Falsk mørbrad
Fra : SKR

Dato : 25-02-07 16:19

Hej
Er der nogle der har en opskrift på tilberedning af falsk mørbrad ?

mvh
Søren

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 25-02-07 18:24

"SKR" <ramlovFJERN@post3.tele.dk> writes:

> Er der nogle der har en opskrift på tilberedning af falsk mørbrad ?

Hvis det er sådan et stykke nakkefilet der er snørret og evt. med lidt
persille på, så plejer jeg at brune det i en stegegryde, hælde lidt
vand og rødvin ved og lade det simre en times tid. Serveres med
kartofler, sovs af skyen og f.eks. agurkesalat.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 25-02-07 18:40

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> on søndag 25. februar 2007 at
18:24 +0100 wrote:
> [...]
>vand og rødvin ved og lade det simre en times tid. Serveres med
>kartofler, sovs af skyen og f.eks. agurkesalat.

Og hvis man vi gøre lidt mere ved den, så skader lidt porre, der tilsættes
umiddelbart efter rødvinen bestemt ikke.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : akr37@helsingor.dk

Dato : 28-02-07 13:03

On 25 Feb., 16:19, "SKR" <ramlovFJ...@post3.tele.dk> wrote:
> Hej
> Er der nogle der har en opskrift på tilberedning af falsk mørbrad ?
>
> mvh
> Søren

Jeg bruger "snyde" mørbrad (som vi kalder det) præcis som en alm
mørbrad