes dette er for groft. Det er
>>bondefangeri da teknikeren _IKKE_ var påkrævet, hvilket de selvfølgelig må
>>have været klar over.
>
> Hvorfor må de have været klar over det?
> Teknikerens opgave ude hos dig, har sikkert været at undersøge om
> kobberforbindelsen løb ubrudt helt ud til dit hus og om du havde et
> passende telefonstik til det.

De vidste at jeg havde en CC forbindelse og jeg har ikke noget at bruge et
telefonstik til, da det er en bærelinie. Dvs. at de kan uden videre bruge
stikket fra min CC forbindelse.

> Du ville formentlig have været endnu mere gal i skralden, hvis du bare
> havde opdaget at det ikke virkede på dagen og du så efterfølgende
> skulle bestille en tekniker hos TDC.

Nej, for så ville jeg selv have en del af skylden, hvis problemet var at
teknikeren skulle lave noget ved mit stik.

> Du har ikke fastnet, derfor er det ikke sikkert at TDC VED at der er
> en forbindelse. Det skal teknikeren først sikre.

Selvfølgelig er der en forbindelse, når jeg har kørt med en hurtigere CC
forbindelse (8Mbit ved CC mod 6Mbit ved TDC) indtil dagen før hvor TDC
kommer.

Hvis en tekniker er påkrævet for at "sikre en kvalitet", hvorfor er det så
ikke ALTID påkrævet - uanset privat eller erhverv?

Nahhh... det giver altså stadigt ingen mening for mig og jeg mener stadigt,
at det er at bondefange folk, at prakke dem noget på som ikke er nødvendigt.



Rubberduck (17-03-2007)
Kommentar
Fra : Rubberduck


Dato : 17-03-07 16:39


"KV" <nospam@REMOVE.gmail.com> skrev i en meddelelse
news:45fbcb3c$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
har lukket følgende røgsignaler ud:


> Hvis en tekniker er påkrævet for at "sikre en kvalitet", hvorfor er det så
> ikke ALTID påkrævet - uanset privat eller erhverv?

Hvis nu TDC leverer erhvervsløsningerne med tekniker, mens private kan nøjes
med "gør det selv" har du vel forklaringen der !

> Nahhh... det giver altså stadigt ingen mening for mig og jeg mener
> stadigt, at det er at bondefange folk, at prakke dem noget på som ikke er
> nødvendigt.

Mening eller ej...hvorfor beholder du ikke bare din fantastiske CC
opkobling.

Og mht. dit jammer om at du skal være hjemme hele dagen, kan du bare bede om
en snævre tidshorisont - men da der er mange som du, som vil have dette,
skal du belave dig på, at vente noget længere. Men det kan lade sig gøre.

Endvidere:

Prøv at få vaskemaskinemanden eller oliefyrsreparatøren eller en elektiker
til at komme når du har tid. Tror det er mere umuligt end TDC.

Men - hvorfor de ikke kan sende en anden tekniker til dig, istedet for ham
som blev syg, fatter jeg ikke.
Måske kan du få et svar ved at ringe til TDC og bede om
erhverv/installation.
I langt de fleste tilfælde mener jeg det er privatproduktions teknikere, som
installere for erhverv, så det kan være hunden ligger begravet der.
Er der iøvrigt ikke noget med, at man kan få en økonomisk kompensation, hvis
TDC brænder din tid af ?? Noget med 300/500 kroner ?
Måske var det værd at undersøge.

vh
Ole H.



JJ (18-03-2007)
Kommentar
Fra : JJ


Dato : 18-03-07 09:58

> Men - hvorfor de ikke kan sende en anden tekniker til dig, istedet for ham
> som blev syg, fatter jeg ikke.

Nu er vi i en periode hvor der er mange der er syge, så det kan jo være at
der har været så mange syge, at det var umulig at finde en anden tekniker
der havde tid.

JJ



Martin Højriis Krist~ (18-03-2007)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 18-03-07 10:55

"KV" <nospam@REMOVE.gmail.com> skrev i en meddelelse
news:45fb05f0$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg kan normalt godt lide TDC, men jeg synes dette er for groft. Det er
> bondefangeri da teknikeren _IKKE_ var påkrævet, hvilket de selvfølgelig må
> have været klar over.

Hvorfor er det selvfølgeligt? De ved jo ikke hvordan installationen ser ud
hos dig.

> Teknikeren kan ikke have lavet noget som helst ved min linie den dag (end
> ikke på centralen), da han var syg

Hvordan ved du at det er samme tekniker der laver tingene inde på centralen?

> En anden ting der undre mig meget er, at TDC ikke har reserve teknikere -
> altså at en anden tekniker kan tage over, hvis en er syg.

TDC skal altså have 20 teknikere siddende og vente på at deres kolleger
bliver syge?

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177579
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409073
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste