MacSOUP 2.8 er endelig ute! :-)
Fra : Jon

Dato : 07-02-07 06:31

http://home.snafu.de/stk/macsoup/

Stefan sier at bl.a. den bugen som har gjort at enkelte menykommandoer
av og til sluttet å virke, nå skal være historie (for meg var det
Apple-E som var mest plagsom.)
--
/Jon
Mail: echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Per Rønne

Dato : 07-02-07 07:52

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> http://home.snafu.de/stk/macsoup/
>
> Stefan sier at bl.a. den bugen som har gjort at enkelte menykommandoer
> av og til sluttet å virke, nå skal være historie (for meg var det
> Apple-E som var mest plagsom.)

Men altså stadig kun én newsserver til samme Settings File, og stadigvæk
ikke fuld unicode-understøttelse ;-(.

Dansk sprogunderstøttelse kommer vel hurtigt? Hvisd en ikke allerede er
der ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 07-02-07 10:23

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Dansk sprogunderstøttelse kommer vel hurtigt? Hvisd en ikke allerede er
> der ...

Ja så er den der (foruden flere andre opdaterede og andre på vej)

<http://www.mothsoft.dk/osx/souposx.html>

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk¨
moth@mothsoft.dk

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 07-02-07 10:26

Fra : Judith Parelie Abrah~

Dato : 07-02-07 11:57

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Men altså stadig kun én newsserver til samme Settings File, og stadigvæk
> ikke fuld unicode-understøttelse ;-(.

Hadde det enda vært ISO-latin... men neida, her satses det stort på gode
gamle Macroman.

judith
bruker likevel suppa av gammel vane...
--
Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskammet og behøvlet tøy
med fattelig mange bønnhørlige lemper.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-02-07 13:54

Judith Parelie Abrahamsen <nospam@judith.scriba.org> wrote:

> Hadde det enda vært ISO-latin... men neida, her satses det stort på gode
> gamle Macroman.

Der /satses/ nu ikke på MacRoman. Det er bare fulgt med fra da Stefan
var en ung universitetsdreng. Da han kørte på en Mac Plus.

Og der er da også MacRoman tegn man nødig ville undvære. Næh, fuld
unicode-understøttelse, om jeg må be' .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter B. P.

Dato : 07-02-07 14:43

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Men altså stadig kun én newsserver til samme Settings File, og stadigvæk
> ikke fuld unicode-understøttelse ;-(.

Brug Unison.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

If guns kill, do pencils cause spelling errors?

Fra : Per Rønne

Dato : 07-02-07 17:21

Peter B. P. <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Brug Unison.

Den har jeg kendt i mange år. Den er /forlængst/ dumpet.

I dag bruger jeg 40tude Dialog hvis jeg partout skal bruge unicode. Men
så skal jeg naturligvis gøre det fra Win.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter B. P.

Dato : 07-02-07 19:40

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Den har jeg kendt i mange år. Den er /forlængst/ dumpet.

SIkkert fordi du ikke brød dig om de tidlige versioner. Den er faktisk
blevet bedre med tiden, og udviklerne er meget åbne overfor forslag til
forbedringer.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-02-07 22:16

> [...]

> SIkkert fordi du ikke brød dig om de tidlige versioner. Den er faktisk
> blevet bedre med tiden, og udviklerne er meget åbne overfor forslag til

Har den fået en ordentlig brugergrænseflade, som MacSOUP?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter B. P.

Dato : 07-02-07 22:32

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Har den fået en ordentlig brugergrænseflade, som MacSOUP?

MacSOUP er ikke noget at prale med mht. UI. Den er 15 år bag
udviklingen, for fanden den har ingen farver!

Fra : Jon

Dato : 07-02-07 22:48

Peter B. P. <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> MacSOUP er ikke noget at prale med mht. UI. Den er 15 år bag
> udviklingen, for fanden den har ingen farver!

Tenk så deilig...

Fra : Erik Wessel-Berg

Dato : 08-02-07 08:31

Peter B. P. <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

[...]
> MacSOUP er ikke noget at prale med mht. UI. Den er 15 år bag
> udviklingen, for fanden den har ingen farver!

Joda, sitatene er fargekodet

--
erik

Fra : Per Rønne

Dato : 08-02-07 09:30

Erik Wessel-Berg <wez@invalid.mac.com> wrote:

> Peter B. P. <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:
>
> [...]
>
> Joda, sitatene er fargekodet

Og det gode veddets UI er da den grafiske fremstilling af trådene, samt
tastaturgenvejene på det numeriske tastatur ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 07-02-07 08:57

> [...]

> Stefan sier at bl.a. den bugen som har gjort at enkelte menykommandoer
> av og til sluttet å virke, nå skal være historie (for meg var det

Den er stadig syg - bruger mellem 50-100% processorkraft (2GHz Core 2
Duo) når den henter mange beskeder ned (120kbyte/s i gennemsnit). Det
er jo ekstremt!

~ Jørgen

Fra : Peter B. P.

Dato : 07-02-07 17:17

Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:

> Den er stadig syg - bruger mellem 50-100% processorkraft (2GHz Core 2
> Duo) når den henter mange beskeder ned (120kbyte/s i gennemsnit). Det
> er jo ekstremt!
>
> ~ Jørgen

Programmører ER bekendt med dette problem, og det skyldes en
designbeslutning fra System7-dagene. En rettelse vil kræve en total
omprogrammering af kernen i MacSOUP, og det har programmørern fortalt
mig at det skal vi ikek vente lige med det samme.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-02-07 17:50

peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter B. P.) writes:

> [...]
> omprogrammering af kernen i MacSOUP, og det har programmørern fortalt
> mig at det skal vi ikek vente lige med det samme.

Æh, nå.

Sig han skal lave det open source og så skal vi se om vi kan fikse det :)

Fra : Per Rønne

Dato : 07-02-07 18:51

> Æh, nå.
>
> Sig han skal lave det open source og så skal vi se om vi kan fikse det :)

Du kunne jo forsøge at få genopfrisket dit tyske, og selv kontakte ham
på den email-adresse, du kan se her:

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-02-07 20:12

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> Du kunne jo forsøge at få genopfrisket dit tyske, og selv kontakte ham
> på den email-adresse, du kan se her:

Nøh, jeg personligt har ikke behovet, men det lader til du har.

Måske er det noget for dig at kigge på?

Fra : Per Rønne

Dato : 07-02-07 22:16

> Nøh, jeg personligt har ikke behovet, men det lader til du har.
>
> Måske er det noget for dig at kigge på?

Jeg nævnte det over for ham på en af de internationale grupper. Om at
der var en dansk datalog, 'ikke mig', der gerne ville have det ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 07-02-07 17:51

> [...]

> omprogrammering af kernen i MacSOUP, og det har programmørern fortalt
> mig at det skal vi ikek vente lige med det samme.

Unicode er også vigtigere [men den kræver måske også en omprogrammering
af noget helt centralt i programmet?]. Den manglende understøttelse af
flere newsservere i MacSOUP kan trods alt klares med leafnode.

<http://leafnode.sourceforge.net/>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 07-02-07 22:04

> [...]

> omprogrammering af kernen i MacSOUP, og det har programmørern fortalt
> mig at det skal vi ikek vente lige med det samme.

Jeg synes det er rigtig ærgeligt, for programmet har en lækker måde at
vise og navigere i tråde på.

~ Jørgen.

Fra : Peter B. P.

Dato : 07-02-07 22:32

Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:

> Jeg synes det er rigtig ærgeligt, for programmet har en lækker måde at
> vise og navigere i tråde på.
>
> ~ Jørgen.

Enig.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 07-02-07 17:19

On on, 07 feb 2007 05:31:26 GMT, see_signature@mac.com.invalid (Jon) wrote
in dk.edb.mac:

> http://home.snafu.de/stk/macsoup/
>
> Stefan sier at bl.a. den bugen som har gjort at enkelte menykommandoer
> av og til sluttet å virke, nå skal være historie (for meg var det
> Apple-E som var mest plagsom.)

Det er catch-up. Den bruger jeg hele tiden og den virker fint hos mig, så
jeg holder mig til 2.6 indtil videre.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-02-07 17:51

> [...]
> in dk.edb.mac:

> Det er catch-up. Den bruger jeg hele tiden og den virker fint hos mig, så

Catch-up?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 07-02-07 18:49

On on, 07 feb 2007 16:51:22 GMT, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote in
dk.edb.mac:

> Catch-up?

Marker gruppen som læst - på Engelsk: to catch up.

He cought up with the gossip in the Mac group.

(Måske skulle der ikke være en bindestreg - I haven't cought up on that)

Fra : Per Rønne

Dato : 07-02-07 19:21

> On on, 07 feb 2007 16:51:22 GMT, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote in
> dk.edb.mac:

> Marker gruppen som læst - på Engelsk: to catch up.
>
> He cought up with the gossip in the Mac group.

Cmd-E har da altid virket hos mig ...

I øvrigt gættede jeg på at du mente auto-marker, så nye artikler i
tråden nedefter automatisk blev markeret.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jon

Dato : 07-02-07 21:10

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Cmd-E har da altid virket hos mig ...
>
> I øvrigt gættede jeg på at du mente auto-marker, så nye artikler i
> tråden nedefter automatisk blev markeret.

Den virket hos meg også - som regel. Men i betaen hendte det av og til
at den sluttet å virke etter en stund. En omstart av MacSOUP fikset
problemet, så det var ikke kritisk på noen måte. Jeg har hittil ikke
sett det på release-versjonen, men jeg har jo også hatt den kun i
halvannen dag!

Fra : Keera Ann Fox

Dato : 07-02-07 19:55

> [...]

> Stefan sier at bl.a. den bugen som har gjort at enkelte menykommandoer
> av og til sluttet å virke, nå skal være historie (for meg var det

For meg ville alle tastatursnarveier plutselig svikte. Er spent på
hvordan 2.8 vil nå fungere.

--
Keera in Norway * Think big. Shrink to fit.
http://home.online.no/~kafox/

Fra : Per Rønne

Dato : 07-02-07 22:16

Keera Ann Fox <thinkbig.shrinktofit@online.no> wrote:

> For meg ville alle tastatursnarveier plutselig svikte. Er spent på
> hvordan 2.8 vil nå fungere.

Det kunne jo så også dreje sig om en fejl i tastaturet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Keera Ann Fox

Dato : 08-02-07 07:03

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Det kunne jo så også dreje sig om en fejl i tastaturet ...

Som kun påvirker MacSOUP? Har jeg vanskelig for å tro.

Fra : Jon

Dato : 08-02-07 07:15

Keera Ann Fox <thinkbig.shrinktofit@online.no> wrote:

> Som kun påvirker MacSOUP? Har jeg vanskelig for å tro.

Ganske særlig siden det er mange som har opplevd det.

Fra : Per Rønne

Dato : 08-02-07 09:30

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> Ganske særlig siden det er mange som har opplevd det.

Det har jeg så ikke, endnu. Og jeg bruger endda at kalde cmd-E fra
QuicKeys {F8}.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk