Udskifte spots til sparepærer eller LED
Fra : Carsten Keller

Dato : 14-02-07 13:31

Hej gruppe.

Da transformatoren i vores 5x20w halogeninstallation er gået sig en tur
overvejer jeg nu andre muligheder. En ny koster jo 150+ kr, og da der
mangler et glas i en af spottene kunne det jo være man skulle finde på noget
andet.

Jeg kunne godt tænke mig at skifte til 220v spots, da man så slipper for
trafoen. Men jeg synes ikke umiddelbart jeg kan finde dem med kun 20w og
5x35 er nok lige voldsomt til den lille entre.

Derudover har jeg set på nogen med sparepærer i, altså dem der er samme
størrelse som halogen-reflektorerne, tror de hedder GU10. Hvordan er lyset
fra disse? Det skal jo gerne være behageligt lys med ordentlige farver og
ikke "kold neon".

Og så er der jo begyndt at komme LED-pærer. Temmelig dyre, men endnu
vigtigere, er der ordentlig farve på dem?

Takker

Keller

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-02-07 13:44

On Feb 14, 1:31 pm, "Carsten Keller" <c...@no-more-swen.iha.dk> wrote:
> [...]
> trafoen. Men jeg synes ikke umiddelbart jeg kan finde dem med kun 20w og
> 5x35 er nok lige voldsomt til den lille entre.

Det skal du ikke være sikker på.
Jeg har sat 5 x 35 W spots op i vores påklædningsværelse og til trods
for at min kone troede at det villle alt alt for meget lys så er det
faktisk kun lige nok.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 14-02-07 13:54

Hej

Carsten Keller wrote:
> Og så er der jo begyndt at komme LED-pærer. Temmelig dyre, men endnu
> vigtigere, er der ordentlig farve på dem?

Ja det fås skam. Jeg har købt nogle stykker for at teste og i mit udhæng
hang der før 12 x 35w. De skiftes nu ud med 12 x 3w i LED og farven er
rigtig god. Du skal gå efter dem der hedder varm-hvid, men prøv først en
enkelt indenfor. De er lidt anderledes i farven og måske passer de dig ikke.

Mine er købt hos www.el-mat.dk.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk