Hvor skal man få repareret sin Mac?
Fra : Peter

Dato : 29-06-01 09:42

Hej

Jeg har en bærbar PowerBook G3 (Wallstreet) hvor hængslerne der holder
skærmen oppe er blevet slappe.
Både Macstore og Officeline tager 500 for to hængsler og 1000 for
udskiftning - dette er inklusive moms.

Er der nogen af Jer der kender steder i DK hvor de ikke tager så høj en
timebetaling?

1500 for at få lavet et par hængsler er en del mere end jeg har lyst til at
ofre

Venlig hilsen
Peter

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 29-06-01 11:02

Peter <pingking@get2net.dk> wrote:

> [...]
> timebetaling?
>
> 1500 for at få lavet et par hængsler er en del mere end jeg har lyst til at

Køb hængslerne og lav det selv - det er sikkert ikke så svært som det
måske virker.

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-06-01 13:44

In article <1evripz.gwa83f1wxh2gwN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Køb hængslerne og lav det selv - det er sikkert ikke så svært som det
> måske virker.

Man skal være autoriseret af Apple for at få lov til at købe reservedele.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 29-06-01 14:06

> Køb hængslerne og lav det selv - det er sikkert ikke så svært som det
> måske virker.

Den går ikke.

Man skal være Apple-certificeret værksted for at få lov at købe
stumperne. Vi har selv stået med netop en PB med samme problem i denne
uge, og måtte punge ud til OfficeLine, som til gengæld fixede maskinen
i en ruff.

-j

--
Men are from Earth.
Women are from Earth.

Fra : Peter

Dato : 29-06-01 14:32

>Køb hængslerne og lav det selv - det er sikkert ikke så svært som det
>måske virker.

Hej

Ja det ville jeg også have gjort men den er umulig for mig at skille ad.
Jeg fik alle skruerne ud men så sad den alligevel fast og derfor søger jeg
nu et autoriseret værksted som bare er billigere end OfficeLine og Macstore.

Der blev engang foreslået et lille et oppe i Nordsjælland - er der slet ikke
nogen der kender andre??

VH Peter

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 29-06-01 20:13

> [...]
>
> Der blev engang foreslået et lille et oppe i Nordsjælland - er der slet ikke

Hvad med MacXpres i Hvidovre - både Gregor og Adrian er særdeles
kompetente og altid friske.

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : Niels Nielsen

Dato : 30-06-01 22:43

Du kan købe de hængsler du behøver her:
http://www.pbparts.com/store/agora.cgi?keywords=support

Problemet er almindelig kendt og du kan finde beskrivelser af hvordan du
skal skifte hængslerne flere steder på nettet:
http://www2.linkedresources.com/teach/powerbook/hinge.html
http://homepage.mac.com/ewwhite/clutch.html
http://members.home.net/yhpun/fixsoundjacks.html
http://www.macopinion.com/columns/roadwarrior/00/12/20/

Ellers er det også Nico data i Odense, det er ærgeligt, men Wallstreet er
efter min menning stadig den beste PB der findes.

Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1evs87q.12grtk499r658N%jesper@gylling.net...

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 01-07-01 11:10

> [...]
>
> Der blev engang foreslået et lille et oppe i Nordsjælland - er der slet ikke

Prøv ham her:

MA DATA
Bryggertorvet 2
3650 Ølstykke