Eudora - 'Delete from server'?
Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 29-06-01 23:03

Jeg har stillet Eudora til at slette post fra serveren efter 10 dage -
men undertiden ønsker jeg noget fjernet straks.
Hertil kan 'lastvognen' i øverste højre hjørne bruges.
Mit spørgsmål er nu:

Hvis man mærker en mail til 'bortkørsel' og dernæst sletter den (også
fra papirkurven), _inden_ man atter har været forbundet med serveren -
bliver mailen så alligevel slettet (fra serveren, altså)??

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-07-01 21:45

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> Jeg har stillet Eudora til at slette post fra serveren efter 10 dage -
> men undertiden ønsker jeg noget fjernet straks.
> Hertil kan 'lastvognen' i øverste højre hjørne bruges.

Den bruger man da til at trække en e-mail til en anden mappe.
Trækker du den så over i Trash? Hvorfor "deleter" du ikke bare?

> [...]
> fra papirkurven), _inden_ man atter har været forbundet med serveren -
> bliver mailen så alligevel slettet (fra serveren, altså)??

Nu har jeg prøvet med min ver. 5.1. Hvis jeg sletter en e-mail
og derefter tømmer Trash, så ligger den stadig på serveren. Jeg vil tro,
at e-mail på serveren først slettes efter de ti dage, du har sat den
til. Hvis du ønsker den slettet, kan du vælge "Check Mail Specially..."
ved at holdte Alt-tasten nede, når du vælger at hente e-mail. Så kommer
der en menu, hvor du kan vælge at slette alle de e-mail, du har hentet.
Men så bliver de naturligvis slettet alle sammen.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-07-01 23:39

> [...]
> og derefter tømmer Trash, så ligger den stadig på serveren. Jeg vil tro,
> at e-mail på serveren først slettes efter de ti dage, du har sat den

Hvis kollenen "server option" vises, kan man klikke på status ikonet for
hver enkelt meddelelse og slette fra serveren individuelt (undskyld den
lidet præcise beskrivelse men jeg bruger ikke længere Eudora, men
derimod Mail.app)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Juhu, jeg har endelig fået en bolig))))

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-07-01 00:49

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> [...]
> hver enkelt meddelelse og slette fra serveren individuelt (undskyld den
> lidet præcise beskrivelse men jeg bruger ikke længere Eudora, men

Nå ja for hulen. Det har du da ret i. Hvorfor i alverden tænkte
jeg ikke på det? Jeg tror nok, at Hans bruger ver. 3, men den har vist
også mulighed for at vise den kolonne.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 04-07-01 11:05

> Nå ja for hulen. Det har du da ret i. Hvorfor i alverden tænkte
> jeg ikke på det? Jeg tror nok, at Hans bruger ver. 3, men den har vist
> også mulighed for at vise den kolonne.

Ja, jeg havde sandelig også håbet at høre fra 'Eudora-doktoren'!

Men desværre ser trådens to øvrige indlæg ('mellem' Henriks og mit
indledende) til at være 'forsvundet' for mig - så undskyld, hvis jeg nu
jokker i spinatbedet!:

(Nå, det må vist have været TDCs server, der 'snød' i går? Det undrede
mig også såre, da jeg sent i går hentede news fra fire, normalt ret
trafikerede, grupper, at der INTET var i nogen af dem. Nu har jeg så
kigget hos 'Sun' - og dér fandt jeg de manglende indlæg!!)

Altså, mit spm. er jo blot: "Skal man lade de mails, der (enkeltvis) er
markeret til sletning fra server, BLIVE LIGGENDE i indbakken, indtil
EFTER næste server-opkobling??"

Jeg gætter selv på 'JA' (for hvordan p... skulle ens computer ellers
kunne 'udpege' dem for serveren?) - men det er en smule ubekvemt!

I øvrigt bruger jag faktisk ver. 2 (har vist 'været oppe på' ver. 4, men
de senere versioner bliver for 'omstændelige' - og dermed langsomme -
for min lille Mac!)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-07-01 12:07

> [...]

> Altså, mit spm. er jo blot: "Skal man lade de mails, der (enkeltvis) er
> markeret til sletning fra server, BLIVE LIGGENDE i indbakken, indtil

ja!

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 04-07-01 14:43

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> ja!

tak!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-07-01 12:00

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> ja!

Det synes jeg nu ikke er nødvendigt. Jeg havde en række e-mail i
skraldespanden. Jeg markerede nogle af dem til at blive slettet fra
serveren. Derefter tømte jeg skraldespanden (i Eudora). Da jeg derefter
hentede e-mail, blev de e-mail, jeg havde markeret til sletning,
slettet. Eudora må altså huske det, selv om man har slettet den
pågældende e-mail fra Eudora.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Michael Holm

Dato : 05-07-01 18:59

> [...]
> hver enkelt meddelelse og slette fra serveren individuelt (undskyld den
> lidet præcise beskrivelse men jeg bruger ikke længere Eudora, men

kan man gøre det samme i Mail.app... jeg kan umiddelbart ikke finde ud
ag det...?

--
Michael Holm
kiaikido@mac.com

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-07-01 07:41

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@mac.com> wrote:

> kan man gøre det samme i Mail.app... jeg kan umiddelbart ikke finde ud
> ag det...?

nej, der kan man kun indstille kontoen til at slette fra serveren hvis
der slettes lokalt.