Migrering af Mail fra 10.3.9 til 10.4
Fra : Martin Sørensen

Dato : 27-02-07 21:23

Jeg har lige fået en ny brugt mac med 10.4.6 (nu ved at blive
opdateret til 10.4.8).

Jeg prøver derfor at flytte alt hvad jeg har af emails fra den ene
mail.app til den anden - det er ikke let.

Det drejer sig om to maskiner. Jeg sætter 10.3.9eren i FW-disk mode og
prøver derefter at importere til 10.4. Hvad enten jeg først kopierer
alt fra det eneLibrary til det andet, eller vælger Mail.apps
importfunktion er resultatet at størstedelen af beskederne ikke kommer
med, i inboxen er det således kun ca 100 af 550 jeg kan se.

Vil opgraderingen til 10.4.8 hjælpe? jeg kan se det er noget andre har
kæmpet med før mig, men jeg fandt ikke nogen brugbar vejledning.

Ellers må jeg rydde maskinen og lægge 10.3.9 på - det har da også kørt
fint nok, vil bare være en skam...

På forhånd tak

Martin

Fra : Joakim

Dato : 27-02-07 22:11

Martin Sørensen skrev:
> [...]
> kæmpet med før mig, men jeg fandt ikke nogen brugbar vejledning.
>
> Ellers må jeg rydde maskinen og lægge 10.3.9 på - det har da også kørt

Har du ikke en mulighed for at sende det omrking en imap konto?
(dvs. opret mail kontoen på 10.3.9 og kopier alt din mail ud i relevante
mapper på serveren og derefter opret kontoen på 10.4.6 og hent det igen)

mvh. Joakim

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 27-02-07 22:17

Martin Sørensen <santana.sorensen@get2net.dk> wrote:

> [...]
> importfunktion er resultatet at størstedelen af beskederne ikke kommer
> med, i inboxen er det således kun ca 100 af 550 jeg kan se.

Har du prøvet at bruge "Overførselsassistent" ?

Mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Martin Sørensen

Dato : 28-02-07 07:14

On Feb 27, 10:16 pm, k...@ofir.dk (Kaj Christiansen) wrote:

> Har du prøvet at bruge "Overførselsassistent" ?

Ja, den startede aldrig Alt andet er overfør mere eller mindre
manuelt.

Sværere er det jo heller ikke.

Jeg må se på IMAP-løsning som foreslået af Joakim

/Martin

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 28-02-07 08:48

> [...]

> kæmpet med før mig, men jeg fandt ikke nogen brugbar vejledning.
>
> Ellers må jeg rydde maskinen og lægge 10.3.9 på - det har da også kørt

Jeg plejer at flytte bruger->library->mail mappen fra det gamle system
over på tilsvarende plads i det nye. Jeg tager også mails preferencefil
med over.

Når jeg starter mail på det nye system, går den ind og opdaterer alle de
gamle mails og biblioteker.

Det lyder til at det er det samme, du gør, men det kan jo være rart at
få bekræftet at man rent faktisk gør noget der burde virke.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Martin Sørensen

Dato : 28-02-07 13:30

On Feb 28, 8:48 am, stigleerb...@nypost.dk (Stig Leerbeck) wrote:

> [...]
>
> Det lyder til at det er det samme, du gør, men det kan jo være rart at
> få bekræftet at man rent faktisk gør noget der burde virke.

Det prøvede jeg blandt andet også - men pga spotlight har man lavet
lidt om i den måde Mail gemmer beskeder på fra 10.3 til 10.4.

Jeg fandt dog en løsning: Installer Eudora på 10.3, og importer al
mail fra Mail.app. Derefter kan jeg over fw importere fra Eudora til
mail.app på 10.4, og få alle beskeder med. Der er dog nogle ulemper:

- Alt er markeret som ulæst
- æ,ø,å er ikke pæne
- nogle spam-settings lader til at være forsvundet
- indholdet af nogle af boksene skal lige reorganiseres (5 min)
- Hvad der lå på mailserveren er nu i 2 kopier.

Men det er dog ting der er til at leve med - jeg synes bare det er
ringe af Apple at de ikke kan lave en ordentlig import-funktion mellem
2 versioner af det samme program.

mvh

Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-02-07 22:50

On 2007-02-28 13:29:38 +0100, "Martin Sørensen"
<santana.sorensen@get2net.dk> said:

> Men det er dog ting der er til at leve med - jeg synes bare det er
> ringe af Apple at de ikke kan lave en ordentlig import-funktion mellem
> 2 versioner af det samme program.

Det plejer nu at virke. Jeg ved ikke, hvad der er gået galt for dig.
Normalt kan man bare lægge mappen med e-mail det rigtige sted og
derefter starte programmet Mail. Så finder Mail selv ud af at
konvertere, hvis e-mail er organiseret som i en ældre version af Mail.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Mikkel Westh [2740]

Dato : 28-02-07 15:05

> [...]

> kæmpet med før mig, men jeg fandt ikke nogen brugbar vejledning.
>
> Ellers må jeg rydde maskinen og lægge 10.3.9 på - det har da også kørt

Hvorfor ikke sætte den gamle mac til i FW-disk mode og så bruge
Migration Assistant til at flytte hele din bruger med dertilhørende
indstillinger osv over på den nye?

--
Mvh. Mikkel Westh
Ved direkte mail - fjern fælden.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 28-02-07 16:40

On Feb 28, 3:04 pm, mikk...@MUSEFAELDEgmail.com (Mikkel Westh [2740])
wrote:

> Hvorfor ikke sætte den gamle mac til i FW-disk mode og så bruge
> Migration Assistant til at flytte hele din bruger med dertilhørende
> [...]

Fordi den ikke virkede - den startede aldrig.

Men som du ser løste jeg problemet på anden vis - alt er nu som jeg
vil have det.

Ellers tak,

Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-02-07 22:51

On 2007-02-28 16:40:18 +0100, "Martin Sørensen"
<santana.sorensen@get2net.dk> said:

> Fordi den ikke virkede - den startede aldrig.

Hvis du går ind i mappen "Hjælpeprogrammer" og dobbeltklikker på
"Overførselsassistent", starter den så ikke?

> Men som du ser løste jeg problemet på anden vis - alt er nu som jeg
> vil have det.

Og det er trods alt det vigtigste. God vind!
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-03-07 12:36

"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> writes:

> [...]

Vil jeg kunne tage en disk ud af min iMac, montere den i et eksternt
FW kabinet, montere en større disk i iMacen, installere rå 10.3 og så
migrere?

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-03-07 23:14

On 2007-03-01 12:35:58 +0100, nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) said:

> Vil jeg kunne tage en disk ud af min iMac, montere den i et eksternt
> FW kabinet, montere en større disk i iMacen, installere rå 10.3 og så
> migrere?

Det skulle du kunne. Jeg plejer at lave en kopi af harddisken i
computeren på en ekstern harddisk med "gendan" i Diskværktøj. Derefter
slutter jeg den eksterne til den nye computer, og alt overføres
perfekt. Det er jo i princippet det samme, du vil gøre.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Sørensen

Dato : 01-03-07 12:16

On Feb 28, 10:51 pm, Henrik Münster <hen...@muenster.dk> wrote:

> Hvis du går ind i mappen "Hjælpeprogrammer" og dobbeltklikker på
> "Overførselsassistent", starter den så ikke?

Jo, den starter - men den overfører aldrig noget.

/Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-03-07 23:12

On 2007-03-01 12:16:25 +0100, "Martin Sørensen"
<santana.sorensen@get2net.dk> said:

> Jo, den starter - men den overfører aldrig noget.

Mærkeligt. Jeg går ud fra, at du gør, som den beder om, og at det er en
bootbar OS X harddisk, der er sluttet til.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster