Mail program
Fra : MacJohn

Dato : 11-02-07 17:12

1) Ka det passse at man ikke kan lave en backup af alle sine mails fra
"Mail" ?
I mine gamle PC/Outlook dage, kunne man eksportere alle mails til en fil.
Sådan at hvis man blev nødt til at geninstallere, - eller flytte til ny
computer, - så kunne man bare importere den eksporterede fil.

Er det ike muligt, på Mac?

2) Er der nogen der har erfaringer med gode mail programmer til Mac?

Mvh
John

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 11-02-07 17:52

MacJohn wrote:
> [...]
> Sådan at hvis man blev nødt til at geninstallere, - eller flytte til ny
> computer, - så kunne man bare importere den eksporterede fil.

Jo med et .Mac abd. må man kunne, ellers har jeg ingen ide...

> 2) Er der nogen der har erfaringer med gode mail programmer til Mac?
Thunderbird, det er bare verdens klasse.
Har 5-6 forskellige mail konti installeret, med hver deres indstilling -
det virker perfekt. Den er hurtig og spiller godt sammen med OpenPGP
(GPG) etc. etc.
Og så er der mulighed for backup ;)

--
Kind Regards,

Thomas Løjmann Jørgensen
Branteviksgatan 30
214 41 Malmö
Sweden

Cell: +45 60 81 04 04
Home: +45 36 99 04 20 / +46 (0)40-693 11 12

lojmann.dk
Personal homepage
nerdlab.se
CMS, hosting, SEO and much more...
freelance4u.dk
Personal CV and references

Fra : MacJohn

Dato : 11-02-07 19:37

Thomas skrev:

> [...]
> Har 5-6 forskellige mail konti installeret, med hver deres indstilling -
> det virker perfekt. Den er hurtig og spiller godt sammen med OpenPGP

John:
Tak
Kan det passe at Thunderbird ikke kan forbindes direkte til "Adressebog"
(standard adressebogen)??

Sådan at alle min adresser i adrssebogen bliver tilgængelige i Thunderbird.

Mvh
john

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 11-02-07 19:52

MacJohn wrote:
> [...]
> (standard adressebogen)??
>
> Sådan at alle min adresser i adrssebogen bliver tilgængelige i Thunderbird.

Jeg ved ikke hvordan man kan få den til det i så fald, træls faktisk...
Men jeg har heller ikke søgt på det på google etc., men tvivler på at
det spiller sammen... :(

--

http://lojmann.dk - Personal Homepage
http://nerdlab.se - Development & Hosting
http://freelance4u.dk - CV and references

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 11-02-07 20:00

Thomas Løjmann Jørgensen wrote:

> Jeg ved ikke hvordan man kan få den til det i så fald, træls faktisk...
> Men jeg har heller ikke søgt på det på google etc., men tvivler på at
> det spiller sammen... :(

Fandt lige dette på google:
http://www.hawkwings.net/2006/10/31/howto-for-thunderbird-address-book-integration/
(har ikke prøvet)

Fra : Jon

Dato : 11-02-07 20:31

MacJohn <john@skrivikkedettebasix.dk> wrote:

> [...]
> Sådan at hvis man blev nødt til at geninstallere, - eller flytte til ny
> computer, - så kunne man bare importere den eksporterede fil.

Meldingene er allerede tekst. Forsøk å åpne en melding fra Mail i en
teksteditor (TextWrangler e.l., altså ikke en "tekstbehanlder" som
Word), så vil du se at de er tekstfiler med et standard format. Du kan
dermed enkelt lage f.eks. en .zip-fil av hele
~/Library/Mail/<kontonavn>/INBOX.mbox/. Meldingene vil være lesbare for
andre programmer, eller i det aller minste konverterbare.

> 2) Er der nogen der har erfaringer med gode mail programmer til Mac?

Jeg brukte Eudora i mange år, men valgte etterhvert å bruke Apple Mail
av behagelighetshensyn - det er alltid der, det blir oppdatert hver gang
systemet blir det, og ting ligger der de skal. Men som amerikanerne sier
- YMMV.
--
/Jon
Mail: echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Michael Holm

Dato : 11-02-07 20:58

> [...]

> Sådan at hvis man blev nødt til at geninstallere, - eller flytte til ny
> computer, - så kunne man bare importere den eksporterede fil.

Via Finder finder du mappen hvor mail er og ligger den over på en
eksterne harddisk brænder den på en cd, eller hvordan du nu laver backup

Mappen ligger i dit "Home"
~/Library/Mail

Hvis du nu har en speciel mappe i Mail du gerne vil lave backup af, så
kan du blot trække mappen ud på skrivebordet. Den ligger nu i mbox
format og kan genimportes i Mail eller andet mailprogram når du har
lyst.

> 2) Er der nogen der har erfaringer med gode mail programmer til Mac?

Jeg syntes jo Mail styre... har 4 forskellige email adresser og de kører
fint sammen i Mail, og kan sættes op individuelt (lige som en anden
skriver om Thunderbird)
jeg bruger konstant spotlight inde i Mail og smart folders.

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Steen

Dato : 11-02-07 23:06

Michael Holm <macsoup@toitsu.dk> wrote:

> Jeg syntes jo Mail styre... har 4 forskellige email adresser og de kører
> fint sammen i Mail, og kan sættes op individuelt (lige som en anden
> skriver om Thunderbird)

Jeg forsøgte engang at køre med flere konti i Mail, men jeg syntes ikke
jeg kunne holde mails fra forskellige konti adskilt.
De røg alle i samme indbakke, og man kunne ikke tjekke med forskellige
ivtervaller.
Dette er måske blevet muligt i nyere versioner af Mail?
--
Steen
Skype: dksbjdk

Fra : Morten Lind

Dato : 12-02-07 05:59

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
> ivtervaller.
> Dette er måske blevet muligt i nyere versioner af Mail?

Udfor Indbakken er en lille trekant(pil). Den vender du og de
forskellige konti vises.

Intervalhentning sætter du i Mails indstillinger under Generelt.

M.

Fra : Jon

Dato : 12-02-07 07:36

Morten Lind <info@for-ogefternavn.dk> wrote:

> Intervalhentning sætter du i Mails indstillinger under Generelt.

Men man kan ikke sette en for hver konto, dessverre.
Helt enig, det er veldig dumt.

Fra : Morten Lind

Dato : 12-02-07 09:54

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> Men man kan ikke sette en for hver konto, dessverre.
> Helt enig, det er veldig dumt.

Hæ, hæ.....OK - det er rigtigt, men har nogen brug for at hente post
hvert minut fra konto 1 - hvert femte minut for konto 2 - hvert femtende
minut fra konto 3.....osv?

Det har jeg da ikke fantasi til at forestille mig, nogle har, men
igen: virkeligheden overrasker

M.

Fra : Steen

Dato : 12-02-07 10:55

> Hæ, hæ.....OK - det er rigtigt, men har nogen brug for at hente post
> hvert minut fra konto 1 - hvert femte minut for konto 2 - hvert femtende
> minut fra konto 3.....osv?

Jeg henter post hvert 15. minut i min standard konto.
Derudover har jeg min Gmail (til NG'er, spam etc.), konens og ungernes
konti- disse tjekkes én gang dagligt.
--
Steen
Skype: dksbjdk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-02-07 07:37

> [...]

> jeg kunne holde mails fra forskellige konti adskilt.
> De røg alle i samme indbakke, og man kunne ikke tjekke med forskellige

Jeg mindes ikke dette scenarie og har privat brugt Mail.app siden
public beta af 10.0.

Fra : Torben Koch

Dato : 12-02-07 08:23

On 2007-02-11 17:11:49 +0100, MacJohn <john@skrivikkedettebasix.dk> said:

> [...]
> Sådan at hvis man blev nødt til at geninstallere, - eller flytte til ny
> computer, - så kunne man bare importere den eksporterede fil.

Der findes en freeware app der hedder Email Backup(1).
Prøv at kig på det.

(1) http://macupdate.com/info.php/id/22498

--
Venlig Hilsen / Best Regards: