"@" <1[at]invalid.net> wrote in message
news:jnaap29cvu3a84gg3c331bbiola4puriic@4ax.com...
> On Fri, 29 Dec 2006 15:48:36 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk>
> wrote:
>
>
>>Er det ikke at pisse på den stenalder-kunstner der designede
>>guldhornene, hvis hans kunst fredes og ligger museums-glasmontre og
>>kun beses af tvangsindlagte skolebørn
>>
>>Han skabte noget der skulle begejstre religiøst og kun ved at handle
>>guldhornene frit, er der håb om, at de havner hos en liebhaver, der
>>virkelig værdsætter denne religiøse kunst.
>
> Bo det der liger i montren er kopier, originalerne blev stjålet og
> smeltet om
>
>
http://da.wikipedia.org/wiki/Guldhornene
DEt berør ikke min pointe. JEg ku have valgt Solvognen som eksempel i
stedet.
Adam Øenschlæger skriver i sit Guldhorn-digt om museumsbesøgende der
glor på oldfundene "MED ET MAT OG GUSTENT ØJE" og her rammer han plet
om vort latterlige snobbede hykleriske anti-fri-marked
KEDSOMHEDSSAMFUND
Tænk hvis H&M havde købt Rundetårn og når man gik op og ned ad
spiralgangen så man smart modetøj udstillet langs væggene - så ville
downtown-turismen blive sjovere og tøjsalget ligeså
Fredning er trivselssmadrende - fred og ro er dødsens indholdsfattigt.
Vi lever kun een gang. LAd tusind blomster blomstre, som Mao sagde da
han fik hjulene til at snurre i Kina så de nu beriger verden med sjov
og ballade Adam Smith style
Han var kun kommunist mht tynd fernis - konfuzianere er
friheds-fanatiske livsnydere med sand for forbrugerismens og
arbejdsglædens velsignelser
PH sagde
"Similismykker er blevet moderne. Folk foretrækker øjensynligt nu det
ægte, glansen, fremfor det forlorne, prisen". Poul Henningsen
Om original eller kopi er totalt ligegyldigt. Det ægte - glansen -
tæller . Ikke det forlorne, antikvarprisen, snobberiet.
Sælg Børsen som konferencecenter og lad kongefamilien udleje
AMalienborg som dyrt hotel, hvis de hellere vil bo hyggeligt med lavt
til loftet og have til børnene
Turisterne vil komme i større antal hvis DK står for nytænkning, som
vi gjorde da vi i 1912 søsatte første store dieselhandelsskib.