Prisfald på NisusWriter Express 2,7
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-01-07 23:44

For dem, der måtte være interesseret i NisusWriter Express 2.7
Multilingual Textprocessor, kan jeg da lige nævne, at prisen er faldet.

http://www.macsimumnews.com/index.php/archive/nisus_writer_express_gets_price_reduction/

"Nisus Software has lowered the price on the Nisus Writer Express word
processor for Mac OS X. Formerly priced at US$69.95 for the download
version, Nisus Writer Express is now $45. The Express Family Pack (three
licenses) is now $79.00, and the academic version is now $39.00."

Er man ejer af en NWE 2.7 licens, giver det senere ret til en billig
opgradering, når den nye NisusWriter pro frigives.

mvh. Erik Richard
<erikrichard_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter Express - The Future In Multilingual Textprocessing

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-01-07 10:35

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> [...]

> Er man ejer af en NWE 2.7 licens, giver det senere ret til en billig
> opgradering, når den nye NisusWriter pro frigives.

Reklamer hører vist ikke hjemme her.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 28-01-07 12:13

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> Reklamer hører vist ikke hjemme her.

Det er der altså præcedens for at det gør.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-01-07 17:01

Og da især, når det har drejet sig om specialprodukter/-programmer, - og
man må jo nok regne NisusWriter Express/Pro til det område. NWE/NWP er
jo trods alt det eneste TB program, der kan skrive multilanguage
dokumenter blot med et klik på en knap.

Og som en lille 'skarp' til 'Hr. Reippuert' burde han mærke sig, at i
den tid, jeg har haft forretning, har jeg _aldrig_ reklameret for Nisus
produkter, hvis der ikke direkte er kommet en forespørgsel på et
program, der er istand til det, som NW/NWE/NWP kan.

Og nu, hvor jeg er frigjort af de - om ikke skrevne, så uskrevne -
regler om, at man ikke reklamerer for sit eget firma, så ser jeg heller
ikke noget odiøst i at nævne et prisfald på et Mac produkt...

Og til dem, der alligevel måtte synes, det er reklame, - tja, så kan jeg
ikke sige andet end, at jeg nu kun er konsulent for Nisus Software, når
det gælder brugervenlighed for synshandicappede.

mvh. Erik Richard

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 28-01-07 18:19

Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
> man må jo nok regne NisusWriter Express/Pro til det område. NWE/NWP er
> jo trods alt det eneste TB program, der kan skrive multilanguage

Det er sguda ligegyldigt - der er masser af programmer med unikke
funktioner og en reklame er en reklame.

> [...]
> produkter, hvis der ikke direkte er kommet en forespørgsel på et
> program, der er istand til det, som NW/NWE/NWP kan.

Det er jo løgn i din hals. Det er vel næppe nødvendigt at minde dig om
din signatur.

Men altså, der er masser af reklamer for forskelligt software i gruppen,
hvor skod-softwaren MacSoup tegner sig for hovedparten. Andre eksempler
er danske oversættelser af diverse software, hvor det annonceres når der
er kommet endnu en ver x.xxx.y.
Det har, så vidt jeg husker, aldrig ledt til ballade.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 28-01-07 19:06

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> [...]
> er kommet endnu en ver x.xxx.y.
> Det har, så vidt jeg husker, aldrig ledt til ballade.

Skodsoftware? Må vi være fri! Du er vidst ude på ballede.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 28-01-07 19:24

Niels Jørgen Kruse skrev:

> Skodsoftware? Må vi være fri! Du er vidst ude på ballede.

Ja (såfremt det altså er ballade du mener).

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 28-01-07 20:49

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> Ja (såfremt det altså er ballade du mener).

Og du gider ikke fortælle hvorfor? Er det fordi den ikke prøver at ligne
outhouse express?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 28-01-07 21:42

Niels Jørgen Kruse skrev:

> Og du gider ikke fortælle hvorfor?

Jada: Tiden er løbet fra off-line newsreadere, den er sløv og interfacet
er direkte grimt. Selv dengang for en milliard år siden hvor jeg brugte
modem, syntes jeg ikke om programmet.

> Er det fordi den ikke prøver at ligne outhouse express?

Har du noget specielt imod open-source software?

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 28-01-07 22:33

> [...]

> Jada: Tiden er løbet fra off-line newsreadere, den er sløv og interfacet
> er direkte grimt. Selv dengang for en milliard år siden hvor jeg brugte

Det er da netop on-line newsreadere der er langsomme fordi de skal vente
på svar fra en server. MacSOUP har et ergonomisk tastatur interface hvor
de hyppigste operationer kun kræver et enkelt tryk på en tast.

> Har du noget specielt imod open-source software?

Næh, kun laveste fællesnævner.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 28-01-07 22:47

Niels Jørgen Kruse skrev:

> Det er da netop on-line newsreadere der er langsomme fordi de skal vente
> på svar fra en server.

Der er ingen ventetid. Hvornår har du sidst prøvet en rigtig newsreader?

> MacSOUP har et ergonomisk tastatur interface hvor
> de hyppigste operationer kun kræver et enkelt tryk på en tast.

Hvilken newsreader har ikke det?

> Næh, kun laveste fællesnævner.

Det må så være MacSoup.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-01-07 19:48

Hej Niels Jørgen

Niels Jørgen Kruse wrote:

> Skodsoftware? Må vi være fri!

Meget gerne, - skift til en ordnetlig newsreader som fx. Hogwasher eller
MT-Newswatcher - eller endnu bedre, Mozillas SeaMonkey.

> Du er vidst ude på ballede.

Det er 'monstre' som regel..

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-01-07 19:55

Frank E. N. Stein wrote:

> Det er sguda ligegyldigt - der er masser af programmer med unikke
> funktioner og en reklame er en reklame.

> Det er jo løgn i din hals. Det er vel næppe nødvendigt at minde dig om
> din signatur.

Hvad angår en signatur, så regner jeg - og mange andre - det for en
passiv reklame. Og hvis det skal kaldes for 'reklame', så er der mange
andre, der også har 'reklameret'. - Jeg tror faktisk ikke, du kan finde
ét eneste indlæg fra mig, hvor jeg har henvist til, at min forretning og
dets produkter kunne afhjælpe dette eller hint!

> [...]
> er kommet endnu en ver x.xxx.y.
> Det har, så vidt jeg husker, aldrig ledt til ballade.

Hvad angår 'suppen', så er jeg enig, og jeg synes, det er helt rimeligt,
at det offentliggøres lige netop dér, hvor brugerne er, når der komemr
en dansk ver. af et eller andet. Dansk er jo et forholdsvis lille
sprogområde, og hvis vi ikke skal blive helt angloficeret, så er det
pinedød nødvendig, at folk også véd, at produktet findes på dansk!

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 28-01-07 20:06

Erik Richard Sørensen skrev:

> Hvad angår en signatur, så regner jeg - og mange andre - det for en
> passiv reklame.

Det er Bilkas ugentlige blad så også. Reklame er det nu alligevel.

> [...]
> ét eneste indlæg fra mig, hvor jeg har henvist til, at min forretning og
> dets produkter kunne afhjælpe dette eller hint!

Er det noget du er villig til at tage et væddemål på?

> [...]
> sprogområde, og hvis vi ikke skal blive helt angloficeret, så er det
> pinedød nødvendig, at folk også véd, at produktet findes på dansk!

Tjae, så længe volumenen er der hvor den er, så anser jeg det i hvert
fald ikke som et problem.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-01-07 20:20

Frank E. N. Stein wrote:

> Det er Bilkas ugentlige blad så også. Reklame er det nu alligevel.

Iflg. normal reklameforskning, så er den særdeles 'aktiv'...

> Er det noget du er villig til at tage et væddemål på?

Nej, for jeg vædder aldrig...

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 28-01-07 21:50

Erik Richard Sørensen skrev:

> Iflg. normal reklameforskning, så er den særdeles 'aktiv'...

Det er en signatur også.

> Nej, for jeg vædder aldrig...

Det er nok meget heldigt for din økonomi. Se fx her:
http://groups.google.dk/group/dk.edb.mac/browse_thread/thread/9e71c1ccd2d6540f/81365b1fcd82f17d?lnk=st&q=nisus+mail&rnum=7#81365b1fcd82f17d

og her:
http://groups.google.dk/group/dk.edb.mac/browse_thread/thread/4eec90c563902cba/2b5180fade74177d?lnk=st&q=nisus+mail&rnum=1#2b5180fade74177d

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-01-07 02:13

Frank E. N. Stein wrote:

> Det er en signatur også.

Som (normalt) forsvinder i det øjeblik, man trykker reply.

> Det er nok meget heldigt for din økonomi. Se fx her:
> [...]

At jeg er og har været med i programudvikling og giver en reklame for
produktet er da ikke ensbetydende med, at jeg har henvist til _min
forretning_. De links, jeg henviser til, er alle direkte til
producenten. - Desuden har jeg aldrig fået så meget som én eneste
krone/dollar for hverken at være med i projekterne eller for at stå som
kontaktperson her i landet.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-01-07 20:19

Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> writes:

> Reklamer hører vist ikke hjemme her.

Det er der så meget andet der gør, bare indlægget er skrevet på en
Mac, så jeg synes det er i orden.

Nogen speciel grund til du er lidt mavesur?