Træfældning
Fra : BorreBoy

Dato : 24-02-07 08:31

Hejsa.

Jeg har 3 træer jeg skal ha' fældet. Vil gætte på, at de er ca. 6 meter høje
(er ikke så god til at gætte vertikalt). De står alle op ad el-ledninger, og
2 af dem tæt på mit hus.
Nogen der kan fælde dem? Enten for et kontant beløb, eller for selve træet
som betaling? Jeg bor i Horsens Syd.
Det er en birk og to graner.

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 24-02-07 08:50

"BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> el-ledninger, og 2 af dem tæt på mit hus.
> Nogen der kan fælde dem? Enten for et kontant beløb, eller for selve træet

Hvis der er fare for skader på hus eller elledninger, så vær lige obs. på
evt. forsikringsdækning, hvis uheldet er ude.
Hilsen Matthias

Fra : Max

Dato : 24-02-07 10:49

Hej BorreBoy

> Nogen der kan fælde dem? Enten for et kontant beløb, eller for selve
> træet som betaling? Jeg bor i Horsens Syd.

Kik i lopperne i Ondags Avisen.

--
Mvh Max

Fra : Claus Skovbo

Dato : 24-02-07 13:54

> [...]
> el-ledninger, og 2 af dem tæt på mit hus.
> Nogen der kan fælde dem? Enten for et kontant beløb, eller for selve træet

Spørg elværket, da deres ledninger jo også er i fare. De har grejet, incl en
kurv de hejser op, hvori de står og saver.
Hos os i Nykøbing Mors kan der laves aftale med elværket (gratis).

Claus

Fra : BorreBoy

Dato : 24-02-07 21:15

"Claus Skovbo" <claus@karby.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en
> kurv de hejser op, hvori de står og saver.
> Hos os i Nykøbing Mors kan der laves aftale med elværket (gratis).

Dem har jeg snakket med. For 1/2 år siden, lovede de, at de snart ville
komme. Har mailet dem flere gange siden (uden respons), og endda snakket
personligt med klovnen der lovede de ville komme, men der sker stadig intet.
Så Energi Horsens har jeg opgivet.

Fra : JENS ANDERSEN

Dato : 25-02-07 18:31

> Så Energi Horsens har jeg opgivet.

Jeg ville ringe til en af dem i lokal avisen, da jeg mener det er vigtigt at
det er en med forsikring, når de nu står så tæt på dit hus, selvom dem der
kan det der er ret gode, kan der jo ske uheld.

jens

Fra : Max

Dato : 25-02-07 20:42

Hej JENS

> hus, selvom dem der kan det der er ret gode, kan der jo ske uheld.

Problemet er så at man ikke kan forsikre sig mod uheld :)

--
Mvh Max

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 25-02-07 22:09

On Sun, 25 Feb 2007 20:42:20 +0100, Max wrote:

> Hej JENS

> Problemet er så at man ikke kan forsikre sig mod uheld :)

I dette tilfælde er en ansvarsforsikring efter min overbevisning nok til
at dække den slags - og en sådan antager jeg at professionelle der laver
den slags har.

JÅH

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-02-07 15:38

BorreBoy wrote:
> Hejsa.
>
> Jeg har 3 træer jeg skal ha' fældet. Vil gætte på, at de er ca. 6
> meter høje (er ikke så god til at gætte vertikalt).

Find det punkt på jorden vandret ud fra basis, hvor en sigtelinje mod toppen
har en hældning på 45°. Mål fra det punkt afstanden til træet, og du har
højden på træet.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Tomas Jensen

Dato : 28-02-07 10:20

Erik Ginnerskov skrev:

> Find det punkt på jorden vandret ud fra basis, hvor en sigtelinje mod toppen
> har en hældning på 45°. Mål fra det punkt afstanden til træet, og du har
> højden på træet.

Jeps. Og en hurtig måde til dette:
Hold en pind i udstrakt vandret arm sådan, at toppen af den lige vil
kunne ramme dit øje. Vip den op til lodret og bak tilbage til toppen af
pinden flugter med toppen af træet.

Tomas