Dysser! og Kaburator!
Fra : MH

Dato : 30-06-01 23:45

Hej igen har siddet og læst lidt.

Hvad er original kaburatoren der sidder på en T-rex?
Hvor kan jeg købe dysser til den jeg har?
Hvor mange størrelser skal jeg købe dem i?
Hvor kan jeg få dem henne, og til hvad pris?
Hvad størrelse kaburator/mærke er det bedste til en T-rex?
Passer dysserne til den nye kaburator hvis jeg køber sådan en?
Hvad er chancerne for at den sætter sig, hvis den ER dysset korrekt - = 0 ?

Med venlig hilsen
Morten

Fra : Donati

Dato : 01-07-01 00:11

"MH" <mh@cichlide.dk> skrev:

> Hvad er original kaburatoren der sidder på en T-rex?

Keihin 12mm.

> Hvor kan jeg købe dysser til den jeg har?

Hos en PGO forhandler.

> Hvor mange størrelser skal jeg købe dem i?

Start med en 90'er, og se hvordan det går.
(tjek farven på tændrøret efter nogen tid, og skift dysen hvis
farven er forkert).

> Hvor kan jeg få dem henne, og til hvad pris?

Se ovenfor.. de koster normalt en 25 - 35kr/stk.

> Hvad størrelse kaburator/mærke er det bedste til en T-rex?

Arreche Ø21mm. (imho)

> Passer dysserne til den nye kaburator hvis jeg køber sådan en?

Nej

> Hvad er chancerne for at den sætter sig, hvis den ER dysset korrekt - = 0
?

Ihvertfald tæt på 0 (husk at tilkøre først)

--
Mvh. Finn Donati
donati@scooter-racing.dk

Fra : MH

Dato : 01-07-01 00:36

Sælger i dysser?

Med Venlig Hilsen
Morten

Fra : Donati

Dato : 01-07-01 10:07

"MH" <mh@cichlide.dk> skrev:

> Sælger i dysser?

Ikke til Keihin.

--
Mvh. Finn Donati
donati@scooter-racing.dk

Fra : MH

Dato : 01-07-01 12:14

Men til Arreche Ø21mm ikke? Jeg har måske tænkt mig at bestille den igennem
jer, men skal bruge nogle dysser én 90 som du sagde, men køber nogle lidt
større og lidt mindre så jeg har noget at skifte med, ellers skal jeg af med
det samme beløb i transport alligevel så kan jeg ligeså godt købe lidt
dysser, hvad for nogle skal jeg bruge udover. Hvilke vil være gode at have
at skifte med, så jeg kan finde den helt rigtige. Desuden tænkte jeg på en
malossi variator.

Fra : RpR

Dato : 01-07-01 20:53

> [...]
> at skifte med, så jeg kan finde den helt rigtige. Desuden tænkte jeg på en

Før du styrtet ud og køber en karburator, så har du vel en 70cc cylinder af
en art?
At montere en 21mm karburator på 50cc er helt i skoven.
Dit benzin forbrug vil også stige markant.

Men Arreche laver gode karburatorer som jeg kun kan anbefale.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : MH

Dato : 01-07-01 22:42

Har lige bestilt en 48mm cylinder, er en 21 mm karber for stor til den?

MvH
Morten

Fra : Mads Jensen

Dato : 02-07-01 00:21

"MH" <mh@cichlide.dk> wrote in message
> Har lige bestilt en 48mm cylinder, er en 21 mm karber for stor til den?
>
> MvH
> Morten

Nej, den passer fint !
Jeg kender en der engang kørte med 21 mm karburator på en Proma 48 mm og det
kørte rimelig godt !

Mads

Fra : MH

Dato : 02-07-01 00:44

Ok tak få´et

MvH
Morten

Fra : mikaelsol

Dato : 27-06-03 08:54

Hej.

Hvis man skifter til en 19 mm karburator skal den så omdysses eller skal
man stadig bruge samme dysse størrelse som standard?

Hvor mange dysser skal man ca gå op hvis man monterer et topperformances
airbox powerfilter?

http://www.kandu.dk/

Fra : Freeman^

Dato : 27-06-03 23:27

"mikaelsol" <mikaelsol.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man stadig bruge samme dysse størrelse som standard?
>
> Hvor mange dysser skal man ca gå op hvis man monterer et topperformances

Det kommer an på så meget, for det første er ingen motore ens. Hvis du
svarer på hvilket cylinderkit du har på, kan jeg svare dig rimelig præcist..