Pandekager uden mælk?
Fra : Sulle

Dato : 22-02-07 09:07

Jeg har lover min pige at vi skulle have pandekager i dag. Men nu har vi
desværre ingen mælk, og vores købmand har udsolgt. Vi er sneet inde så jeg
kan ikke starte bilen og køre ud efter noget. HMMM.

Kan jeg bage pandekager af vand? Jeg har lidt madlavningsfløde, kan det
bruges? Evt fortyndet op? Jeg det kan godt være jeg stille nogle tåbelige
spørgsmål, men eller finder jeg jo ikke ud af det.

Takker >

Fra : Inger Pedersen

Dato : 22-02-07 09:16

"Sulle" <slutmedmail@.dk> skrev i en meddelelse
..

> Kan jeg bage pandekager af vand?

Det kan du sagtens.

Jeg har lidt madlavningsfløde, kan det
> bruges? Evt fortyndet op?

Det kan du også godt gøre
Pandekager er ikke så sarte.

God fornøjelse!

hilsen Inger

Fra : Gainsbourg

Dato : 22-02-07 11:05

> [...]
> bruges? Evt fortyndet op? Jeg det kan godt være jeg stille nogle tåbelige
> spørgsmål, men eller finder jeg jo ikke ud af det.

Ok ja, brug du bare fløden, enten ren eller tyndet op, hvis du har behov for
at strække på den. Du kan både tynde den med vand, danskvand eller endda
lidt øl. Hvis du bruger den ufortyndet bliver pandekagerne en smule federe
(=lækrere, efter min smag) og slipper panden bedre.

Du får i øvrigt lige min yndlingspandekage opskrift. 1 æg + 1 dl hvedemel +
2 dl. vand + 1 spsk. smeltet smør, olie eller andet fedtstof. Piskes godt
sammen, hviler lidt og bages på panden. Giver vel en ca. 5 store pandekager
på en rigtig stor pande. Giver fine, tynde og meget sprøde pandekager

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Gainsbourg

Dato : 22-02-07 11:07

> Du får i øvrigt lige min yndlingspandekage opskrift. 1 æg + 1 dl hvedemel
> + 2 dl. vand + 1 spsk. smeltet smør, olie eller andet fedtstof.

Hov, det var alt den snak om at fortynde med vand. Der skulle selvfølgelig
have stået MÆLK og den korrekte opskrift er: 1 æg + 1 dl hvedemel + 2 dl.
MÆLK + 1 spsk. smeltet smør, olie eller andet fedtstof.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Sulle

Dato : 22-02-07 15:10

Sneploven kom endelig, og jeg kørte til nabobyen efter mælk. Men tak for
hjælpen begge 2.