MacBook - skærmkort
Fra : Per Rønne

Dato : 02-03-07 06:34

Jeg har set at MacBooks skærm understøtter en opløsning på 1280*800. Jeg
har dog også set at skærmkortet understøtter en ekstra skærm, der viser
en anden del af den 'virtuelle' skærm.

Hvor stor en opløsning understøtter skærmkortet egentlig?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-03-07 07:19

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> en anden del af den 'virtuelle' skærm.
>
> Hvor stor en opløsning understøtter skærmkortet egentlig?

Den kan trække en 30" Cinema Display så det kan den i hvertfald klare
opløsningen på

/thomas
--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-03-07 15:02

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Den kan trække en 30" Cinema Display så det kan den i hvertfald klare
> opløsningen på

Med hiv og sving, der vil i givet fald blive anvendt reduced frequency
banking i massiv ustrækning. GMA950 har ikke dual link DVI og apple
har valgt ikke at montere en ekstra TDMS, men nøjes med den der er
integreret i GMA950. dvs max opløsning over DVI i fuld kvalitet er
1600x1200. 1920x1200 klares med reduced frequency banking.

Over VGA er max opløsning 2048x1536@75hz på GMA950, Apple erkender dog
at deres DVI-I-> VGA adapter er af middelmådig kvalitet og angiver
1920x1080 som max opløsning.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-03-07 15:37

> [...]
>
> Over VGA er max opløsning 2048x1536@75hz på GMA950, Apple erkender dog
> at deres DVI-I-> VGA adapter er af middelmådig kvalitet og angiver

oh sorry ... jeg trode der stod macbook pro ... doh!

*/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 02-03-07 18:28

> [...]
>
> Over VGA er max opløsning 2048x1536@75hz på GMA950, Apple erkender dog
> at deres DVI-I-> VGA adapter er af middelmådig kvalitet og angiver

Hvilket er en anden oplysning end jeg fik for en times tid siden i Fona
i Rødovre Centrum. Den ekstra skærm skulle også kun få en maksimal
opløsning på 1280*800, hvilket er uacceptabelt.

Men altså også forkert?

Jeg kører i dag 1280*1080 på min G4/867s 19" fladskærm.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-03-07 18:53

> Hvilket er en anden oplysning end jeg fik for en times tid siden i Fona
> i Rødovre Centrum. Den ekstra skærm skulle også kun få en maksimal
> opløsning på 1280*800, hvilket er uacceptabelt.

Jeg går ud fra at du mener Fona's oplysning.

Fra : Morten Lind

Dato : 02-03-07 19:36

> Jeg går ud fra at du mener Fona's oplysning.

He, he.....

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 02-03-07 19:42

> Jeg går ud fra at du mener Fona's oplysning.

Jep.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk