Danfoss Thermostat der ikke dur
Fra : Kirsten Marker

Dato : 11-02-07 13:40

I mit soveværelset er der en Danfoss thermostat, som er i uorden,
( kan ikke reguleres) så der er meget for varmt!

Er det noget jeg (quinde) selv kan finde ud at reparere?

KM

Fra : Holst

Dato : 11-02-07 13:49

Kirsten Marker wrote:

> I mit soveværelset er der en Danfoss thermostat, som er i uorden,
> ( kan ikke reguleres) så der er meget for varmt!
>
> Er det noget jeg (quinde) selv kan finde ud at reparere?

Ja. Pil termostaten af. Du skal sikkert have sådan en lille unbraconøgle
til at løsne en skrue i "bunden" er termostaten, og som holder
termostaten fast på radiatoren.

Når den er væk, ser du en lille tap. Den skal du "massere" med fingeren,
så den bliver "løs". Nogen påstår, at man skal være meget forsigtig og
derfor gøre det med fingrene. Personligt har jeg gjort det to gange, og
jeg fik ikke meget resultat ud af det. Jeg endte med at tage en tang, så
jeg kunne holde godt fast på tappen, og så kørte jeg tappen ind og nogle
gange, så den blev løs.

Så sætter du termostaten på igen.

Det vil sandsynligvis afhjælpe dit problem.

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-07 14:21

Den 11/02-2007 klokken 13:49, skrev
Holst <newsnov06@shelter.dk>
i <45cf10c0$0$150$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> [...]
> jeg fik ikke meget resultat ud af det. Jeg endte med at tage en tang, så
> jeg kunne holde godt fast på tappen, og så kørte jeg tappen ind og

Det lyder mere, som om det er selve thermostathuset der er defekt? Hvis
det var stiften, der hængte, ville der ikke være varme på radiatoren. Men
Kirsten skriver jo, at der bliver for varmt.

Så, hvis det ikke blot er thermostathuset, der ikke sidder ordentligt på
plads, så er det bare af med det, og tag det med i et byggemarked. Der
findes jo adskillige modeller.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Holst

Dato : 11-02-07 14:44

snabela punktum wrote:

> Det lyder mere, som om det er selve thermostathuset der er defekt? Hvis
> det var stiften, der hængte, ville der ikke være varme på radiatoren. Men
> Kirsten skriver jo, at der bliver for varmt.

Ja, deri har du vist egentlig ret.

Fra : Kasper

Dato : 11-02-07 17:01

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> wrote in message

> Ja, deri har du vist egentlig ret.

Hej

Vi havde nu en radioator der løb løbsk hvor det virkede med at massere
"nålen"

Kasper

Fra : JJ

Dato : 11-02-07 21:58

> Det lyder mere, som om det er selve thermostathuset der er defekt? Hvis
> det var stiften, der hængte, ville der ikke være varme på radiatoren.

Det kommer vel and på i hvilken stilleing den har sat sig fast.

JJ

Fra : Kirsten Marker

Dato : 12-02-07 00:10

Thermostaten sidder ikke fastlås i nogen stilling, kan drejes, prøver
imorgen at låne mig frem til nødvendigt stk. værktøj .... for selve
operationen!

km