Utæt wc
Fra : Filip

Dato : 14-02-07 07:15

Er det muligt at skifte indmad i et 20 år gammelt wc for at det ikke skal
løbe, eller kan det ikke betale sig? Skal man invistere i et nyt???

Filip

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 14-02-07 07:56

"Filip" <filipravn@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Er det muligt at skifte indmad i et 20 år gammelt wc for at det ikke skal
> løbe, eller kan det ikke betale sig? Skal man invistere i et nyt???

Ja det er muligt og det kan godt betale sig, hvis det ikke fejler andet. Du
skal regne med en udskrivning på op til 500,-

Mvh
Leon

Fra : Roberto Saldo

Dato : 14-02-07 11:26

Leon Hulstroem wrote:
> "Filip" <filipravn@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Ja det er muligt og det kan godt betale sig, hvis det ikke fejler andet. Du
> skal regne med en udskrivning på op til 500,-

Ja eller 30kr til en ny pakning :)

mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-07 10:12

"Filip" skrev i en meddelelse
> Er det muligt at skifte indmad i et 20 år gammelt wc for at det ikke
> skal løbe, eller kan det ikke betale sig? Skal man invistere i et
> nyt???

Har du prøvet at afkalke - evt. måske blot en ny pakning?

--
mvh. Vagn.

Ved direkte mail - brug:
nyhedsgruppe (ved) oz6vg (punktum) dk

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 14-02-07 11:43

"Filip" <filipravn@gmail.com> wrote in message
> Er det muligt at skifte indmad i et 20 år gammelt wc for at det ikke skal
> løbe, eller kan det ikke betale sig? Skal man invistere i et nyt???

Et muligt spin-off af at skifte et 20 år gammelt toilet med et nyt, er at du
vil spare en hel del vand - forudsat at at dit afløb kan klare sig med den
mindre mængde skyllevand.
Et nyt toilet med 3/6 liters skyl koster vel en 11-12 hundrede på tilbud
idet lokale myggemarked - et 20 år gammelt toilet skyller vel med en 9-15
liter - så man du selv regne på hvor mange gange du skal trække i knoppen
for at det nye er tjent hjem.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Leonard

Dato : 14-02-07 13:36

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote:

> [...]
>liter - så man du selv regne på hvor mange gange du skal trække i knoppen

Herude på landet betaler jeg kun ca. 3 kr. pr. m3 vand fra vandværket.
Med eget renseanlæg er der ingen afledningsafgift.
Med 10 liter sparet pr. skyl bliver det til 3 øre. Der skal således
skylles 30.000 gange før der er sparet 900 kr. til forskellen på en
udskiftning og en reparation.
Jeg skyller ca. 5 gange pr. døgn, så om 16,5 år er det sparet ind.
--
Leonard, Kerteminde, Fyn
http://leonard.dk/micrograver/ - lille, men effektiv

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 14-02-07 17:34

> [...]
> Med 10 liter sparet pr. skyl bliver det til 3 øre. Der skal således
> skylles 30.000 gange før der er sparet 900 kr. til forskellen på en

Ja det_er_så_noget _dyrere i et parcelhus i en normal landsbykommune, skulle
jeg hilse og sige....

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 14-02-07 16:23

> [...]
> liter - så man du selv regne på hvor mange gange du skal trække i knoppen

Selvfølgelig har det noget at sige med vandforbruget, men det har feks. hos
mig ikke den store faktor.
Det er det derimod at hvis jeg skulle have 500,- spir op til stumper, så
ville jeg tænke "okay" nyt wc ca. 900-1500kr alt efter model.
Og især hvis der var 20års kalk og okker i.

Tja.. det gjorde jeg faktisk men intet er så godt at det ikke er "skidt"
for noget andet. For nu blev "lorten" ikke skyllet hele vejen ned igennem
mine betonrør. AK.... vandsparer i min bare...!! Så nu hæver jeg min
gennemløbsbrønd og skifter jeg 37 meter rør ud, når jeg aligevel skal grave
til foråret fordi der er rødder en del af rørene.

Mvh
Leon

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-02-07 12:16

On Feb 14, 11:42 am, "Andreas M. Hansen" <nokk...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> vil spare en hel del vand - forudsat at at dit afløb kan klare sig med den

Nemlig, for hvad koster bare et besøg af maskinstationen selv på en
hverdag ?

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 14-02-07 16:15

>Nemlig, for hvad koster bare et besøg af maskinstationen selv på en
>hverdag ?

En spuling koster i Slagelse ~800,- kr

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-02-07 09:42

On Feb 14, 4:14 pm, "Leon Hulstroem" <LeonSPA...@fourwinds.dk> wrote:

> En spuling koster i Slagelse ~800,- kr

Det er jo også en slat penge.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-02-07 18:46

"Filip" <filipravn@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Er det muligt at skifte indmad i et 20 år gammelt wc for at det ikke skal
> løbe, eller kan det ikke betale sig? Skal man invistere i et nyt???

Ja, et nyt gummi til 20 kr., og du er skidegodt kørende igen.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen