/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
[Mac Pro] Hvor meget RAM til CS2?
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 05-03-07 21:19

Jeg ser til min skræk at det allerede ser ud til at være svært at
få fat i en Dual Core G5 PowerMac så hvad gør man, når man står
og mangler en produktionsmaskine, som skal kunne køre Adobe CS2-
pakkens programmer tilfredsstillende. Hvor meget RAM skal der til
for at kunne trække de programmer under Rosetta og kører de fuldt
ud lige så godt som på en PowerMac, hvis bare de har RAM nok?

--
Hilsen
Madsen

 
 
tom (05-03-2007)
Kommentar
Fra : tom


Dato : 05-03-07 23:20

On 2007-03-05 21:18:51 +0100, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> said:

> Jeg ser til min skræk at det allerede ser ud til at være svært at
> få fat i en Dual Core G5 PowerMac så hvad gør man, når man står og
> mangler en produktionsmaskine, som skal kunne køre Adobe CS2-
> pakkens programmer tilfredsstillende. Hvor meget RAM skal der til for
> at kunne trække de programmer under Rosetta og kører de fuldt ud lige
> så godt som på en PowerMac, hvis bare de har RAM nok?

Jeg tror roligt at du/i kan vælge en Intel quad core..
Og selv om at i måske er "meget" ambitiøse, tror jeg ikke at det vil
være særligt ofte at i kommer til at bruge mere end 4GB ram.
Omvendt, taler vi 3-400dpi forsider, eller endnu værre store billboards..
Så gå efter 4x2GB..
Hvis pengene ikke er et problem, burde i være sikret et stykke tid, med 8GB..
Uanset hvad bliver det særdeles pebret, når i går over 2GB.. ( Ram er
MEGET dyr hos Apple)
Check evt om det er muligt selv at købe kingston ram etc.. og se hvor
meget i sparer..
Mener i den forbindelse at de nye mac pro kræver ram i "par", og slet
ikke er ked af af få "nyt ram" i bunker på fire styks af gangen..
Er i angste for at maskinen er for "svag", kunne en del tyde på at der
snart, måske midt i april kommer en såkaldt octocore, altså otte CPuer..
Det burde give hestekræfter nok til de fleste ambitioner.
Tom

PS
Adobe kommer vel med en UB version i løbet af et par måneder ??



Thomas von Hassel (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 05-03-07 23:28

tom <spam@bam.dk> wrote:


>
> PS
> Adobe kommer vel med en UB version i løbet af et par måneder ??

<http://www.macworld.com/news/2007/03/05/cs3/index.php>

/thomas
--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Thomas G. Madsen (06-03-2007)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 06-03-07 12:25

tom skrev:

> Adobe kommer vel med en UB version i løbet af et par måneder ??

Ja, men der kan gå år inden de hjælpeprogrammer vi bruger i
forbindelse med CS2-pakken er klar til Intel-platformen, så vi kan
ikke bare springe på CS3 lige så snart den står på hylderne desværre.

--
Hilsen
Madsen

Morten Lind (06-03-2007)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 06-03-07 04:44

Thomas G. Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg ser til min skræk at det allerede ser ud til at være svært at
> få fat i en Dual Core G5 PowerMac så hvad gør man, når man står
> og mangler en produktionsmaskine, som skal kunne køre Adobe CS2-
> pakkens programmer tilfredsstillende. Hvor meget RAM skal der til
> for at kunne trække de programmer under Rosetta og kører de fuldt
> ud lige så godt som på en PowerMac, hvis bare de har RAM nok?

Hej Thomas - prøv at spørge Fona i Århus(véd ikke hvilken?). Dér fik jeg
min i oktober sidste år. Der var nemlig ikke flere tilbage på Sjælland.
Ellers har AnyMac måske en brugt?<http://www.anymac.dk> Ring til Adrian
eller Michael.

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thomas G. Madsen (06-03-2007)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 06-03-07 12:25

Morten Lind skrev:

> Hej Thomas - prøv at spørge Fona i Århus(véd ikke hvilken?). Dér
> fik jeg min i oktober sidste år. Der var nemlig ikke flere
> tilbage på Sjælland.

Det ser også ud til at være svært i Jylland lige pt., men jeg vil
prøve Fona.

> Ellers har AnyMac måske en brugt?
> <http://www.anymac.dk> Ring til Adrian eller Michael.

Det havde de desværre ikke.

--
Hilsen
Madsen

Thorbjørn Ravn Ander~ (06-03-2007)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 06-03-07 19:49

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> writes:

> Morten Lind skrev:
>
> > Hej Thomas - prøv at spørge Fona i Århus(véd ikke hvilken?). Dér
> > fik jeg min i oktober sidste år. Der var nemlig ikke flere
> > tilbage på Sjælland.
>
> Det ser også ud til at være svært i Jylland lige pt., men jeg vil
> prøve Fona.

Prøv 3G - de har vist en demo G5 Quad på lager.

http://www.3gwebshop.dk/shop.asp - se demo+second hand.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Morten Lind (06-03-2007)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 06-03-07 20:48

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> "Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> writes:
>
> > Morten Lind skrev:
> >
> > > Hej Thomas - prøv at spørge Fona i Århus(véd ikke hvilken?). Dér
> > > fik jeg min i oktober sidste år. Der var nemlig ikke flere
> > > tilbage på Sjælland.
> >
> > Det ser også ud til at være svært i Jylland lige pt., men jeg vil
> > prøve Fona.
>
> Prøv 3G - de har vist en demo G5 Quad på lager.
>
> http://www.3gwebshop.dk/shop.asp - se demo+second hand.

Nå, der var jeg nok for hurtig - det ser jo fint ud på 3G, men er
grafikkortet på 2GHz´en ikke lidt for tyndt?

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Morten Lind (06-03-2007)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 06-03-07 20:36

Thomas G. Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Morten Lind skrev:
>
> > Hej Thomas - prøv at spørge Fona i Århus(véd ikke hvilken?). Dér
> > fik jeg min i oktober sidste år. Der var nemlig ikke flere
> > tilbage på Sjælland.
>
> Det ser også ud til at være svært i Jylland lige pt., men jeg vil
> prøve Fona.
>
> > Ellers har AnyMac måske en brugt?
> > <http://www.anymac.dk> Ring til Adrian eller Michael.
>
> Det havde de desværre ikke.

Bad luck - Michael Hansen er certificeret Applefidus og fhv.
afdelingsleder i Fonas Appleafdeling.

Han er nu i Humac på Vesterbrogade i København - ring til ham og hils
fra mig.

Hvis han ikke kan skaffe en, er der (nok) ikke flere(?).

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thomas G. Madsen (06-03-2007)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 06-03-07 20:05

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Prøv 3G - de har vist en demo G5 Quad på lager.

Jeps og også en Dual-Core på 2 Ghz.

Tak for tippet, Thorbjørn.

--
Hilsen
Madsen

Thorbjørn Ravn Ander~ (06-03-2007)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 06-03-07 20:38

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> writes:

> Jeps og også en Dual-Core på 2 Ghz.
>
> Tak for tippet, Thorbjørn.

Ingen årsag - sig til hvis I får nogen til overs på et tidspunkt -
giver gerne iMac'er et godt hjem.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Thomas G. Madsen (06-03-2007)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 06-03-07 20:57

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Prøv 3G - de har vist en demo G5 Quad på lager.

Kan nogen herinde egentlig huske, hvor meget PowerMac G5 Quad 2.5 GHz
kostede eks. moms herhjemme, da den var moderne? Var det ikke over de
20.000?

--
Hilsen
Madsen

Morten Lind (06-03-2007)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 06-03-07 21:12

Thomas G. Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
>
> > Prøv 3G - de har vist en demo G5 Quad på lager.
>
> Kan nogen herinde egentlig huske, hvor meget PowerMac G5 Quad 2.5 GHz
> kostede eks. moms herhjemme, da den var moderne? Var det ikke over de
> 20.000?

28.000,-, men det var incl. moms(+/- nogle håndører, og frit efter en
lacked hukommelse).

M.

(Jeg stod jo at skulle vælge mellem de tre modeller, der var tilbage i
PowerMac serien og besluttede mig for den midterste, dobbelt 2,3 GHz PPC
G5, da Quad´en var "berygtet" for at larme og iøvrigt var næsten
10,000,- kr. dyrere).

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thomas G. Madsen (06-03-2007)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 06-03-07 21:03

Morten Lind skrev:

> Nå, der var jeg nok for hurtig - det ser jo fint ud på 3G, men er
> grafikkortet på 2GHz´en ikke lidt for tyndt?

Den kan fint trække en 30" flad :)

--
Hilsen
Madsen

Morten Lind (06-03-2007)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 06-03-07 21:15

Thomas G. Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Morten Lind skrev:
>
> > Nå, der var jeg nok for hurtig - det ser jo fint ud på 3G, men er
> > grafikkortet på 2GHz´en ikke lidt for tyndt?
>
> Den kan fint trække en 30" flad :)

Oukæiiiii, det troede jeg ikke - hæ, så kunne jeg have nøjdes med den
- nå, pyt - jeg er glad for min midtermodel.....den mest lydløse Mac,
jeg nogensinde har haft

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thomas G. Madsen (06-03-2007)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 06-03-07 21:03

Morten Lind skrev:

> Bad luck - Michael Hansen er certificeret Applefidus og fhv.
> afdelingsleder i Fonas Appleafdeling.

Det var pokkers! Jeg havde ikke regnet med at finde certificerede
Applefiduser i en Fona-biks, men det gør man jo så heller ikke
mere :)

> Han er nu i Humac på Vesterbrogade i København - ring til ham og
> hils fra mig.

Tak og det vil jeg gøre, hvis 3G slår fejl.

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (06-03-2007)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 06-03-07 21:03

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Ingen årsag - sig til hvis I får nogen til overs på et tidspunkt -

Skal nok.

> giver gerne iMac'er et godt hjem.

iMac'er gør vi ikke i (indtil videre), men PowerMac G5'ere skal der
da nok komme nogle af på et tidspunkt ;)

--
Hilsen
Madsen

Thorbjørn Ravn Ander~ (06-03-2007)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 06-03-07 22:45

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> writes:

> > Ingen årsag - sig til hvis I får nogen til overs på et tidspunkt -
>
> Skal nok.
>
> > giver gerne iMac'er et godt hjem.
>
> iMac'er gør vi ikke i (indtil videre), men PowerMac G5'ere skal der
> da nok komme nogle af på et tidspunkt ;)

Okie, sådan en hobbynød som mig synes den slags er rigtigt sjovt :)
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Thomas G. Madsen (06-03-2007)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 06-03-07 21:27

Morten Lind skrev:

> 28.000,-, men det var incl. moms(+/- nogle håndører, og frit
> efter en lacked hukommelse).

Ok. Jeg har skrevet 25.000 på min huskeseddel. Hvis den faktisk var
dyrere, er det jo blot et endnu bedre tilbud hos 3G. :)

> (Jeg stod jo at skulle vælge mellem de tre modeller, der var
> tilbage i PowerMac serien og besluttede mig for den midterste,
> dobbelt 2,3 GHz PPC G5, da Quad´en var "berygtet" for at larme
> og iøvrigt var næsten 10,000,- kr. dyrere).

Vi har også et par 2,3 Ghz Dual-Core på jobbet.
De siger nemlig stort set intet. Langt mindre end min egen 1.8 Ghz
Dual i privaten, men hvis 2,5 GHz Quad'en larmer som en jetjager,
så er det ikke den, vi skal have. Så hellere gå lidt ned i hastighed.

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (28-03-2007)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 28-03-07 19:10

Morten Lind skrev:

> (Jeg stod jo at skulle vælge mellem de tre modeller, der var
> tilbage i PowerMac serien og besluttede mig for den midterste,
> dobbelt 2,3 GHz PPC G5, da Quad´en var "berygtet" for at larme
> og iøvrigt var næsten 10,000,- kr. dyrere).

Jeg synes nu ikke den larmer ret meget. Den larmer faktisk mindre
end min egen Dual 1.8 Ghz G5 fra sidst i 2004, og siden den ikke
har de store problemer med at klare noget som helst af det, jeg
har forsøgt at presse den med, har jeg indtil videre ikke oplevet,
at den går op i blæserhastighed. Det sker jævnligt på min 1.8 Ghz.

Quad'en larmer dog mere end en 2.3 Ghz dual-core, men det er også
de mest støjsvage G5'ere, jeg har oplevet.

--
Hilsen
Madsen

Morten Lind (28-03-2007)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 28-03-07 20:09

Thomas G. Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Morten Lind skrev:
>
> > (Jeg stod jo at skulle vælge mellem de tre modeller, der var
> > tilbage i PowerMac serien og besluttede mig for den midterste,
> > dobbelt 2,3 GHz PPC G5, da Quad´en var "berygtet" for at larme
> > og iøvrigt var næsten 10,000,- kr. dyrere).
>
> Jeg synes nu ikke den larmer ret meget.

Ups - vidste da ikke, at du havde en sådan flyvemaskine

> Den larmer faktisk mindre
> end min egen Dual 1.8 Ghz G5 fra sidst i 2004, og siden den ikke
> har de store problemer med at klare noget som helst af det, jeg
> har forsøgt at presse den med, har jeg indtil videre ikke oplevet,
> at den går op i blæserhastighed. Det sker jævnligt på min 1.8 Ghz.

Ja, den har jeg endnu ikke haft fornøjelsen af at møde - altså Dual 1,8
GHz G5, men jeg tror bestemt, at maskinerne er blevet mere og mere
støjsvage med tiden - ? Jeg har intet at bygge det på, for jeg ventede
jo.

Jeg har kørt med en G4 DA/733MHz/1,25GB RAM/60 + 80 GB HD/1MB Level 3
Cache siden årsskiftet 2000/2001, og den har tjent mig glimrende, men da
Apple valgte Intel, måtte jeg jo vælge.

Og da PowerPC-processoren med den lineære 64-bit datainstruktion altid
er Intel overlegen, satsede jeg på en G5.

Mange frarådede mig valget - blandt mange også her - fordi de var
overbeviste om software´ens inkompatibilitet i løbet af få år.

Men de får uret - Adobes CS3 er naturligvis skrevet i universal binary,
og det samme vil Apples OS´er være i masser af år - og når alle er på
den uintelligente platform og alle programmer er skrevet kun til dén, er
jeg forlængst død og borte, og så kan du arve en "rigtig" Macintosh",
he, he.....
>
> Quad'en larmer dog mere end en 2.3 Ghz dual-core, men det er også
> de mest støjsvage G5'ere, jeg har oplevet.

Yep, og det er da også den, jeg valgte - jeg må dog tilstå, at jeg ikke
var focuseret på larmen, da jeg valgte - men glad blev jeg, da jeg
opdagede, at den siger næsten ingenting

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thomas G. Madsen (29-03-2007)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 29-03-07 20:43

Morten Lind skrev:

> Ups - vidste da ikke, at du havde en sådan flyvemaskine

Den er indtil videre kun til låns og jeg er ikke tilfreds med
de 2560 x 1600 pixels fra dens Nvidia 6600 grafikkort. Det grå
opstartsbillede med æblet er blålilla, men kun når den opløsning
er valgt, og jeg kan ikke få det blå skær væk, uanset hvor meget
jeg så end skruer på grafikkortet. Ikke engang EyeOne 2 Display
kan gøre noget ved det, og det er et skidt tegn. Sorte bogstaver
har røde skygger og hele skærmbilledet ser ud som om, at man
kigger ind gennem et finmasket gitter, så der er et eller andet
helt galt.

> Ja, den har jeg endnu ikke haft fornøjelsen af at møde - altså
> Dual 1,8 GHz G5, men jeg tror bestemt, at maskinerne er blevet
> mere og mere støjsvage med tiden - ? Jeg har intet at bygge det
> på, for jeg ventede jo.

Jeg har også et indtryk af, at de er blevet mindre støjsvage da
de skiftede til Dual-Core-processorer. MacPro'erne har jeg ikke
hørt i drift endnu.

> Jeg har kørt med en G4 DA/733MHz/1,25GB RAM/60 + 80 GB HD/1MB
> Level 3 Cache siden årsskiftet 2000/2001, og den har tjent mig
> glimrende, men da Apple valgte Intel, måtte jeg jo vælge.

Sådan en bruger jeg faktisk stadig på jobbet. Altså en G4 1,25 :o

> Men de får uret - Adobes CS3 er naturligvis skrevet i universal
> binary, og det samme vil Apples OS´er være i masser af år - og
> når alle er på den uintelligente platform og alle programmer er
> skrevet kun til dén, er jeg forlængst død og borte, og så kan du
> arve en "rigtig" Macintosh", he, he.....

:)
Det bliver heller ikke foreløbig at vi kommer på Intel-bokse oppe
på jobbet og ej heller CS3. Vi er desværre afhængige af en del
InDesign plug-ins og programmer, som knapt er kommet over Classic-
stadiet.

--
Hilsen
Madsen

Thomas von Hassel (30-03-2007)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 30-03-07 10:10

Thomas G. Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>
> Den er indtil videre kun til låns og jeg er ikke tilfreds med
> de 2560 x 1600 pixels fra dens Nvidia 6600 grafikkort. Det grå
> opstartsbillede med æblet er blålilla, men kun når den opløsning
> er valgt, og jeg kan ikke få det blå skær væk, uanset hvor meget
> jeg så end skruer på grafikkortet. Ikke engang EyeOne 2 Display
> kan gøre noget ved det, og det er et skidt tegn. Sorte bogstaver
> har røde skygger og hele skærmbilledet ser ud som om, at man
> kigger ind gennem et finmasket gitter, så der er et eller andet
> helt galt.

Det lyder nu mere som skærmen der har et problem ...

/thomas



--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Thomas G. Madsen (30-03-2007)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 30-03-07 21:30

Thomas von Hassel skrev:

> Det lyder nu mere som skærmen der har et problem ...

Det kan jeg heller ikke udelukke. Fik desværre ikke tid til at
prøve med en anden Mac koblet til skærmen i dag, så det må vente
til næste uge.

--
Hilsen
Madsen

Morten Lind (30-03-2007)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 30-03-07 21:42

Thomas G. Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Thomas von Hassel skrev:
>
> > Det lyder nu mere som skærmen der har et problem ...
>
> Det kan jeg heller ikke udelukke. Fik desværre ikke tid til at
> prøve med en anden Mac koblet til skærmen i dag, så det må vente
> til næste uge.

D´oh.....stakkels du - en anden møder først 16. april Tag en
feriepils på min regning

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thomas G. Madsen (30-03-2007)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 30-03-07 21:54

Morten Lind skrev:

> D´oh.....stakkels du - en anden møder først 16. april

Dit heldige asen!

> Tag en feriepils på min regning

Okay og tak.

Så gir jeg en i uge 17 og 18, hvor jeg holder lidt rest-ferie. :)

--
Hilsen
Madsen

Morten Lind (30-03-2007)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 30-03-07 22:00

Thomas G. Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Morten Lind skrev:
>
> > D´oh.....stakkels du - en anden møder først 16. april
>
> Dit heldige asen!
>
> > Tag en feriepils på min regning
>
> Okay og tak.
>
> Så gir jeg en i uge 17 og 18, hvor jeg holder lidt rest-ferie. :)

Godt så - som "man" siger nu, he, he.....Go´ ferie, til den tid

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thomas G. Madsen (30-03-2007)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 30-03-07 22:13

Morten Lind skrev:

> Godt så - som "man" siger nu, he, he.....

:)

> Go´ ferie, til den tid

Jo tak og fortsat god ferie.

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (03-04-2007)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 03-04-07 18:47

Thomas von Hassel skrev:

> Det lyder nu mere som skærmen der har et problem ...

Det tyder ikke på det.
I dag koblede jeg en 2 Ghz G5 PowerMac Dual Core med et Geforce
6600LE til den, og der var ingen problemer med "maskesyn" og skygger
på bogstaverne i rød og blå. I morgen vil jeg prøve at tage LE-kortet
og sætte det over i Quad'en. Det nåede jeg ikke i dag.

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 04-04-07 15:48

Thomas G. Madsen skrev:

> I morgen vil jeg prøve at tage LE-kortet og sætte det over i
> Quad'en. Det nåede jeg ikke i dag.

Og det var grafikkortet. Heldigvis, for det ville være træls at
skulle til at sende det skrummel af en skærm retur.

--
Hilsen
Madsen

Thomas von Hassel (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 04-04-07 20:57

Thomas G. Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Thomas G. Madsen skrev:
>
> > I morgen vil jeg prøve at tage LE-kortet og sætte det over i
> > Quad'en. Det nåede jeg ikke i dag.
>
> Og det var grafikkortet. Heldigvis, for det ville være træls at
> skulle til at sende det skrummel af en skærm retur.

tog du billeder af det tilfældigvis ... ?

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Thomas G. Madsen (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 04-04-07 22:22

Thomas von Hassel skrev:

> tog du billeder af det tilfældigvis ... ?

Nej. Derimod så tog jeg billeder af de røde prikker som opstod ved
2560 x 1600 med den første Dual 2.0 Ghz udstyret med et ATI Radeon
9650 XT, som jeg havde på prøve, men hele den maskine røg retur og
jeg fik så quad'en i stedet. De havde ellers også en Dual 2.7 Ghz,
som jeg kunne købe, men da den også var udstyret med et 9650 XT,
havde den ingen interesse, og desuden ville jeg helst have en maskine
med dual-core, PCI-E grafik og DDR2 RAM, fordi jeg havde nogle DDR2-
blokke liggende i forvejen.

Jeg prøvede i dag at tage et Nvidia 6600 LE fra en anden maskine og
smide det i quad'en. Så var der ingen problemer overhovedet, men med
Nvidia 6600-kortet fra quad'en i den anden maskine, var alt præget
af et blåligt skær og det endda ved 1920 x 1200, så 6600-kortet røg
retur til 3G i dag. De vil få Apple til at bytte det, hvilket jeg
håber vil foregå tjept.

--
Hilsen
Madsen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste