CrossOver virker, men bruger processorkraf~
Fra : Henrik Münster

Dato : 13-03-07 13:38

Jeg har netop installeret prøveversionen af CrossOver efter omtalen af
den nye version i Mediamac. Jeg skulle godt nok installere X11, da det
åbenbart ikke var installeret fra fabrikken på min nye MacBook, men
ellers gik det glat. Jeg installerede derefter Politikens Fransk-Dansk
Dansk-Fransk Ordbog, og til min store glæde gik det uden problemer, og
den virker fint.
   Der er dog et problem: Den bruger helt vildt meget processorkraft.
Selv om jeg bare har ordbogen åben, bruges der næsten 100% af den ene
processor og 45% af den anden. Det er Wineloader og noget andet Wine,
der kører. I løbet af et par minutter var processoren oppe på 82
grader, og blæseren kørte på fuld kraft. Det virker ikke som om, det er
så sundt for computeren.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-03-07 13:40

> [...]
> der kører. I løbet af et par minutter var processoren oppe på 82
> grader, og blæseren kørte på fuld kraft. Det virker ikke som om, det er

Tja, sund og sundt ved jeg ikke, det er jo bygget til at lave noget. Men
det er klart at det trækker tænder ud at køre al form for
emulering/virtualisering.

/thomas
--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-03-07 14:41

On 2007-03-13 13:40:17 +0100, thomas_lists@elements.dk (Thomas von
Hassel) said:

> Tja, sund og sundt ved jeg ikke, det er jo bygget til at lave noget. Men
> det er klart at det trækker tænder ud at køre al form for
> emulering/virtualisering.

Jeg synes, folk plejer at blive nervøse allerede ved 60 grader, og
blæseren i MacBook går op på fuld kraft ved 65 grader. Naturligvis er
jeg ikke ekspert i processorer, så jeg ved kun, hvad jeg har læst på
nettet. Det undrer mig nu, at CrossOver bruger så meget processorkraft.
Der er vel grænser for, hvor meget den "kører" virtualisering, når
programmet bare er åbent uden at lave noget. Jeg kunne forstå det, hvis
jeg havde en video kørende eller en indviklet søgning.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Franz Berliner

Dato : 14-03-07 09:10

> [...]
> programmet bare er åbent uden at lave noget. Jeg kunne forstå det, hvis
> jeg havde en video kørende eller en indviklet søgning.

Med Parallels er det ikke meget anderledes. Man kan godt åbne det og
klikke lidt rundt, men hvis man laver noget fornuftigt i Windows og
samtidig har et par Mac programmer kørende kan man også sagtens høre det
på blæseren.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 14-03-07 06:55

> Jeg installerede derefter Politikens Fransk-Dansk Dansk-Fransk Ordbog, og
> til min store glæde gik det uden problemer, og den virker fint.

Så burde Gyldendals Røde ordbøger vel også gå, og min halvgamle
Vinterberg & Bodelsen + Kjærulf Nielsen.

> Der er dog et problem: Den bruger helt vildt meget processorkraft.
> Selv om jeg bare har ordbogen åben, bruges der næsten 100% af den ene
> processor og 45% af den anden.

Ja, det virker vildt. Men mon ikke der er en løsning på det?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk