mure i det her vejr?
Fra : tom \(cordoba\)

Dato : 24-01-07 15:31

Hejsa. Har slået et stort hul i vores ydermur for at få plads til db.
teressedør. Nu vil jeg så til at mure siderne op, men så blev jeg lidt i
tvivl

vand der fryser udvider sig. Der er vand i mørtel, såee? Skal siges at
vores ydermur (skalmur) er af hulsten, så der kommer jo mørtel over alt.
Skal jeg vente til plusgrader, eller lader det sig gøre? og må der heller
ikke være minus om natten? det tager vel lidt tid om at tøre?

Fra : C. Caspersen

Dato : 24-01-07 15:39

Der skal sprit i vandet.

Derefter kan du evt. pakke muren ind i nogle måtter el. lign.

/Caspersen

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 24-01-07 17:15

Lav et telt rundt om murhullet så der er opvarmet og mur med en receptmørtil
kc 50/50/700 til aggressiv miljø.
krads fugerne ud i ca 2cm dybde og færdig fug når klimaet er til det så
undgår du hvidt frost udslag