/ Forside / Interesser / Andre interesser / Religion / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Religion
#NavnPoint
mblm 1770
summer 1170
ans 1142
JanneP 1010
e.p. 880
Rellom 850
Teil 728
refi 645
o.v.n. 630
10  molokyle 587
Gud var engang dødeligt
Fra : Erik Larsen


Dato : 01-07-01 13:07

Mormonismens mytologi
Mormonerne tror, at utallige guder her sker over hver sin planet i
universet, og at hver af disse guder engang var et menneske ligesom os. I en
fjern fortid fødtes et barn af en sådan gud og hans gudinde hustru. Gennem
lang tids udvikling opnåede dette barn at blive af guderne (kaldet Elohim
ligesom sine forældre.

"Gud var engang et menneske"

En ledende mormon, Milton R. Hunter, forklarede dette i en bog med titlen
The Gospel Through the Ages ("Evangeliet gennem Tiderne"), der udkom i 1958
i Salt Lake City:

"Mormon profeterne har vedvarende lært den ophøjede sandhed, at Gud den
Evige Fader engang var et dødeligt menneske, som gennemgik jordelivets skole
i lighed med den, vi nu gennemgår. Han blev Gud et ophøjet væsen i kraft af
lydighed overfor de samme evige, evangeliske sandheder, som vi i dag har
fået lejlighed til at adlyde." (Side 104)
I samme bog jævnfører forfatteren denne lære med oldtidens hedenske
mysteriereligioner:


"Mysterie religionerne, kristendommens hedenske rivaler, fremførte
eftertrykkeligt den lære, 'at mennesker kan blive Guder' Hermes erklærede:
'Vi må ikke vige til bage fra at sige, at et menneske på jorden er en
dødelig gud, og at Gud i himlen er et udødeligt menneske'. Denne tanke er
meget lig profeten Joseph Smiths og præsident Lorenzo Snow's lære. (side
110).
Mormonerne regner Elohim for deres Himmelske Fader, der hersker over en
planet i nærheden af en mytologisk stjerne, kaldet Kolod. Her avler han
milliarder af menneske ånder med sine gudinder.




 
 
Bodil Grove Christen~ (01-07-2001)
Kommentar
Fra : Bodil Grove Christen~


Dato : 01-07-01 18:54


"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:EmE%6.82$Xk.1942@news.get2net.dk...
> Mormonismens mytologi
> Mormonerne tror, at utallige guder her sker over hver sin planet i
> universet, og at hver af disse guder engang var et menneske ligesom os. I
en
> fjern fortid fødtes et barn af en sådan gud og hans gudinde hustru. Gennem
> lang tids udvikling opnåede dette barn at blive af guderne (kaldet Elohim
> ligesom sine forældre.

Faktisk har vi jo slet ingen anelse om, hvor mange der er.
Desuden tror vi, at de har hvert sit univers, og i denne verden,
som vi kender til, er gudens navn ganske rigtigt Elohim, Faderen,
og Sønnen, Jesus Kristus.


> "Gud var engang et menneske"
>
> En ledende mormon, Milton R. Hunter, forklarede dette i en bog med titlen
> The Gospel Through the Ages ("Evangeliet gennem Tiderne"), der udkom i
1958
> i Salt Lake City:

Hvilken placering havde han i kirken, siden han bliver udnævnt
til at være "Ledende"?
Jeg har læst bogen, skønt det er mange år siden.

Med venlig hilsen
Bodil.




Live4Him (01-07-2001)
Kommentar
Fra : Live4Him


Dato : 01-07-01 20:49

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post.8.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:9hno3o$adb$1@news.inet.tele.dk...
> Faktisk har vi jo slet ingen anelse om, hvor mange der er.
> Desuden tror vi, at de har hvert sit univers, og i denne verden,
> som vi kender til, er gudens navn ganske rigtigt Elohim, Faderen,
> og Sønnen, Jesus Kristus.
~~~~~~~~~~~~~~
Jeg har allerede besvær nok med at forstå og endsige begribe Gud i Hans
storhed og magt. Min hjerne slår dog helt fra hvis jeg skal forestille mig
at der er flere universer med hver deres Gud.

For mig er der kun en`Gud, nemlig Ham som har åbenbaret sig igennem
profeterne i det gamle testamente, og har talt igennem sin søn Jesus Kristus
i det nye. Jeg mener at bibelen udelukker at der kunne findes flere Guder.

jørgen.





Cyril Malka (02-07-2001)
Kommentar
Fra : Cyril Malka


Dato : 02-07-01 00:36

On Sun, 1 Jul 2001 21:49:09 +0200, "Live4Him" <au_536@lite.dk> wrote:

>For mig er der kun en`Gud, nemlig Ham som har åbenbaret sig igennem
>profeterne i det gamle testamente, og har talt igennem sin søn Jesus Kristus
>i det nye. Jeg mener at bibelen udelukker at der kunne findes flere Guder.

Ifølge mormonerne så er der sådan set også kun én Gud... For os.

Men opfører du dig pænt og tror du på Joseph Smith osv. Så kan du selv
blive en Gud med din egen verden at styre.
--

Venligst

Cyril Malka

www.malka.dk -=- www.supermalka.dk -=- www.malkadesign.dk

Erik Larsen (02-07-2001)
Kommentar
Fra : Erik Larsen


Dato : 02-07-01 16:27


"Cyril Malka" <cyril@malka.dk> skrev i en meddelelse
news:iicvjt4n300v0208htfn9tkbhhp8a8uhi6@4ax.com...
> On Sun, 1 Jul 2001 21:49:09 +0200, "Live4Him" <au_536@lite.dk> wrote:
>
> >For mig er der kun en`Gud, nemlig Ham som har åbenbaret sig igennem
> >profeterne i det gamle testamente, og har talt igennem sin søn Jesus
Kristus
> >i det nye. Jeg mener at bibelen udelukker at der kunne findes flere
Guder.
>
> Ifølge mormonerne så er der sådan set også kun én Gud... For os.

Det er ikke rigtigt, hver god mormon bliver selv til en gud på sit eget
planet
derfor er de mange guder.

>
> Men opfører du dig pænt og tror du på Joseph Smith osv. Så kan du selv
> blive en Gud med din egen verden at styre.

Så simpel er det ikke, du skal rense dig selv og tjæne templet først.

Erik
> --
>
> Venligst
>
> Cyril Malka
>
> www.malka.dk -=- www.supermalka.dk -=- www.malkadesign.dk



Cyril Malka (02-07-2001)
Kommentar
Fra : Cyril Malka


Dato : 02-07-01 23:32

On Mon, 2 Jul 2001 17:26:58 +0200, "Erik Larsen"
<erik-larsen@get2net.dk> wrote:

>> Ifølge mormonerne så er der sådan set også kun én Gud... For os.
>Det er ikke rigtigt, hver god mormon bliver selv til en gud på sit eget
>planet derfor er de mange guder.

Og JHVH er sådan set vores.


>> Men opfører du dig pænt og tror du på Joseph Smith osv. Så kan du selv
>> blive en Gud med din egen verden at styre.
>Så simpel er det ikke, du skal rense dig selv og tjæne templet først.

Også det, jo...

Og alt ialt er det naturligvis slet ikke så nemt... Ellers ville for
mange kunne jo...

--

Venligst

Cyril Malka

www.malka.dk -=- www.supermalka.dk -=- www.malkadesign.dk

Bodil Grove Christen~ (02-07-2001)
Kommentar
Fra : Bodil Grove Christen~


Dato : 02-07-01 10:09


"Live4Him" <au_536@lite.dk> skrev i en meddelelse
news:9hnutf$e1d$1@news.inet.tele.dk...
> Jeg har allerede besvær nok med at forstå og endsige begribe Gud i Hans
> storhed og magt. Min hjerne slår dog helt fra hvis jeg skal forestille mig
> at der er flere universer med hver deres Gud.
>
> For mig er der kun en`Gud,

Det er da også helt fint, for vi lever jo i dette univers, og
det er da her, vi skal gøre vores indsats i det daglige,
gennem vort samvær med andre og vise vort kristne sindelag.

Jeg forstår godt, at man kan blive helt svimmel ved den
anden tanke, men er det ikke også sådan, at vi har det,
når vi tænker på Einsteins relativitetsteori, og hvad med
alle de idéer, som f.eks. Jens Martin Knudsen (fysiker) kan
opstille? Det er lidt i samme kategori(na ).

Der er også kun én gud for os andre, så der har du ganske ret.

Med venlig hilsen
Bodil.



Erik Larsen (02-07-2001)
Kommentar
Fra : Erik Larsen


Dato : 02-07-01 16:28


"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post.8.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:9hpdmh$4jl$1@news.inet.tele.dk...

>
> Der er også kun én gud for os andre, så der har du ganske ret.

Er det din mand ???

Erik


>
> Med venlig hilsen
> Bodil.
>
>



Bodil Grove Christen~ (02-07-2001)
Kommentar
Fra : Bodil Grove Christen~


Dato : 02-07-01 17:53


"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:ww007.122>
> Der er også kun én gud for os andre, så der har du ganske ret.
>
> Er det din mand ???
>
> Erik

Tænk, at du kan være vittig !
))))

Nej, det er ikke min mand, men Faderen, du
ved, ham som skabte Himlen og Jorden.
Min mand er ganske dejlig, men en gud, nej,
han er yderst menneskelig, heldigvis.

Med venlig hilsen
Bodil.



Erik Larsen (02-07-2001)
Kommentar
Fra : Erik Larsen


Dato : 02-07-01 18:28


"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post.8.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:9hq8tk$aml$1@news.inet.tele.dk...
>
> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:ww007.122>
> > Der er også kun én gud for os andre, så der har du ganske ret.
> >
> > Er det din mand ???
> >
> > Erik
>
> Tænk, at du kan være vittig !
> ))))
>
> Nej, det er ikke min mand, men Faderen, du
> ved, ham som skabte Himlen og Jorden.
> Min mand er ganske dejlig, men en gud, nej,
> han er yderst menneskelig, heldigvis.´

Men en dag bliver han Gud

Erik


>
> Med venlig hilsen
> Bodil.
>
>



Andreas Falck (02-07-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 02-07-01 13:58

"Live4Him" <au_536@lite.dk> skrev i en meddelelse
news:9hnutf$e1d$1@news.inet.tele.dk...
> "Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post.8.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:9hno3o$adb$1@news.inet.tele.dk...

> > Faktisk har vi jo slet ingen anelse om, hvor mange der er.
> > Desuden tror vi, at de har hvert sit univers, og i denne verden,
> > som vi kender til, er gudens navn ganske rigtigt Elohim, Faderen,
> > og Sønnen, Jesus Kristus.
> ~~~~~~~~~~~~~~
> Jeg har allerede besvær nok med at forstå og endsige begribe Gud
> i Hans storhed og magt. Min hjerne slår dog helt fra hvis jeg skal
> forestille mig at der er flere universer med hver deres Gud.
>
> For mig er der kun en`Gud, nemlig Ham som har åbenbaret sig igennem
> profeterne i det gamle testamente, og har talt igennem sin søn Jesus
> Kristus i det nye. Jeg mener at bibelen udelukker at der kunne
> findes flere Guder.

Der har tidligere i denne gruppe været debat om mormonerne var
polyteister, - og nu må man da sige at beviset er belvet leveret
gennem deres egen litteratur.

Endvidere må disse sidste nye oplysninger da gøre det klart at de
adskiller sig så aldeles fra kristendommen og jødedommen med den
gudsforståelse de har, at de vel næppe længere af nogen vil kunne
regnes med i det kristne selskab.

Hvilken blasfemi at kalde Gud Fader for et udødeligt menneske!

Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Det evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
Hvordan blive retfærdig: - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-023.htm
Hvem er det sande Israel? - Hvad er sand tungetale? -
Hvem er Antikrist? - og mange andre artikler!


Cyril Malka (02-07-2001)
Kommentar
Fra : Cyril Malka


Dato : 02-07-01 23:32

On Mon, 2 Jul 2001 14:58:13 +0200, "Andreas Falck"
<Andreas.Falck@sda-net.dk> wrote:

>Der har tidligere i denne gruppe været debat om mormonerne var
>polyteister, - og nu må man da sige at beviset er belvet leveret
>gennem deres egen litteratur.
>Endvidere må disse sidste nye oplysninger da gøre det klart at de
>adskiller sig så aldeles fra kristendommen og jødedommen med den
>gudsforståelse de har, at de vel næppe længere af nogen vil kunne
>regnes med i det kristne selskab.

Det er de vist heller ikke.

--

Venligst

Cyril Malka

www.malka.dk -=- www.supermalka.dk -=- www.malkadesign.dk

Erik Larsen (02-07-2001)
Kommentar
Fra : Erik Larsen


Dato : 02-07-01 16:24


"Live4Him" <au_536@lite.dk> skrev i en meddelelse
news:9hnutf$e1d$1@news.inet.tele.dk...
> "Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post.8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:9hno3o$adb$1@news.inet.tele.dk...
> > Faktisk har vi jo slet ingen anelse om, hvor mange der er.
> > Desuden tror vi, at de har hvert sit univers, og i denne verden,
> > som vi kender til, er gudens navn ganske rigtigt Elohim, Faderen,
> > og Sønnen, Jesus Kristus.
> ~~~~~~~~~~~~~~
> Jeg har allerede besvær nok med at forstå og endsige begribe Gud i Hans
> storhed og magt. Min hjerne slår dog helt fra hvis jeg skal forestille mig
> at der er flere universer med hver deres Gud.

når du passere den yderste grænse af vort univers, kommer du ind i den næste
univers og ved den yderste grænse af nr.2 univers, kommer du ind i nr3
univers

Jeg har selv vidnet det på filmen "Startrek"

>
> For mig er der kun en`Gud, nemlig Ham som har åbenbaret sig igennem
> profeterne i det gamle testamente, og har talt igennem sin søn Jesus
Kristus
> i det nye. Jeg mener at bibelen udelukker at der kunne findes flere Guder.

både mormoner, hinduer og budister mener elles at der kommer en ny hver dag

Erik

>
> jørgen.
>
>
>
>



Peter B. Juul (02-07-2001)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 02-07-01 17:03

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> writes:

> når du passere den yderste grænse af vort univers, kommer du ind i den næste
> univers og ved den yderste grænse af nr.2 univers, kommer du ind i nr3
> univers
>
> Jeg har selv vidnet det på filmen "Startrek"

Nu lyver du jo igen, Erik.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.
I speak only 0}._.{0 Thi visseligen, ting tager tid,
for myself. O/ \O men ævl tager evigheder" -Piet Hein

Erik Larsen (02-07-2001)
Kommentar
Fra : Erik Larsen


Dato : 02-07-01 18:29


"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m34rsv71zp.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> writes:
>
> > når du passere den yderste grænse af vort univers, kommer du ind i den
næste
> > univers og ved den yderste grænse af nr.2 univers, kommer du ind i nr3
> > univers
> >
> > Jeg har selv vidnet det på filmen "Startrek"
>
> Nu lyver du jo igen, Erik.

og du har ingen sans for vittigheder

Erik


>
> --
> Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
> The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.
> I speak only 0}._.{0 Thi visseligen, ting tager tid,
> for myself. O/ \O men ævl tager evigheder" -Piet Hein



Peter B. Juul (02-07-2001)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 02-07-01 20:06

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> writes:

> > > Jeg har selv vidnet det på filmen "Startrek"
> >
> > Nu lyver du jo igen, Erik.
>
> og du har ingen sans for vittigheder

Åh jo, men dine perfiditeter og sjofelheder overfor folk, der mener
noget andet end dig er ikke vittigheder.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.
I speak only 0}._.{0 Thi visseligen, ting tager tid,
for myself. O/ \O men ævl tager evigheder" -Piet Hein

Rasmus Underbjerg Pi~ (02-07-2001)
Kommentar
Fra : Rasmus Underbjerg Pi~


Dato : 02-07-01 21:56

pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) mælte sligt:
>"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> writes:

>>og du har ingen sans for vittigheder

>Åh jo, men dine perfiditeter og sjofelheder overfor folk, der mener
>noget andet end dig er ikke vittigheder.

Og Star Trek er heller ikke noget, man sådan spøger med.

Venlig hilsen,


--
=-=-=-= "Kæmp for alt, hvad du har kært; dø, om så det gælder =-=-=-=
* Rasmus Underbjerg Pinnerup <> }{obbes (ICQ UIN="4070320") *
* hobbes@post1.tele.dk <> http://home1.inet.tele.dk/hobbes/index.html *
=-=-=-=-=-= Da er livet ej så svært, døden ikke heller." =-=-=-=-=-=

Peter B. Juul (02-07-2001)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 02-07-01 22:04

Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> writes:

> Og Star Trek er heller ikke noget, man sådan spøger med.

Nej, det er en helt anden ting. Måske skulle man starte en sekt, der
havde Bibelen og Star Trek som grundskrifter. Visse Trekkies har i
hvert fald lige så travlt med at bortforklare interne modsigelser i ST
som visse fundamentalister har det med Bibelen.

Forskellen er, at hullerne i Star Trek kan man køre en bus igennem. På
langs.

--
Peter B. Juul, o.-.o "And how are you?" said Winnie-the-Pooh.
The RockBear. ((^)) Eeyore shook his head from side to side.
I speak only 0}._.{0 "Not very how," he said. "I don't seem to
for myself. O/ \O felt at all how for a long time."

Rasmus Underbjerg Pi~ (02-07-2001)
Kommentar
Fra : Rasmus Underbjerg Pi~


Dato : 02-07-01 22:13

pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) mælte sligt:

>Nej, det er en helt anden ting. Måske skulle man starte en sekt, der
>havde Bibelen og Star Trek som grundskrifter. Visse Trekkies har i
>hvert fald lige så travlt med at bortforklare interne modsigelser i ST
>som visse fundamentalister har det med Bibelen.

Vidste du, at man automatisk får tømt sin blære og lign. organer, når
man teleporter. Det er derfor, de aldrig behøver at gå på toilettet.

>Forskellen er, at hullerne i Star Trek kan man køre en bus igennem. På
>langs.

Forskellen?

Venlig hilsen,


--
=-=-=-= "Kæmp for alt, hvad du har kært; dø, om så det gælder =-=-=-=
* Rasmus Underbjerg Pinnerup <> }{obbes (ICQ UIN="4070320") *
* hobbes@post1.tele.dk <> http://home1.inet.tele.dk/hobbes/index.html *
=-=-=-=-=-= Da er livet ej så svært, døden ikke heller." =-=-=-=-=-=

Cyril Malka (02-07-2001)
Kommentar
Fra : Cyril Malka


Dato : 02-07-01 23:32

On 02 Jul 2001 23:03:55 +0200, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Nej, det er en helt anden ting. Måske skulle man starte en sekt, der
>havde Bibelen og Star Trek som grundskrifter. Visse Trekkies har i
>hvert fald lige så travlt med at bortforklare interne modsigelser i ST
>som visse fundamentalister har det med Bibelen.

Eksisterer i forvejen: Scientologi.

Ifølge dem er det fortidsminder, vi husker og sammensætter i noget, vi
*tror* er fremtidsfilms. Disse er i virkeligheden fortid.

Star Trek, Star Wars... you name it!
--

Venligst

Cyril Malka

www.malka.dk -=- www.supermalka.dk -=- www.malkadesign.dk

Cyril Malka (02-07-2001)
Kommentar
Fra : Cyril Malka


Dato : 02-07-01 23:32

On Mon, 02 Jul 2001 22:55:40 +0200, Rasmus Underbjerg Pinnerup
<hobbes@post1.tele.dk> wrote:

>Og Star Trek er heller ikke noget, man sådan spøger med.

Nej da!

Ifølge Scientologi er det jo vores fortid!
--

Venligst

Cyril Malka

www.malka.dk -=- www.supermalka.dk -=- www.malkadesign.dk

Erik Larsen (02-07-2001)
Kommentar
Fra : Erik Larsen


Dato : 02-07-01 16:17


"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post.8.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:9hno3o$adb$1@news.inet.tele.dk...
>
> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:EmE%6.82$Xk.1942@news.get2net.dk...
> > Mormonismens mytologi
> > Mormonerne tror, at utallige guder her sker over hver sin planet i
> > universet, og at hver af disse guder engang var et menneske ligesom os.
I
> en
> > fjern fortid fødtes et barn af en sådan gud og hans gudinde hustru.
Gennem
> > lang tids udvikling opnåede dette barn at blive af guderne (kaldet
Elohim
> > ligesom sine forældre.
>
> Faktisk har vi jo slet ingen anelse om, hvor mange der er.
> Desuden tror vi, at de har hvert sit univers, og i denne verden,
> som vi kender til, er gudens navn ganske rigtigt Elohim, Faderen,
> og Sønnen, Jesus Kristus.

og Helligånden


> > "Gud var engang et menneske"
> >
> > En ledende mormon, Milton R. Hunter, forklarede dette i en bog med
titlen
> > The Gospel Through the Ages ("Evangeliet gennem Tiderne"), der udkom i
> 1958
> > i Salt Lake City:
>
> Hvilken placering havde han i kirken, siden han bliver udnævnt
> til at være "Ledende"?
> Jeg har læst bogen, skønt det er mange år siden.

For os kristne er Jesus også Gud i 3enigheden, men for jer momoner
var jesus kun en god mormon.

Erik


>
> Med venlig hilsen
> Bodil.
>
>
>



Bodil Grove Christen~ (02-07-2001)
Kommentar
Fra : Bodil Grove Christen~


Dato : 02-07-01 17:54

Plonk!!! Også til dig.
"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:uw007.119$F91.11865@news.get2net.dk...
>
> "Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post.8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:9hno3o$adb$1@news.inet.tele.dk...
> >
> > "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> > news:EmE%6.82$Xk.1942@news.get2net.dk...
> > > Mormonismens mytologi
> > > Mormonerne tror, at utallige guder her sker over hver sin planet i
> > > universet, og at hver af disse guder engang var et menneske ligesom
os.
> I
> > en
> > > fjern fortid fødtes et barn af en sådan gud og hans gudinde hustru.
> Gennem
> > > lang tids udvikling opnåede dette barn at blive af guderne (kaldet
> Elohim
> > > ligesom sine forældre.
> >
> > Faktisk har vi jo slet ingen anelse om, hvor mange der er.
> > Desuden tror vi, at de har hvert sit univers, og i denne verden,
> > som vi kender til, er gudens navn ganske rigtigt Elohim, Faderen,
> > og Sønnen, Jesus Kristus.
>
> og Helligånden
>
>
> > > "Gud var engang et menneske"
> > >
> > > En ledende mormon, Milton R. Hunter, forklarede dette i en bog med
> titlen
> > > The Gospel Through the Ages ("Evangeliet gennem Tiderne"), der udkom i
> > 1958
> > > i Salt Lake City:
> >
> > Hvilken placering havde han i kirken, siden han bliver udnævnt
> > til at være "Ledende"?
> > Jeg har læst bogen, skønt det er mange år siden.
>
> For os kristne er Jesus også Gud i 3enigheden, men for jer momoner
> var jesus kun en god mormon.
>
> Erik
>
>
> >
> > Med venlig hilsen
> > Bodil.
> >
> >
> >
>
>



Niels Steg (02-07-2001)
Kommentar
Fra : Niels Steg


Dato : 02-07-01 18:22

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post.8.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:9hq8vq$arm$1@news.inet.tele.dk...
> Plonk!!! Også til dig.

hov hov, du har jo snart ikke andre end mormoner at diskutere med når du
sådan plonker allesammen..

)

Niels





Bodil Grove Christen~ (02-07-2001)
Kommentar
Fra : Bodil Grove Christen~


Dato : 02-07-01 19:56


"Niels Steg" <niels.steg@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:b6207.139$F91.13979@news.get2net.dk...
> "Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post.8.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:9hq8vq$arm$1@news.inet.tele.dk...
> > Plonk!!! Også til dig.
>
> hov hov, du har jo snart ikke andre end mormoner at diskutere med når du
> sådan plonker allesammen..
>
> )

Åh, jo, der er masser at diskutere med,
men ævles, det gider jeg altså ikke,
det er min tid for kostbar til.

Med venlig hilsen
Bodil.



Niels Steg (02-07-2001)
Kommentar
Fra : Niels Steg


Dato : 02-07-01 22:06

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post.8.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:9hqg4h$8mv$1@news.inet.tele.dk...
>

> Åh, jo, der er masser at diskutere med,
> men ævles, det gider jeg altså ikke,
> det er min tid for kostbar til.

Ja, det er nemt at lade sig gribe og så lade det gribe om sig )

Niels



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste