rugbrød der smager af noget
Fra : H. Olesen

Dato : 26-01-07 20:30

Jeg har fået en surdej og en opskrift og har bagt.(HAR husket at tage surdej
fra til næste bagning) Rugbrødet blev ganske fint, men jeg synes ikke at det
smager af ret meget. Er her nogen der har en god opskrift, så jeg kan prøve
om den er bedre end den jeg har?

--
hilsen Helle
ved direkte email, fjern ordet 'fjern' i min email adresse

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 28-01-07 21:16

"H. Olesen" <ngr@fjernesema.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke at det smager af ret meget. Er her nogen der har en god opskrift, så
> jeg kan prøve om den er bedre end den jeg har?

Opskrift og opskrift... nu er det yderst sjældent jeg laver rugbrød efter en
nærmere opskrift, men prøv at komme maltøl i i stedet for vand. Pulverkaffe
i kombination med maltøllet kan også gøre sit, fintmalet kommen, groftrevet
æble... i det hele taget alt hvad der nu måtte befinde sig i køkkenskabet
eller på krydderihylden
Et andet hit (hvis man kan lide en lidt røget smag) er at finde nogle
grønne, røgede hvedekerner (frekeh) hos den lokale grøntpusher (de kan godt
være lidt svære at finde frem til, men de er et hit hvis du spørger mig -
også hvis man bruger dem til det de egentlig er "beregnet" på (lidt hen a la
bulgur))
Jeg har som sagt ingen nedskrevet opskrift, men prøv dig frem - går det helt
galt, er jeg sikker på at om ikke andet, så vil ænderne i parken vil forstå
at sætte pris på resultatet

--
Mvh Mads
----