Pris på rejsning af fladt tag ?
Fra : ølkusken

Dato : 20-02-07 18:00

Hej.
Er der nogen derude som har fået ombygget sit flade hustag så det har fået
en hældning ?
Vi har kig på et hus med fladt tag, men er frarådet at købe det netop pga
det flade tag. (bygget i 71)
Så vil vi tage prisen på ombygningen med i overvejelsene

Tak for hjælpen

Jesper

Fra : TT

Dato : 21-02-07 09:03

"ølkusken" <youcant@mail.me> skrev i en meddelelse
> [...]
> det flade tag. (bygget i 71)
> Så vil vi tage prisen på ombygningen med i overvejelsene

Der skal flere informationer til - størrelse bla. Hvorfor ikke bare lave et
minimalt fald med isolering kiler, og brænde nyt pap ovenpå, det kan vel
gøre for under 200.000 ved 100 m2

-TT

Fra : Roberto Saldo

Dato : 21-02-07 09:52

TT wrote:
> [...]
> minimalt fald med isolering kiler, og brænde nyt pap ovenpå, det kan vel

Det er tilladt at 'udnytte tagetagen' ved et fladt tag.
Måske er det det han ønsker.
Mvh
Roberto

Fra : TT

Dato : 21-02-07 11:24

"Roberto Saldo" <fu@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er tilladt at 'udnytte tagetagen' ved et fladt tag.
> Måske er det det han ønsker.
> Mvh
> Roberto

Hvis det er det så er prisen fra 200.000 -> 100.000.000 afhængigt af
parametre.

-TT

Fra : ølkusken

Dato : 21-02-07 16:05

> Hvis det er det så er prisen fra 200.000 -> 100.000.000 afhængigt af
> parametre.
>
> -TT

Undskyld jeg ikk lige fik mig formuleret helt præcist, men det var en
hældning på fladt tag jeg mente.
145m2

Kan næsten ligeså godt bygge ovenpå hvis det skal koste i omegnen af kr 200
kilo

jesper

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 21-02-07 18:57

> Kan næsten ligeså godt bygge ovenpå hvis det skal koste i omegnen af kr
> 200
> kilo

En ny tagetage slipper du ikke med 200 K. Der skal du nærmere 1 mio end ½
mio.

Mvh Maria

Fra : TT

Dato : 22-02-07 10:09

> En ny tagetage slipper du ikke med 200 K. Der skal du nærmere 1 mio end ½
> mio.
>
> Mvh Maria

Helt enig, samtidig skal du betale mere i ejendomskat osv. - Hvorfor ikke
bare købe det, hvis tilstandsrapporten siger god for taget. Men jeg ville da
inden for en tidsramme lave en hældning på fx. 1:40 som er minimum, det er
ikke så kompliceret at gøre, du kan læse en masse om det på www.icopal.dk og
www.rockwool.dk de laver nogle færdigskårede kiler som du kan brænde direkte
oven på, men få en bygningskonstruktør eller noget til lige at projektere
det for dig, så du undgår uheldige oplevelser som fx. råd og svamp i
tagkonstruktionen.

-TT