På:
<
http://www.business.dk/borsnyt/okonomi/artikel:aid=2023878>
kan man se at Danmark i en række islamiske lande er blevet mere
populært, /netop/ som følge af Muhamed-karikaturerne i Jyllandsposten.
Jeg citerer fra artiklen:
=
Flere muslimske lande ser nu mere positivt på Danmark end før
Muhammed-krisen. Højst usædvanligt, mener branding-ekspert.
Det går fremad for "det danske brand" efter sidste års Muhammed-krise.
Tyrkiet, Egypten, Indonesien og Malaysia giver nu Danmark flere points
på spørgsmålet om, om de har lyst til at bo og arbejde i Danmark end før
Muhammed-krisen.
Det viser en undersøgelse af 36 landes image (the Nation Brands Index)
for tredje kvartal 2006, lavet af analysefirmaet GMI og englænderen
Simon Anholt, der blandt andet rådgiver regeringer og andre
organisationer om branding i forhold til at promovere et land.
"Det er forventeligt, at tingene vender tilbage til en mere normal
tilstand efter en krise, men at folk ligefrem er mere positive, det er
ret overraskende," siger Simon Anholt.
Hvis man ser isoleret på Egypten, er befolkningen lidt mere negative end
i de andre tre lande.
=
Tjae, der skal da nok være nogle, der er overraskede.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk