raid 0 ( nul) + back up på en disk?
Fra : tom

Dato : 03-03-07 00:29

Jeg er ved at etablere striped raid på fire diske, da jeg først og
fremmest er ude efter hastighed. I den forbindelse har jeg dog en disk
til overs, og så var det jeg tænkte er det muligt at lave en form for
løbende back up, når maskinen ikke bruges..
Egentlig bare af system og nogle få filer.
Eller er det muligt at køre en form for "spejling" på den femte disk,
der godt nok er langsom og forbundet via usb2, men alligevel..
Har lige haft nedbrudt på en anden maskine, og er pludselig blevet en
smule forsigtig..

I den forbindelse, er der noget performanceforskel på f.eks den strip
som apple leverer som "indbygget" og kommercielle versioner, eg fra
http://www.attotech.com/expressstripe.html
express stripe ( uden ekstra hardware)
Tom

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-03-07 10:20

tom <spam@bam.dk> writes:

> Eller er det muligt at køre en form for "spejling" på den femte disk,
> der godt nok er langsom og forbundet via usb2, men alligevel..

Mon ikke rsync kan klare en hel del. Måske skal du bruge en OS X
version til at håndtere udvidede attributter.