Flash dræner Mac'en
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 14-01-07 13:25

Oplever I andre også at Flash animationer i Firefox kan dræne ens Mac
ydelsesmæssigt. Min gl. PowerBook 667 Mhz kan gå helt i kravl med andre
apps. hvis Firefox ligger i baggrunden med en eller anden flash reklame
kørende, men husets iMac 2 Ghz er heller ikke bleg for at sætte fuld
gang i blæserne når ungerne spiller et eller andet mikro flash spil på
nettet. Det er pi... irriterende

--
Mvh Martin

Fra : Alex Henriksen / OZ2~

Dato : 14-01-07 13:56

Martin Bredthauer wrote:
> [...]
> kørende, men husets iMac 2 Ghz er heller ikke bleg for at sætte fuld
> gang i blæserne når ungerne spiller et eller andet mikro flash spil på

Jeg har det samme problem, men her er det både med flash & Java spil.

Min G5 1.8 Ghz's blæser kører også derudaf.!!

--
Regard Alex Henriksen / OZ2AFY

--- I use Mac OS X because I love Mac, not because I hate Microsoft

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 14-01-07 15:38

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> [...]
> kørende, men husets iMac 2 Ghz er heller ikke bleg for at sætte fuld
> gang i blæserne når ungerne spiller et eller andet mikro flash spil på

Jeg kører min Safari med minimal prioritet. Så bliver CPU hastigheden
ikke sat op.

Fra : Lyrik

Dato : 14-01-07 23:36

Den 14.01.2007 kl. 13:25 skrev Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk>:

> [...]
> kørende, men husets iMac 2 Ghz er heller ikke bleg for at sætte fuld
> gang i blæserne når ungerne spiller et eller andet mikro flash spil på
+++++++
Kan jeg ikke få et link til de flash animationer der dræner maskinen? Jeg
vil gerne prøve om de dræner min maskine.

--
Hilsen Jens "OS-X-TIGER for MAC"

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 15-01-07 20:07

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Kan jeg ikke få et link til de flash animationer der dræner maskinen? Jeg
> vil gerne prøve om de dræner min maskine.

www.dr.dk/oline
www.gratisting.dk
www.cartoonnetwork.dk
osv.

+ div. reklamebanner på alle mulige sites.

--
Mvh Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-01-07 01:48

> [...]
> kørende, men husets iMac 2 Ghz er heller ikke bleg for at sætte fuld
> gang i blæserne når ungerne spiller et eller andet mikro flash spil på

SÅdan /er/ flash på en mac... Det er ikke meget bedre på windÅser.

Fra : Morten

Dato : 15-01-07 23:25

> SÅdan /er/ flash på en mac... Det er ikke meget bedre på windÅser.

Jeg kan anbefale Flashblock til Firefox.
Godt nok er der en enkelt der klager over fryseri på mac... Men måske er han
bare uheldig...
https://addons.mozilla.org/firefox/433/

Det er dejligt befiende at være fri for at glo på alle mulige reklamer der
står og blinker :)
Vil man alligevel afspille en flash, så er det bare at klikke på den :)

Mvh
Morten

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 16-01-07 21:03

Morten <tilt_uz468@hotmail.com> wrote:

> Jeg kan anbefale Flashblock til Firefox.

Ja, den har jeg også brugt på min Powerbook. Det er især fint, at man
kan tillade valgte domains at vise flash unden at skulle klikkes på.

--
Mvh Martin

Fra : Hans Tosti Pedersen

Dato : 16-01-07 21:12

On 15 Jan., 01:48, Morten Reippuert Knudsen<s...@reippuert.dk> wrote:
> SÅdan /er/ flash på en mac... Det er ikke meget bedre på windÅser.

Mjooo... Jeg har lige været inde på de omtalte URL'er med min IBM
Thinkpad med Centrino (en af de første Centrinomodeller) som kører
Win XP SP2, og der kom CPU usage aldrig over 75 %. Det må være flash
player og Mac OS X, der ikke er så gode venner.

Denne her Flash-ting kan derimod sætte godt gang i min processor:
http://demo.fb.se/e/ikea/dreamkitchen/site/default.html

Det er i øvrigt også den fedeste flash-ting nogensinde.

--
HTP

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 16-01-07 21:37

Hans Tosti Pedersen <hanspedersen@gmail.com> wrote:

> Denne her Flash-ting kan derimod sætte godt gang i min processor:
> http://demo.fb.se/e/ikea/dreamkitchen/site/default.html
>
> Det er i øvrigt også den fedeste flash-ting nogensinde.

Ja den er flot. Det er dog kun når man roterer at det trækker meget CPU,
ellers ligger den på 20-40% ved 900MHz på min G5.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 17-01-07 21:12

Hans Tosti Pedersen <hanspedersen@gmail.com> wrote:

> og der kom CPU usage aldrig over 75 %. Det må være flash
> player og Mac OS X, der ikke er så gode venner.

Men 75% er da også lidt vildt for noget som bare er vektorstreger og
ensfarvet flader.

> Denne her Flash-ting kan derimod sætte godt gang i min processor:
> http://demo.fb.se/e/ikea/dreamkitchen/site/default.html
>
> Det er i øvrigt også den fedeste flash-ting nogensinde.

Ja, det er flot lavet og så kører den fint på min gl. powerbook. Men som
sådan er det jo nok også mere en avanceret foto teknik end en avanceret
form for flash teknik.

--
Mvh Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-01-07 00:51

> [...]

> Win XP SP2, og der kom CPU usage aldrig over 75 %. Det må være flash
> player og Mac OS X, der ikke er så gode venner.

75% er sgi da også meget.

Fra : Hans Tosti Pedersen

Dato : 17-01-07 21:15

On 17 Jan., 21:12, s...@talentmedia.dk (Martin Bredthauer) wrote:
> Men som
> sådan er det jo nok også mere en avanceret foto teknik end en avanceret
> form for flash teknik.

Yes, enig. Coolnessværdien ligger umiddelbart i den der
"matrix-bullet-time" teknik og så den generelle effekt af
præsentationen.