Lækre fedtfattige dressinger?
Fra : Ukendt

Dato : 24-01-07 21:42

Hejsa Alle

Hvor finder man opskrifter på lækre dressinger, man kan bruge sammen med ris
og kartofler, de skal være fedt fattigte, så ikke noget med 18% fraise...
Er der nogen der har nogle gode bud, eller links til samme?

Mvh
Morten

Fra : Kim Schulz

Dato : 24-01-07 22:03

On Wed, 24 Jan 2007 21:41:59 +0100
"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote:

> [...]
> med ris og kartofler, de skal være fedt fattigte, så ikke noget med
> 18% fraise... Er der nogen der har nogle gode bud, eller links til

Snup en af de magre alternativer til creme freis og lav dine
dressinger som du plejer. Tror du kan få dem med helt ned til 0.3% fedt
som jo nærmest er ubetydeligt lidt.
Og ja konsistens og smag er lidt anderledes, men godt med krydderier,
urter, hvidløg, eller hvad ved jeg, kan rette meget op på dette.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 25-01-07 08:00

Morten Juel <xSnAbElAstarchild.dk> skrev:
> [...]
>dressinger, man kan bruge sammen med ris
>og kartofler, de skal være fedt
>fattigte, så ikke noget med 18% fraise...

Favoritten hjemme ved os i øjeblikket er en supernem
chilidressing. Den består af Creme fraiche 9% (eller youghurt
naturel, græsk youghurt el. lign.) sød chilisauce, salt og
peber. Vi bruger den i stedet for sovs, og den er god til rigtig
mange ting. Men til en gang kyllingefilet med bådkartofler og
salat er den rigtig mums .

Med venlig hilsen
Helle.

Fra : Kim Schulz

Dato : 25-01-07 08:44

On 25 Jan 2007 07:00:23 GMT
Helle Frederiksen <hf@3M6N2dlgnet.dk> (slet 3M6N2) wrote:

> [...]
> peber. Vi bruger den i stedet for sovs, og den er god til rigtig
> mange ting. Men til en gang kyllingefilet med bådkartofler og

Hvis du bruger den typiske søde, lidt klare chili sauce til dette, så
er der så meget sukker i at det du har vundet ved at
bruge 9% fraise er tabt pga overdrevent sukker indhold