Lydredigering - specielt ændring af hastig~
Fra : Niels - Aalborg

Dato : 20-02-07 09:25

Jeg har søgt højt og bredt efter et program der kan ændre hastighed
(altså ikke blot tempo, der også påvirker pitch) i en sang over tid.

Audacity fx kan ændre en bid til en anden hastighed, men vil jeg fx have
en sang der kører i 130 bpm til at slutte i 140 bpm, så bliver det noget
pillearbejde, der giver utilfredsstillende resultater det meste af tiden.

Kan programmet også overlappe to lydbidder, uden at man skal have
klippet tingene til, før man sætter dem sammen, så er det bare
wunderschönes.

Jeg ved et program som MixMeister kan gøre dette, men det findes kun til
windows. Nogen der har en idé eller kender et program, der kan klare
opgaven på en mac?

Tak.

Venligst

Niels

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-02-07 13:05

Hej Niels

Prøv at ta' et kig på den nye Amadeus pro. - Den kan som Amadeus II
ændre både pitch og hastighed, men Pro er endnu bedre. - Og så er der jo
endelig 'Amazing Slow Downer 3.0.9'...
Amadeus pro 1.0
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/31673
Amazing Slow Downer 3.0.9
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/12457

mvh. Erik Richard

Niels - Aalborg wrote:
> [...]
>
> Jeg ved et program som MixMeister kan gøre dette, men det findes kun til
> windows. Nogen der har en idé eller kender et program, der kan klare

<erikrichard_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter Express - The Future In Multilingual Textprocessing

Fra : Niels - Aalborg

Dato : 22-02-07 12:34

Erik Richard Sørensen skrev:

> Amadeus pro 1.0
> http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/31673

Noget lækrere end Audacity bestemt, men kan stadig ikke dét jeg søger.
Jeg skal kunne køre et nummer ind i programmet og så ændre hastigheden
jævnt op eller ned. Så det fx starter i 110 bpm og slutter i 126, men
stiger jævnt.

> Amazing Slow Downer 3.0.9
> http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/12457

God app til at øve riff og aflytte numre, det kan nemt come in handy.
Men igen, kan den kun afspille i ét tempo hele vejen igennem.

Tak for forslagene.

Venligst

Niels

Fra : tom

Dato : 22-02-07 19:55

On 2007-02-22 12:34:14 +0100, Niels - Aalborg <niels@priestyard.dk> said:

> [...]
>>

> God app til at øve riff og aflytte numre, det kan nemt come in handy.
> Men igen, kan den kun afspille i ét tempo hele vejen igennem.

Det eneste program hvor du dynamisk kan lave tempo om er den fulde
version af logic Pro eller Cubase ( nyere versioner) og Pro Tools.. (
kræver hardware)
Disse tillader dig at du i løbet af et nummer ex. kører 128bpm, og ved
takt 53 dynamisk hæver det til 145, for at slutte af i 140 ..
blot for at nævne et eksempel...

Der findes også flere slags "CD DJ" software, hvor du kan arbejde med
hastigheden.
Alt sammen naturligvis i en miserabel kvalitet..
Men du kan skifte hastighed. ( dynamisk)
Er det blot et spørgsmål om at skifte hastighed på et givent nummer,
kan du bruge gratis shareware..