Kusmi te - er det noget særligt?
Fra : Stig Holmberg

Dato : 06-03-07 02:16

Har netop smagt en Earl gray te af fabrikatet "Kusmi Tea" som jeg rigtigt
godt kunne lide, den er imidlertidig ikke billig, ca. 130.- kr. for 250 g.
tror jeg.

Nu har jeg slet ikke forstand på te, så måske nogen kan fortælle mig om
denne te er noget særligt eller man kan få tilsvarende smag i andre
billigere theer?

Mvh. Stig

Fra : Kirsten Marker

Dato : 06-03-07 16:54

Den pris du nævner, må være for pose the, kender ikke mærket til trods for
stor the-entusiasme, men glæder mig til at se indslag fra andre, der holder
af denne skønne drik, som ikke er nok værdsat, efter min mening,.

Meget, meget store prisforskelle er der på posethe og the i løs vægt, d.v.s.
normalt i 200 g the i poser, prøv selv at kikke efter næste gang, når theen
skal købes, og i vil undres og græmmes.
Kilopriserne står med småt under varerne.

Til trods for mange års utroskaber vender jeg altid tilbage til TWINING`s
theer (IKKE POSETHE)
ikke altid til Earl Grey men også de andre varianter fra TWINING (5-6 stks)
som jeg med stor nydelse indtager mange gange om dagen, lavet i en varm
kande, stående på en Stövchen med tændt fyrfads lys under, theen indtages
altid i krus under lettere lyde og smasken, thi dette er en gudedrik!

Kirsten

Fra : Jakob

Dato : 08-03-07 20:34

Kirsten Marker wrote:
> Den pris du nævner, må være for pose the, kender ikke mærket til trods for
> stor the-entusiasme, men glæder mig til at se indslag fra andre, der holder
> af denne skønne drik, som ikke er nok værdsat, efter min mening,.

Bare rolig. Te er ved at blive in blandt de unge og smarte ligesom kaffe
nu har været det i nogle år

> [...]
> kande, stående på en Stövchen med tændt fyrfads lys under, theen indtages
> altid i krus under lettere lyde og smasken, thi dette er en gudedrik!

Skal det være Earl Grey så kan jeg rigtigt godt lide den ekstra røgede
variant som sælges hos Engelsk The Depot
http://www.netthe.dk/products.asp. Og med en lille smule mælk i er den
endnu bedre!

Ellers er jeg ikke så meget til "aroma"-teer, og drikker mest
"almindelig" grøn te og Oolong. Chaplon Tea http://www.tea.dk/ har nogle
lækre varianter - men priserne kan også være krydrede Men når man nu
bor i en middelstor provinsby hvor udvalget er ikke er imponerende, så
må man jo ty til nettet.

--
Jakob

Fra : Peter Westh

Dato : 08-03-07 23:09

> [...]
>
> Nu har jeg slet ikke forstand på te, så måske nogen kan fortælle mig om
> denne te er noget særligt eller man kan få tilsvarende smag i andre

Jeg er ikke den store thedrikker, så min viden er begrænset, men jeg har
ikke selv smagt en bedre Earl Grey end den fra Kusmi, heller ikke den jeg
ind imellem har købt hos Perchs thehandel. Men det kan godt have mere med
opbevaringen at gøre - Kusmi the kommer i en dertil indrettet blikdåse,
hvorimod jeg formentlig har opbevaret den fra Perchs i den pose jeg fik den
i, hvilket næppe er optimalt.

/P

Fra : Stig Holmberg

Dato : 09-03-07 05:47

"Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opbevaringen at gøre - Kusmi the kommer i en dertil indrettet blikdåse,
> hvorimod jeg formentlig har opbevaret den fra Perchs i den pose jeg fik

Har efterfølgende været inde i "Østerlandsk Thehus" v. Nørreport Station som
hævdede at Kusmi er the af lav kvalitet til alt for høj pris, men de siger
at folk kan blive hooked på den grundet den er meget parfumeret og ikke har
en naturlig blid smag.

De fører dog en Kusmi variant "Prins Wladimir" til 25.- kr. for 100g og det
er meget billigere end når den bliver solgt i Kusmi blikdåserne til 130.-
kr. for 125g andre steder. Desværre fører de ikke Earl Gray varianten.

Mvh. Stig
Mvh. Stig

Fra : Peter Westh

Dato : 09-03-07 18:22

> [...]
> som hævdede at Kusmi er the af lav kvalitet til alt for høj pris, men de
> siger at folk kan blive hooked på den grundet den er meget parfumeret og

Den har rigtig nok en kraftig smag af bergamotte - men hvad er der
unaturligt ved det?

/P

Fra : Max

Dato : 09-03-07 00:18

Hej Stig

> rigtigt godt kunne lide, den er imidlertidig ikke billig, ca. 130.-
> kr. for 250 g. tror jeg.

Det giver jo en kilopris på 520 kr., men det fortæller ikke mig så
meget om det er meget eller lidt da jeg ikke aner hvor meget te
man bruger til en kop, ved u hvor mange gram man bruger ?

--
Max

Fra : Stig Holmberg

Dato : 09-03-07 05:52

> [...]
> meget om det er meget eller lidt da jeg ikke aner hvor meget te
> man bruger til en kop, ved u hvor mange gram man bruger ?

Faktisk koster den 130.- kr. for 125g har jeg fundet ud af, og der går ca.
2-3 g til en kop.

Mvh. Stig

Fra : Kirsten Marker

Dato : 09-03-07 15:01

Er blevet så nysgerrig, må afprøve Kusmi the, men hvor køber jeg originalen?
( kun dåse) Har været rundt på nettet, men uden resultat.

På besøg hos min søster i Ohio fil jeg en skøn, skøn
abrikos the, som jeg så siden har prøvet at finde her i Dk, men uden held.
Fik E-mail d.d. vedr leverandøren af denne abrikos the, og fandt den, men
så sandelig også mange andre theer, som jeg vil afprøve.
Fik nysgerrigheden styret på http://www.firstcolonycoffee.com..

mvh

Fra : Stig Holmberg

Dato : 09-03-07 15:25

"Kirsten Marker" <kmarker@mail.tele.dX> skrev i en meddelelse
> Er blevet så nysgerrig, må afprøve Kusmi the, men hvor køber jeg
> originalen? ( kun dåse) Har været rundt på nettet, men uden resultat.

Jeg søgte i Google på "kusmi" her er blot nogle af dem der kom op:

http://www.herrevaerelse.dk/shop/

http://www.frokenolsen.dk/group.asp?group=60

http://www.bertusbazar.dk/group.asp?group=8&page=1&sort=price

Mvh. Stig

Fra : Kirsten Marker

Dato : 09-03-07 17:09

Tak for adresserne, theen er bestilt!

Kan man/jeg selv forny Earl Grey the, med aroma/velsmag ved at tilsætte
bergamotte olie/essens på en eller anden måde, når den hen af vejen har
mistet gejsten?

Fra : Max

Dato : 09-03-07 17:17

Hej Stig

> Faktisk koster den 130.- kr. for 125g har jeg fundet ud af, og der
> går ca. 2-3 g til en kop.

Ok, så syntes jeg faktisk ikke det er dyrt, det jo kun et par kroner
for en kop, det er vel samme pris som en Coka Cola.

--
Max